Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس فتا ایلام در خصوص کلاهبرداری در پوشش برنامه رژیم غذایی در قالب ارسال لینک فیشینگ برای همشهریان هشدار داد. تاریخ انتشار: 14:08 - 25 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۱۱۸

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سرهنگ "علی جمالی" ایلام در این خصوص گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران در فضای مجازی، فعالیت‌های مجرمانه در قالب ارسال لینک‌های آلوده و جعلی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در قالب فیشینگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به تازگی با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مشاهده شده است که کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان برنامه رژیم غذایی منتشر نموده و از کاربران می‌خواهند برای دریافت برنامه رژیم غذایی متناسب خود بر روی یک لینک که معرفی نموده‌اند، کلیک کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: از کابران خواسته می‌شود برای واریز وجه بر روی لینک معرفی شده کلیک کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد با این اقدام، کاربران به یک درگاه بانکی جعلی هدایت می‌شوند و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مانند شماره کارت و رمز دوم با روشی که اصطلاحاً فیشینگ نامیده می‌شود، حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: شهروندانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند در هنگام برخورد با تبلیغات اغوا کننده و لینک‌های ناشناس هوشیار بوده و بدون شناسایی هویت ارسال کننده آن‌ها هیچ اطلاعتی به خصوص اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال نکنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فتا پلیس میزان کلاهبرداری میلیاردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توسط نیروی هوایی

امیر سرتیپ دوم خلبان جعفری، فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد، گفت: یک فروند هواپیمای ترابری سی-۱۳۰ متعلق به پایگاه هوایی شهید لشکری، شامل شش هزار بسته آب معدنی، پنج تن مواد غذایی و پنج هزار نان بسته بندی شده به منظور کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان به این منطقه اعزام شد.

پیش از این نیز پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستا‌های شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

انواع بالگردها، خودرو‌های سنگین، ادوات مهندسی، پشتیبانی رزمی نیروی زمینی به منطقه اعزام و عملیات امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان‌های درگیر سیلاب در منطقه جنوب شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • پروژه «وعده صادق» در قالب چهار محتوا منتشر شد
  • فروش اینترنتی دارو آری یا نه؟
  • پنجاه کلاهبردار اینترنتی در چاروسا دستگیر شدند
  • نیروی هوایی، آب و مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ارسال کرد
  • ارسال مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توسط نیروی هوایی
  • کشف کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی در زاهدان
  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ