Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، سرهنگ حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، شامگاه یک‌شنبه، 24 شهریورماه، در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: ارزش‌های دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شوند.
وی با اشاره به در پیشرو بودن هفته دفاع مقدس، افزود: شاید هم سان یا بالاتر از دهه فجر باید به هفته دفاع مقدس توجه کرد، زیرا همانگونه که عاشورا اسلام را زنده کرد، آنچه در دفاع مقدس رخ داد باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصرپور گفت: همه مسئولین باید به برگزاری برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس اهتمام ویژه داشته باشند و برنامه‌ها را به‌صورت خلاقانه و مبتکرانه اجرا کنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که ما در هفته دفاع ‌مقدس به‌دنبال این هستیم که مفاهیم آن حماسه‌های جاوید را به نسل امروزی منتقل کنیم، بیان کرد: عرصه اندیشه جوانان ما توسط دشمن بمباران فکری می‌شود ما بایستی آن همه حماسه زیبا را با غنای محتوایی در برنامه‌های هفته دفاع مقدس مد نظر داشته باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی‌از راه‌های حفظ نام و یاد شهداست که ماه محرم فرصت مناسبی برای برگزاری این یادواره‌هاست.
ناصرپور با اشاره به برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد، مقاومت و ایثار در هفتم مهر در سراسر کشور، افزود: در استان لرستان همایش پیشکسوتان علاوه‌بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که در شهرستان خرم‌آباد از 500 پیشکسوت تجلیل خواهد شد، اضافه کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است که همه دستگاه‌های فرهنگی استان کمک کنند نقش لرستان در دوران دفاع مقدس به خوبی نشان داده شود.
وی گفت: 60 هزار رزمنده لرستانی در دوران دفاع مقدس فعالیت داشته‌اند و در بمباران‌های هوایی و موشک باران‌ها، 27 هزار خانه مسکونی ما تخریب شده است بنابراین ما بایستی در هفته دفاع مقدس نهایت استفاده را در معرفی ‌چهره استان داشته باشیم.
ناصرپور، واکاوی عملیات ثامن الائمه، رژه نیروهای مسلح، عطرافشانی گلزار شهدا، تبلیغات محیطی، سخنرانی مسئولین نظامی در شهرهای استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل‌از سربازان نمونه، سرکشی به خانواده‌های شهدا و تجلیل‌از آنان و برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس را مهم‌ترین برنامه‌هایی برشمرد که در هفته دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آزادی ظهر امروز در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: بیشترین بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع توصیف، الگو پردازی و سرگذشت پژوهی از شهدا است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدا باید حتماً شهید محور باشد تصریح کرد: محور کنگره شهید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۹ شهریور خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند: دفاع مقدس و شهدا را بشناسیم و بشناسانیم؛ برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم.

در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم

وی با اشاره به آثار شهدا در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آثار شهدا تا حدودی جمع آوری شده، در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم.

سردار آزادی درباره محصول سرگذشت پژوهی بیان داشت: محصول سرگذشت پژوهی، سوژه است که بیانگر انتقال پیام شهید است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری که فرمودند: دفاع مقدس گنج است؛ گفت: بسیاری از بخش‌های آثار شهدا واکاوی نشده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج درباره کنگره شهدا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: کنگره شهدا دو رویکرد اصلی دارد؛ که رویکرد اول زنده نگه داشتن یاد شهید است.

وی درباره رویکرد دوم کنگره شهدا گفت: انتقال پیام شهید است که پیام شهید را جز با زبان هنر نمی‌توان انتقال داد، رهبر معظم انقلاب سال گذشته ۵ بار بر موضوع هنر تاکید داشتند؛ باید پیام شهید را به جوان‌ها، نوجوان‌ها انتقال دهید.

سردار آزادی یادآور شد: مقصود از بزرگ داشت‌ها، جریان سازی است؛ رسالت کنگره باید جریان سازی فکری و عملی باشد.

وی خاطر نشان کرد: کنگره شهدا باید امید آفرین باشد و تولید امید کند؛ معنا را به جامعه منتقل کند که آن ایمان و امید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به کنگره ملی تصریح کرد: عنوان کنگره، کنگره ملی شهدا استان است و همه شهدا را در برمی‌گیرد؛ سطحش فراتر از استان باشد و بتواند حماسه رزمندگان دلاور را به کشور و حتی جهان معرفی کند.

وی افزود: برای کنگره به یک کار هنری و جریان ساز، فکر کنید تا ذهن تمام جوانان و نوجوانان را درگیر شهدا بکند.

کنگره شهدا حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد

سردار آزادی یادآور شد: این کنگره حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند خوب تولید شود.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب بیان داشت: کارهای شما شناسنامه انقلابی و دفاعی، دوران مقدس است که باید هنرمندانه به دیگران معرفی کنید؛ خاصیت هنر، آشنایی با شهدا است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: تلاش دشمن تزریق بی هویتی است و کنگره باید امید آفرین باشد.

وی اظهار کرد: روایت جذاب خلق کنید فیلم نامه و سوژه خوب مهم است و از دل سرگذشت پژوهی بیرون می‌آید؛ بهترین کار را برای شهدا رقم بزنید.

کد خبر 6087232

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود