Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:19:15 GMT

نارضایتی خانواده‌های مازنی از نبود نظارت بر بازار لوازم التحریر+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۹۱۴

نارضایتی خانواده‌های مازنی از نبود نظارت بر بازار لوازم التحریر+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

در حالی روزهای پایانی فصل تابستان در حال سپری شدن است که خانواده‌های مازندران برای خرید لوازم التحریر فرزندان خود با بحران گرانی مواجه و گله مند از نقش ضعیف نهادهای نظارتی در بازار هستند. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، با رسیدن به ایام ماه مهر، بازار حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد و خانواده‌ها برای تهیه لوازم موردنیاز خود به فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف سر می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مغازه‌های لوازم‌التحریر مملو از پدر و مادرانی‌ است که به همراه فرزندان دانش‌آموز خود، مشغول خرید هستند. دانش‌آموزان نیز خوشحال از خرید لوازم جدید مدرسه هستند و از بی‌پولی، تورم و گرانی خبر ندارند.

گرانی لوازم‌التحریر و افزایش چشمگیر قیمت‌ها، اغلب خانواده‌ها را که شاید تعداد بیشتری فرزند در حال تحصیل داشته باشند، دچار مشکل‌ خواهد کرد. از طرفی حمایت و توجه به محصولات تولید داخلی نیز موضوع مهم دیگری است که والدین باید به آن توجه کنند، چراکه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار یکی از حوزه‌هایی است که تولید داخلی آن می‌تواند مورد توجه جدی قرار بگیرد.

در این میان برخی به دنبال اجناسی با قیمت مناسب هستند و عده‌ای ترجیح می‌دهند از لوازم التحریر با کیفیت استفاده کنند و قیمت را اولویت قرار نمی‌دهند. با گذر از خیابان‌های اصلی و پرتردد فروشگاه‌هایی به چشم می‌خورند که اغلب در این روز‌ها به فروش لوازم التحریر روی آورده اند.

گران‌فروشی و تخلف در اولین روز نمایشگاه مهر/ تشدید بازرسی بر عرضه لوازم التحریراصفهان| پای حرف مردم در بازار لوازم التحریر؛ خریدارانِ حیرت زده تماشاگر گرانی‌هاافزایش 3 برابری قیمت لوازم التحریر ; قیمت دفتر در بازار شهرکرد چقدر است؟

یکی از مادران که با فرزند خود برای خرید به این فروشگاه آمده است در رابطه با کیفیت اجناس و قیمت‌ها می‌گوید: به خاطر قیمت پایین اجناس به این فروشگاه مراجعه کرده است و می‌گوید برخی از اجناس را در فروشگاه‌های مخصوص لوازم التحریر با قیمت بالاتری باید خریداری کند.

با این تفاسیر ممکن است برخی اجناس با کیفیت مطلوب در این فروشگاه‌ها عرضه نشوند و یا اینکه استاندارد‌های لازم را برای استفاده نداشته باشند، اما در این روز‌ها که بازار فروش گرم است نظارت در تمام واحد‌ها به مراتب سخت‌تر می‌شود.

با این حال افراد به دنبال خرید از فروشگاه‌ها و دست فروشانی کشیده می‌شوند که قیمت کمتری برای اجناس اعلام می‌کنند و افراد بیش‌تر به قیمت جنس توجه می‌کنند و، چون بیشتر آن‌ها ترجیحا وسایل مورد نیاز را به طور عمده برای یک سال تحصیلی خریداری می‌کنند قیمت را در اولویت قرار می‌دهند.

براساس بررسی‌های انجام شده، قیمت‌ها در بازار لوازم‌التحریر به شدت افزایش یافته است. برای مثال در مغازه لوازم‌التحریر دفتر‌های مختلفی اعم از ایرانی و خارجی وجود داشت، اما اکثر کودکان جذب اجناس خارجی به سبب رنگ و طرح‌های فانتزی‌ آنها با اشکال شخصیت‌های محبوب کارتونی خود می‌شدند.

پدر یک دانش‌آموز که در مغازه لوازم‌التحریر مشغول خرید برای فرزندش است، به تسنیم گفت: امروز برای خرید لوازم‌التحریر فرزندم چند ساعتی در سطح شهر به دنبال لوازمی باکیفیت و قیمت مناسب بودم، اما قیمت‌ها بسیار افزایش یافته است، مردم انتظار کاهش قیمت‌ها را نداشتند، اما تا این اندازه گران شدن هم انتظار نبود. وی می‌گوید: خرید کالای ایرانی و تولید داخلی در جای خودش برای ما مهم است، اما حتی قیمت این کالاها نیز گران شده است، گرچه با این اوصاف اگر کیفیت لوازم‌التحریر داخلی مناسب باشد، قطعا قیمت را مد نظر نمی‌گیرم و حتما از محصولات داخلی بیشتر استفاده می‌کنیم.

یکی دیگر از شهروندان به همراه دو فرزندش هنگام خرید لوازم مدرسه عنوان می‌کند: افزایش قیمت‌ها و اختلاف نرخ لوازم‌التحریر، پوشاک و کیف از سال گذشته تاکنون بسیاری از خانواده‌ها را در روزهای نزدیک به آغاز سال تحصیلی جدید در نگرانی فرو برده است.

وی با ابراز نارضایتی از گرانی لوازم‌التحریر بیان می‌کند: ناتوانی در خرید لوازم‌التحریر برای فرزندم مرا آزار می‌دهد. یکسری لوازم‌التحریر گران‌قیمت با رنگ و لعاب فراوان در بازار ارائه می‌شود که بسیار گران است و از پس خرید آنها برنمی‌آییم.

افزایش 2 تا 4 برابری وسایل مدرسه از کوله پشتی و جامدادی تا خودکار و پا ک‌کن منجر به افزایش هزینه‌ها در مجموع خرید لوازم التحریرشده است و تهیه لباس فرم نیز از دیگر مشکلات این روزهای خانواده هاشده است.

همچنین گرانی کاغذنیز افزایش قیمت دفاتر را به همراه داشته است و این روزها بسیاری از خانواده‌ها برای خرید لوازم سال تحصیلی جدید با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید فکر و اقدامی اساسی در این زمینه صورت گیرد تا خانواده‌ها بیش از این دچار مشکل نشوند.

گزارش از قدسیه السادات شعبانپور و نیکان مشایخ

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد