Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:34:33 GMT

بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز گنبدی به مدرسه می‌روند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۸۵۰۹

بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز گنبدی به مدرسه می‌روند

به گزارش ایرنا، کمال‌الدین نظرنژاد روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس با موضوع فعالیت‌های پروژه مهر اظهار داشت: سال گذشته ۷۶ هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان تحصیل می‌کردند که با ورود کلاس اولی‌ها در سال تحصیلی جدید، این آمار افزایش یافته‌ است.

وی افزود: ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان است بر این اساس تلاش داریم تا حد ممکن تراکم کلاس‌های درس در شهر گنبدکاووس کاهش یابد که نخستین گام در این رابطه از مدرسه بنت‌الهدی برداشته شد و با اضافه شدن ۹ کلاس درس، تراکم جمعیت هر کلاس این مدرسه به حدود ۳۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: ۱۷۳ کلاس درس، یک خوابگاه و استخر ویژه دانش‌آموزان در این شهرستان در حال ساخت است و تلاش داریم درمانگاه فرهنگیان نیز در هفته اول مهر افتتاح شود.

نظرنژاد ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی به عنوان یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش گنبدکاووس در حال ساخت است و با هدف بهبود فضای آموزشی ۸۴۸ صندلی جدید به مدارس شهرستان اضافه و هزار و ۵۰۰ صندلی نیز تعمیر شده است.

وی تاکید کرد: ۲۵ آموزشگاه با ۱۲۰ کلاس درس در گنبدکاووس فاقد گاز هستند که برای حل مشکل گرمایش آنها، بخاری تابشی برقی تهیه شده است.

وی با اشاره به جذب ۴۰۰ معلم جدید حق‌التدریس آزاد برای آموزش کودکان مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: در مجموع سه هزارو ۸۰۰ معلم در آموزش و پرورش شهرستان شاغل هستند که با اضافه شدن نیروهای حق‌التدریس جدید، بخش قابل توجهی از مشکل کمبود معلم در این شهرستان حل می‌شود.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست با قدردانی از عملکرد موفق آموزش و پرورش از مسئولان این حوزه خواست مقدمات لازم را برای بازگشایی مدارس از ۳۱ شهریور آماده کنند.

عبدالقدیر کریمی همچنین بر جذب اعتبارات ملی و استانی در زمینه خسارات سیل توسط آموزش و پرورش گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: جذب ۴۰۰ نیروی حق‌التدریسی در مدارس این شهرستان نقش مهمی در بهبود عدالت آموزشی دارد.

وی با اشاره به سفر روز سه‌شنبه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان به استان گلستان اظهار داشت: بازدید از شرکت دانش‌پژوهان در مجموعه شهرک صنعتی گنبد و سوله‌های مرتبط با تعاون روستایی با هدف ایجاد مرکز نوآوری شرق استان به محوریت گنبدکاووس از جمله برنامه های وی در این سفر است.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست نیاز امروز نسل جدید را افزایش نشاط اجتماعی دانست و گفت: نیاز است شرایط برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد، توانمند و نخبه و فراهم شدن زمینه استفاده از ایده‌های آنان ایجاد شود.

حجت الاسلام محمود ترابی با اشاره به جایگاه رفیع معلمان از آنان خواست با ارائه آموزش‌های درست، زمینه آشنایی بیشتر دانش آموزان با مسائل دینی و انقلابی را فراهم کنند.

قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از رویکرد وزیر آموزش و پرورش در فراهم کردن زمینه جذب ۴۰۰ معلم حق تدریسی در آموزش و پرورش این شهرستان قدردانی کرد و از مسئولان خواست با برنامه‌ریزی درست، مشکل تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس گنبد را حل کنند.

سرهنگ محمود علی‌فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز در این نشست قول همکاری لازم در زمینه تامین امنیت دانش آموزان در ساعات شروع و پایان مدارس شهرستان را داد و گفت: با حل مشکل تامین مکان مناسب برای جمع‌آوری معتادان متجاهر، مساله دزدی از مدارس شهرستان که عمدتا توسط این افراد انجام می‌شود، رفع خواهد شد.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس فرهنگی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر آموزش و پرورش استخر شهدای دانش‌آموز شهر سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: این استخر در زمینی با زیربنای یک هزار و۸۹۶ متر مربع ساخته شده است.

وی افزود: فضاهای این استخر شامل اتاق مدیریت، اتاق ناجیان، کفشداری، سالن انتظار، رختکن، انبار، اتاق کمک‌های اولیه، کلاس آموزشی، استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سرویس بهداشتی، سونای خشک و بخار، موتور خانه، اتاق برق، بوفه، آبدارخانه و اتاق هواساز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه این استخر با اعتبار ۲۲۴ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، ابراز داشت: این فضا به ۴۰ شهید دانش‌آموز و پنج شهید معلم تقدیم شده است.

وزیری ضمن بیان اینکه آموزشگاه ۱۲ کلاسه مهمان شهر سمنان دیگر طرح قابل افتتاح با حضور وزیر است، تصریح کرد: این مدرسه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

کد خبر 6081929

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد