Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@20:09:46 GMT

بزرگداشت استاد شهریار در برنامه «شب شعر»

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۸۸۲۵

بزرگداشت استاد شهریار در برنامه «شب شعر»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه که امشب 25 شهریور ساعت 23 به صورت زنده به روی آنتن می رود دکتر اکرامی فر مجری کارشناس برنامه، میزبان دکتر علی اصغر شعردوست پژوهشگر،مدرس دانشگاه و از دوستان نزدیک استاد شهریار می شود و با وی در خصوص زندگی ادبی و اشعار استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی گفتگو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پخش شعرخوانی با صدای استاد شهریار به همراه «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار از دیگر بخش های برنامه امشب «شب شعر» است.

روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است. سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار (قبل از آن بهجت) شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

«شب شعر» به تهیه کنندگی کوروش انصاری محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما استکه دوشنبه‌ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات تلویزیون استاد شهریار شب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این مستند درباره شخصیت و سلوک علمی و فرهنگی دکتر نادیا مفتونی پژوهشگر فلسفه و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است که بیشتر به دلیل احیای فلسفه هنر فارابی، تبیین فلسفه علم حکمای مسلمان و استخراج مباحثی جدید از حکمت اشراق شهاب الدین سهروردی شناخته می‌شود.
مفتونی از معدود چهره‌های فلسفه معاصر ایران است که با فلاسفه جهانی تعامل مستقیم دارد و به نمایشنامه‌نویسی و نقاشی نیز می‌پردازد.
«عشق و فلسفه» یازدهمین فیلم از مجموعه مستند «آئینه عمر» است که درباره زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران ساخته شده است. این مستند ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی حسن علیزاده فرد جمعه ساعت ۱۲:۳۰ هم تکرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد