Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:33:03 GMT

تدارک دانشگاه خواجه نصیر برای شروع سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۸۷۰

تدارک دانشگاه خواجه نصیر برای شروع سال تحصیلی جدید

عبدالمجید خشنود روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه وآموزش ایرنا در آستانه سال تحصیلی جدید در خصوص اهم فعالیت‌های معاونت دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه دارای ظرفیت حدود دو هزار دانشجوی خوابگاهی است که از این تعداد حدود ۶۰۰ دانشجوی دختر و ۱۴۰۰ دانشجوی پسر است.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از پسران حدود ۷۰۰ نفر در مجموعه سرای دانشجویی دانش ساکن هستند، تعمیرات و فضاسازی این مجموعه خوابگاهی در دستور کار معاونت دانشجویی قرار گرفت و تعمیر و تجهیز زیربنایی سرای دانشجویی دانش شامل سرامیک سازی کف اتاق ها و نقاشی و ایمن سازی رفت و آمد در راستای اجرای طرح HSE (ایمنی و سلامت) و نیز فضا سازی خوابگاه و تاسیس بوفه آن در فضای باز در طول تابستان جاری به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشنود گفت: در همین راستا با توجه به استفاده دانشجویان ساکن سرای دانش از سلف سرویس پردیس هوافضا و ریاضی، دانشگاه تعمیر و تجهیز این رستوران را که سال ها به انجام نرسیده بود را پیگیری و تغییرات قابل توجهی در آن چه به لحاظ زیربنایی و فضاسازی با حمایت دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان ایجاد کرد. 

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تصریح کرد: از سال ۹۷ تلاش همه جانبه ای برای توسعه و تثبیت موضوع ایمنی و سلامت مطابق استانداردهای لازم و قانونی در معاونت دانشجویی دانشگاه آغاز شده است. در قرارداد همکاری با یکی از شرکت های عامل HSE از همه اماکن دانشجویی شامل خوابگاه‌ها، رستوران ها و اماکن ورزشی بازدید به عمل آمد و از آن بازدید گزارش تهیه شد.

خشنود گفت: تلاش برای توسعه و تثبیت ایمنی و سلامت مطابق استانداردهای لازم و قانونی و آموزش کلیه کارکنان در قالب کارگاه‌های فشرده ایمنی و سلامت( HSE ) از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است.

این عضو هیات علمی ادامه داد: آموزش همه کارکنان معاونت دانشجویی در قالب کارگاه های فشرده ایمنی و سلامت (HSE) در تابستان جاری انجام شد و شرکت مذکور رابط بین معاونت و کلیه پیمانکاران برای نظارت حقوقی و اجرایی بر موضوع ایمنی وسلامت تعیین شد. این پیمانکاران شامل پیمانکار حمل و نقل، پیمانکار غذا و برخی پیمانکاران تاسیسات و تعمیرات معاونت دانشجویی هستند.

خشنود گفت: تشکیل، ساماندهی و تثبیت ستاد نشاط دانشجویان سراهای دانشجویی در راستای برگزاری گلگشت های نشاط محور و کارگاه های مشاوره و نیز فضاسازی سراهای دانشجویی جزو برنامه‌های اجرایی این دانشگاه است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی افزود: واگذاری تمام فرآیند تامین مواد اولیه، پخت و توزیع غذای دانشجویی به یکی از پیمانکاران دانشگاه های علوم پزشکی با هدف تامین بهداشت و تضمین ایمنی و سلامت غذا از برنامه‌های این معاونت در سال تحصیلی جدید است.

خشنود افزود: همچنین در این طرح ۵۰ درصد پخت غذا و به خصوص غذای بخشی از سراهای دانشجویی در محل متمرکز رستوران پیمانکار انجام می شود که همه استانداردهای لازم برای بهداشت و سلامت را دارد. 

وی در خصوص بحث تغذیه در این دانشگاه گفت: تا سال ۹۶ تمام فرآیند تامین مواد اولیه، پخت و توزیع بر عهده دانشگاه و کارکنان آن بود که این موضوع مشکلات زیادی را با خود به همراه داشت و از نظر کیفیت با وجود تلاش کارکنان به حد مطلوبی نرسید.

خشنود ادامه داد: از سال ۹۷ به تدریج فرآیند واگذاری ۵۰ درصد سلف ها به پیمانکار شروع شد و در سال های ۹۷ و ۹۸،  ۱۰۰ درصد تامین فرآیند مواد اولیه، پخت غذا و توزیع در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت.

 وی افزود: عمده غذای خوابگاه‌ها در رستورانی متمرکز در بیرون دانشگاه و با استاندارهای مناسب پخت و توزیع می‌شود.

خشنود در خصوص ستاد حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی گفت و ادامه داد: ستاد نشاط افزایی از حدود یک سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و مجموعه‌ای از همه عاملان فعالیت ‌های فرهنگی و اردویی و اجرایی شامل مدیریت فرهنگی دانشگاه، جهاد دانشگاهی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و تشکل‌های شورای صنفی ستاد مشترکی را تشکیل و جلسات متعددی در سال ۹۷ برگزار کردند. برنامه‌ریزی جامع گلگشت‌ها و مراسم هایی با هدف افزایش نشاط هدفمند در حوزه دانشجویی به خصوص دانشجویان ساکن سراهای دانشجویی در ماموریت این مجموعه قرار گرفت و برنامه‌های اجرایی خوبی در این زمینه در سال ۹۸- ۹۷ اجرا شد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از گلگشت‌های مختلف با محور تهران گردی انجام و رضایت مندی خوبی از طرف دانشجویان در این زمینه ایجاد شد. همچنین با توجه به تداوم فعالیت این ستاد برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ به خوبی انجام و برنامه جامع نشاط افزایی دانشجویان با محوریت دانشجویان سراهای دانشجویی تدوین خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: بسته متنوعی از مجموعه گلگشت‌ها، کارگاه‌های مشاوره و برخی فضاسازی‌ها در خوابگاه‌ها را که در تامین بودجه با مشکلاتی روبرو است، در نظر داریم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی سرای دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، لایحه بودجه ۱۴۰۳ پس از کش و قوس‌های فراوان در روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. البته اطلاعات مربوط به تخصیص منابع همانند سال‌های گذشته بحث‌ها و حواشی بسیاری به همراه داشت. اما هر ساله یکی از مهم‌ترین بخش‌های بودجه مربوط به منابع تخصیصی دانشگاه‌ها و آموزش عالی است.

بیشتر بخوانید: بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی اولویت صندوق رفاه وزارت علوم /۲۹ هزار ظرفیت خوابگاهی در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده‌ است

شاید برای دانشجویان دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جالب باشد که بدانند آیا می‌توانند به افزایش کیفیت و کمیت امکانات رفاهی دانشگاه‌ها در پی تخصیص بودجه صندوق رفاه دانشجویان در سال تحصیلی آینده امیدوار باشند یا خیر؟

افزایش بودجه صندوق رفاه دانشجویان قابل قبول است

برای دریافت پاسخ این سوال با مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز خرسندی از افزایش بودجه صندوق در ۱۴۰۳ اظهار کرد: بودجه رشد داشته است. البته به علت اینکه این افزایش بسیار بوده، بهتر است که بیان نشود چرا که ایجاد حساسیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ما از افزایش بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رضایت داریم، گفت: با توجه به گشایش‌های بودجه‌ای که صورت می‌گیرد؛ صندوق رفاه نیز وام‌های دانشجویی را افزایش می‌دهد.

گنجی ادامه داد: هیئت امنا صندوق رفاه دانشجویان مردادماه تشکیل جلسه خواهد داد و ما تلاش داریم در آنجا مشکلات را مطرح و بودجه را بهبود ببخشیم تا امکانات رفاهی دانشجویی مناسب و تاثیر گذار باشد.

افزایش وام ودیعه مسکن برای سال تحصیلی آینده

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به وام ودیعه مسکن بیان کرد: بودجه این وام به صورت کامل در اختیار صندوق رفاه است. این وام در سال ۹۹ برای شهرستان‌های کوچک حدودا ۱۵ میلیون تومان بود؛ اما اکنون این وام ۶۰ میلیون تومان است. به این معنا که وام ودیعه مسکن ۴۰۰ درصد رشد داشته یا چهار برابر شده است. همچنین این وام برای شهرهای بزرگ از ۲۰ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان رسیده است. یعنی چهار و نیم برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: وام ودیعه مسکن برای دانشجویان ساکن تهران حدود ۲۵ میلیون تومان بود که برای سال تحصیلی کنونی به ۱۲۰ میلیون است. به عقیده من؛ افزایش رقم این وام راهگشا زندگی دانشجویان است.

تامین بودجه وام شهریه برعهده صندوق رفاه نیست

گنجی با تصریح بر اینکه ردیف بودجه وام شهریه دانشجویی از بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جدا است، گفت: دولت‌های گذشته از سال‌های ۸۶ تا ۹۹ ردیف بودجه‌ای را تعریف کرده و از آن به دانشجویان وام شهریه پرداخت می‌کرد. این ردیف بودجه در دولت سیزدهم حذف می‌شود. در حال حاضر نیز ما به دنبال احیا این بودجه هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: دولت‌های احمدی نژاد یعنی نهم و دهم، ردیف بودجه مستقل و مجزائی را برای وام شهریه دانشجویان اختصاص می‌دهد. هر سال نیز بر اساس این بودجه، مبالغ وام‌ها به دانشجویان پرداخت می‌شود. این روند تا زمان دولت دوازدهم نیز ادامه داشته است. ما نمی‌دانیم بر اساس چه اتفاق و تصمیمی سازمان برنامه و بودجه این ردیف بودجه را از دولت حذف کرده است.

وی مطرح کرد: ما تلاش داریم تا این ردیف بودجه را به دولت یا صندوق بازگردانیم تا دوباره بتوانیم دوباره وام شهریه را از سال ۱۴۰۴ پرداخت کنیم. البته تا زمانیکه که این موارد ابلاغ نشود، بنده نمی‌توانم قول دهم که مشکل ردیف بودجه وام شهریه حل شده است یا خیر.

اختصاص بودجه قابل قبول به دانشگاه‌ها از سوی دولت

گنجی با بیان اینکه تامین بودجه و تهیه زمین برای خوابگاه‌های دانشجویی(مجردی-متاهلی) برعهده دانشگاه‌ها است، گفت: در واقع تامین بودجه تا ساخت و تاسیس خوابگاه بر عهده دانشگاه است و صندوق در این باره مسئولیتی ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: دولت امسال بودجه خوبی را برای خوابگاه‌های دانشجویی به دانشگاه‌ها تخصیص داده است. بنابراین بودجه خوابگاه ها به حساب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم واریز نمی‌شود.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228131 برچسب‌ها بودجه

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم