Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت صمت مسئول تنظیم بازار برنج‏، نویسندگان لایحه قانون تجارت جدید حقوق تجارت را در نظر نگرفته اند، فعالیت ۶۸۶ صرافی مجاز در شهریور ۹۸، آمادگی پرداخت تسهیلات تکلیفی به مددجویان کمیته امداد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی ۲۵ شهریورماه به شرح زیر است:

وزارت صمت مسئول تنظیم بازار برنج‏، ثبت سفارش و تائید و تخصیص ارز آن است

«علی اکبر مهرفرد» شب گذشته (یکشنبه 24 شهریور) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ۲ مرداد تاکنون در مورد تنظیم بازار برنج‏، ثبت سفارش و تائید و تخصیص ارز آن هیچ اختیاری ندارد، گفت: همه اختیارات در این زمینه به وزارت صنعت‏، معدن و تجارت منتقل شده است اما پیش از آن‏‌، در یک فرآیند، حدود 900 هزار تن برنج وارد کشور شد و رویه وزارت جهاد کشاورزی در 4 سال گذشته بر این بود که از حدود 3 میلیون تن مصرف برنج کشور حدود 2 میلیون تن در داخل تولید و بقیه وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه رویه این بوده است که در 4 ماه فصل برداشت برنج داخلی، برنج خارجی وارد نشود و در 8 ماه دیگر وارد شود، اضافه کرد:‌ امسال کارگروه تنظیم بازار تصویب کرد که این محدودیت به علت نگرانی های ناشی از شرایط تحریم، برداشته شود و از آن موقع،‌ محدودیت برداشته شد. از آن موقع ،‌ هیچ محدودیتی در تائید و تامین ارز نداشتیم و همه را تائید کردیم و مسئول تامین ارز، بانک مرکزی است.

 

باید با مهیا کردن شرایط و برداشتن موانع، فضای کسب و کار را تسهیل کنیم

«محمدعلی دهقان» شب گذشته (یکشنبه 24 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اتخاذ سیاست های رونق تولید در حوزه اقتصاد گفت: به دلیل اینکه در وسط جنگ اقتصادی هستیم و محدودیت های زیادی برای کشور وجود دارد باعث شده از لحاظ تورم و رکود اقتصادی وارد شرایط نامساعدی شده ایم که برنامه و عزم جدی برای رفع مشکلات بر سر راه تولید را نیاز داشت.

 

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سمت تقاضا دولت با مشکل محدودیت بودجه ای مواجه است و بخش خصوصی از طریق سرمایه گذاری و خرید کالای سرمایه ای نیز به دلیل تلاطم اقتصادی نزول کرده است، گفت: از طرفی مردم نیز به دلیل فشار ناشی از تورم در معرض تهدید است که نیاز به اتخاذ سیاست هایی برای اثر گذاری در اقتصاد و کمک به رشد اقتصاد داریم.

 

وی با اشاره به اینکه با تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد بستر لازم برای تولید و جلوگیری کردن از تعطیلی بنگاه ها می توان به سمت عرضه اقتصاد برای روان شدن تولید کمک کرد، افزود: در سمت عرضه با تسهیل تامین مالی و تامین سرمایه در گردش بنگاه ها و پذیرش بیشتر شرکت ها در بورس برای ایجاد سرمایه گذاری ها دنبال شده که مجموعه  سیاست ها به گونه ای بوده که شرایط به سمت بهبود حرکت کند.

 

نویسندگان لایحه قانون تجارت جدید حقوق تجارت را در نظر نگرفته اند

«محمدجواد معتمدی» شب گذشته (یکشنبه 24 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره لایحه قانون تجارت به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه نویسندگان لایحه قانون تجارت جدید حقوق تجارت را در نظر نگرفته اند زیرا این حقوق نهادمحور است و قواعد عمومی قراردادها در قانون تجارت نمی آید، گفت: منطق حقوق تجارت مدرن این است که فرایند محور است اما نویسندگان این لایحه به پیش از سال 1311 بازگشته و محتوا داده و کلیات گفته اند.

 

کارشناس حقوقی و مدرس دانشگاه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان الهام شود که 41 ماده نخستین لایحه قانون تجارت جدید را حذف کنند زیرا آثار فاجعه باری خواهد داشت، افزود: در ماده 4 این لایحه مبنی بر اصل آزادی نکات قراردادها اصطلاح مباح اقتضایی آمده است که باید پرسید چند درصد قضات می دانند این اصطلاح چیست.

 

وی گفت: از فردا همین تبصره نان وکلا را در روغن می گذارد و هر قراردادی برای آنها بیاورند به دادگاه می برند و می گویند این خلاف مباح اقتضایی است.

 

اختلاف میان مجلس با کارشناسان اتاق بازرگانی درباره لایحه تصویبی قانون تجارت

«احمد آتش هوش» شب گذشته (یکشنبه 24 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره لایحه قانون تجارت با اشاره به اینکه کارشناسان اتاق بازرگانی در جلسات رسیدگی لایحه قانون تجارت جدید حضور داشتند اما آنچه که در مجلس تصویب شد مورد بررسی ما در آن جلسات نبود، گفت: در بحث قراردادها نسخه ای که در کارگروه رسیدگی به لایحه تجارت مطرح شد چیزی نبود که در صحن علنی آمد.

 

رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت قضایی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسه صحن علنی حضور داشتند اما آیین نامه داخلی مجلس اجازه اظهار نظر جدیدی درباره متن لوایحی که در حال بررسی است نمی دهد، افزود: بر اساس ماده 14 این لایحه هیچ شخصی در مذاکرات مقدماتی، انعقاد و اجرای قرارداد نباید ناهماهنگ با تلقی که خود با طرف دیگر ایجاد کرده است عمل کند و اگر طرف مقابل با اعتماد متعارف به وضع ایجاد شده اقداماتی را انجام دهد یا هزینه هایی را متحمل شود شخصی که وضع مذکور را ایجاد کرده مسئول جبران خسارت است.

 

وی برای توضیح بیشتر در این زمینه به ارائه مثالی پرداخت و گفت: به عنوان نمونه اگر شرکتی بخواهد به افرادی نمایندگی فروش و توزیع دهد و از آنها مدارک بخواهند و شخصی که مدارک را تحویل داده تلقی کند که نظر شرکت درباره نمایندگی او مثبت است و کارهایی را انجام دهد اما شرکت آن شخص را واجد صلاحیت نداند و وی خسارت ببیند می تواند از شرکت برای جبران خسارتش شکایت کند زیرا آن شرکت طوری رفتار کرده است که شخص فکر کرده موافق نمایندگی اوست.

 

آتش هوش با اشاره به اینکه تاسیسات جدید حقوقی شرایط شرکت های لیزینگ و قراردادهای حراجی از نکات مثبت لایحه قانون تجارت جدید استف گفت: زمانی که لیزینگ را به عنوان تاسیس حقوقی در قانون تجارت گنجانده می شود مستندات اجرایی آن از کجا است.

 

طلای ۱۸ عیار گرمی ۴۰۵ هزار و ۶۰۳ تومان/ دلار ۱۱ هزار و ۳۱۰ تومان

امروز (دوشنبه 25 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار 405 هزار و 603 تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1504 دلار ارزشگذاری شده است. سکه طرح جدید 4 میلیون تومان، سکه طرح قدیم 3 میلیون و 980 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 50 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 250 هزار تومان و سکه یک گرمی 840 هزار تومان است.

 

بنابراین گزارش در بازار آزاد دلار 11 هزار و 310 تومان، یورو 12 هزار و 700 تومان، پوند 14 هزار و 220 تومان، درهم امارات 3090 تومان، لیر ترکیه 2 هزار تومان، یوان چین 1605 تومان، دلار کانادا 8550 تومان، دلار استرالیا 7820 تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (24 شهریور) در بازار طلا سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 10 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 50 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 260 هزار تومان و سکه یک گرمی 920 هزار تومان بود و هر گرم طلا 405 هزار و 141 تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1488 دلار ارزشگذاری شده بود.

 

در بازار آزاد برای روز گذشته (یکشنبه 24 شهریور) دلار 11 هزار و 240 تومان، یورو 12 هزار و 750 تومان، پوند 14 هزار و 300 تومان، درهم امارات 3110 تومان، لیر ترکیه 2010 تومان، یوان چین 1615 تومان، دلار کانادا 8580 تومان، دلار استرالیا 7840 تومان بود.

 

فعالیت ۶۸۶ صرافی مجاز در شهریور ۹۸

 

 

بررسی جدیدترین بروزرسانی فهرست صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی نشان می‌دهد در حالی تعداد صرافی‌های دارای مجوز در شهریور ماه سال جاری با کاهش مواجه شده که تعداد صرافی‌های دارای مجوز در سراسر کشور در اردیبهشت ماه با اضافه شدن ۵۲ صرافی جدید، به ۶۹۲ مورد رسیده بود. این آمار در حالی است که در سال ۹۶ تعداد صرافی‌های مجاز ۴۱۹ مورد بوده است که نشان از روند رو به رشد تاسیس صرافی‌ها در کشور در این سال  نسبت به سال های قبل از آن دارد. از این تعداد صرافی، ۳۴۱ مورد در تهران مشغول به کار هستند که بیشتر آنها در محدوده خیابان فردوسی فعالیت دارند و ما بقی نیز در سایر شهرستان ها فعال هستند.

 

آمادگی پرداخت تسهیلات تکلیفی به مددجویان کمیته امداد

«مرتضی اکبری» در مراسم امضاء تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با کمیته امداد در خصوص وام های تکلیفی از سوی بانک مرکزی برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش این کمیته، اظهار داشت: ما هر ساله بر اساس بودجه، سهمیه‌ای از این وام‌های تکلیفی را در اختیار داریم که از سوی بانک مرکزی به ما تکلیف می‌شود.

 

طبق خبر ایبنا، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: برای امسال نیز سهمیه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظر گرفته شده که پس از امضا این تفاهمنامه ما آمادگی پرداخت به اعضاء این کمیته را داریم. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، با تاکید بر اینکه این بانک ۱۰۰ درصد قرض الحسنه است و با محدودیت منابع نسبت به سایر بانک ها مواجه است، گفت: با تمام این شرایط خوشبختانه تاکنون هرگونه تکلیفی که به بانک سپرده شده به خوبی پرداخت و سپس پیگیری شده است.

 

اکبری، ادامه داد: همچنین یکی از اقدامات مهمی که از سال گذشته صورت گرفته همکاری بانک و صندوق ولایت است که این تسهیلات به معیشت، اشتغال و ودیعه مرتبط است و تاکنون حدود ۱۹۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش این طرح قرار گرفته و تسهیلات دریافت کرده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه تلاش بانک بر این است تا هم افزایی و مشارکت خوبی با مجموعه کمیته امداد داشته باشد، افزود: ما آمادگی پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی را داریم، اما تنها نکته مهم موضوع ضمانت این تسهیلات است. زیرا تنها ابزار بانک برای بازپرداخت و وصول تسهیلات پرداختی، ضامن است./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم استان بوشهر خبرگزاری شبستان عزاداری محرم عاشورا عاشورای حسینی اربعین حسینی شیراز فعالیت های مسجدی اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن غربا بعد از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی اداره بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه این سازمان تمام ظرفیت‌های خود را برای توانمند سازی و رونق اقتصادی خانوارهای تحت پوشش به کار بسته است، ابراز داشت: یکی از مهمترین اقدامات برای خودکفایی مددجویان توجه به مشاغل خانگی با ایجاد درآمد پایدار برای افراد تحت پوشش است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۱۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی شهرستان پرداخت شد، افزود: مددجویان بین ۱۸ تا ۶۰ سال فاقد شغل دولتی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه تسهیلات اشتغال چهار درصدی این مددجویان دریافت کردند، ابراز داشت: دریافت این تسهیلات مانع برای پرداخت مستمری مددجویان نیست.

غربا ضمن بیان اینکه ۸۱ مددجو از این تسهیلات بهره بردند، تصریح کرد: محل پرداخت این تسهیلات از منابع سه و چهار تبصره ۱۸ بوده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته صد درصد اعتبارات اشتغال بهزیستی شاهرود جذب شده است، افزود: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف دامداری، کشاورزی و مشاغل خانگی به کار گرفته شدند.

کد خبر 6085462

دیگر خبرها

  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد