Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:10:40 GMT

مراقب کلاهبرداری تورهای مسافرتی و زیارتی باشید

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۸۱۲۴

مراقب کلاهبرداری تورهای مسافرتی و زیارتی باشید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت: باتوجه به قرار گرفتن در ماه محرم‌الحرام و نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) و ماه صفر و همچنین آداب و رسوم مذهبی ویژه این ایام مبنی بر افزایش سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، فرصت برای کلاهبرداران نیز فراهم است.

وی ادامه داد: افراد مجرم و کلاهبردار با سوءاستفاده از وقایع جاری و با درج تبلیغات دروغین در سایت‌های مختلف مبنی بر اعزام متقاضیان و سفر به اماکن مذهبی و متبرکه عتبات عالیات و با ارائه پکیج‌های رفاهی و خدماتی دروغین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نسبت به فریب متقاضیان اقدام می کنند و پس از دریافت هرگونه مبالغ تحت عنوان بیعانه و یا تسویه صورت حساب قبل از اعزام به سفر، پاسخگوی تعهدات خود نخواهند بود.

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: پلیس فتا بر اساس ماموریت های ذاتی خود در رصدهای یومیه، ضمن شناسایی تعدادی از این سایت ها با تبلیغات دورغین در فضای مجازی برابر مقررات نسبت به  معرفی مجرمان به مرجع قضائی اقدام کرده است .

سرهنگ پاشایی توصیه کرد: زائران تمامی خدمات مسافرتی خود را صرفاً از آژانس‌های معتبر و دارای مجوز تهیه کنند و هرگز فریب تبلیغات دروغین و بی پایه و اساس افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند.

وی اظهار داشت: هموطنان در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به دریافت خدمات مشاوره ای می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات متنوع و آموزشی سایت مذکور بهره مند شده و سایر مشکلات را با ما درمیان بگذارند.

کد خبر 4719900 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا اربعین حسینی کلاهبرداری اینترنتی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی دستگیری سارق شهر تهران محسن حاجی میرزایی سازمان حج و زیارت مواد مخدر بانک سرمایه نیروی انتظامی پلیس راهور آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، در گفت وگو با خبرنگار مهر با توجه به نزدیک شدن به کنکور سراسری و کلاهبرداری از شرکت کنندگان گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: این نوع کلاهبرداری‌ها نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری می‌شدند اما مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشتند و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بوده‌ایم.

وی افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

سرهنگ‌معظمی گودرزی گفت: شرکت کنندگان به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

کد خبر 6085278

دیگر خبرها

  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • بعد از ۴۰ سالگی انجام این کار‌ها به ضرر شماست
  • هشدار مهم پلیس؛ مراقب پیامک‌های جعلی کالابرگ باشید!