Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@15:05:46 GMT

بر آمادگی همه امکانات برای زائران اربعین تاکید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۰۰۶

به گزارش اکوفارس، مصطفی پناهنده در سومین نشست کمیته حمل و نقل سوخت ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: به دلیل نزدیکی به مرز، استان های همدان، کرمانشاه و اندیمشک به عنوان استان های معین برای انتقال زائران به مقاصد خود انتخاب شده اند. وی افزود: مقرر شد زائران مقاصد خراسان رضوی و شمالی، قم، گلستان و مازندران از همدان به مقصد خود منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناهنده با تأکید بر اینکه در این ایام، ما باید آمادگی پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) را داشته باشیم، یادآور شد: باید همه امکانات برای زائران مهیا شود. مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: ناوگانی که از استان های فوق برای رساندن زائران به همدان خواهند آمد تنها باید مسافران شهر خود را ببرند و صورت وضعیت آنها از قبل تعیین شده است. پناهنده بیان داشت: در صورتی که مسافران به عللی مجبور یا تمایل به ماندن دو سه روز در همدان داشته باشند باید آمادگی اسکان و پذیرایی در نظر گرفته شود. وی اضافه کرد: ما همگی در هر موقعیت حقیقی و حقوقی که هستیم باید به عنوان خادمان امام حسین(ع) در این زمینه فعال باشیم و در تمام زمانی که زائران به عنوان میهمان در شهر ما هستند باید کار به نحو مطلوبی انجام شود این مسئول با بیان اینکه طی برآورد انجام شده پیش بینی می شود با توجه به حذف روادید حدود 3 تا 5 میلیون زائر به عتبات عالیات مشرف شوند، ابراز داشت: با توجه به وجود 8 هزار اتوبوس که هر یک ظرفیت جابجایی 30 نفر در هر سفر را دارند اگر همه ناوگان فعال باشند حدود 240 هزار نفر را جابجا خواهند کرد. وی با بیان اینکه باید تعداد کافی اتوبوس برای انتقال از مرز به استان و هم از استان به مناطق تعیین شده داشته باشیم، تأکید کرد: شناسایی محل برای تجمع اتوبوس ها و مشخص کردن محل پیاده شدن مسافران از مرزها باید لحاظ شود. پناهنده بیان کرد: ما موظف هستیم ضمن نظارت دقیق، بیشترین توان شرکت‌های حمل و نقل مسافربری را نسبت به این موضوع معطوف کنیم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تأکید بر اینکه در ایام اربعین احتمالا تمامی سرویس ها برای انتقال زائران استفاده می شود، اظهار داشت: مردم باید برنامه ریزی کنند در آن ایام از سفرهای غیرضروری بپرهیزند زیرا که تمامی قوای ناوگان مسافربری به زائران اختصاص خواهد یافت.   * روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است

استاندار همدان با تاکید بر اینکه با نگاهی هم‌افزا مسیر سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان تسهیل شود، گفت: تعهد اشتغال همدان در سال جدید ۱۷۶۷۰ نفر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، ضمن تبریک حماسه غرور‌آفرین و پاسخ کوبنده دلاور مردان و فرزندان ایران عزیز به رژیم صهیونیستی، اظهار‌ داشت: تاکید موکد بنده در ایجاد اشتغال ابلاغ و اجرای برش دستگاهی و شهرستانی برای تحقق تعهد 17670 نفری سال جاری است که باید به صورت مستمر نیز راستی آزمایی و رصد شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های معاون اقتصادی استات در راستای برنامه‌ریزی برای حل مشکلات بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تصریح کرد: برای کاهش نرخ بیکاری این قشر لازم است تا توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان صورت پذیرد و همچنین درصد ویژه‌ای از تسهیلات بانکی اشتغال‌زا به این قشر اختصاص یابد.

استاندار همدان با تاکید بر پیگیری رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در استان همدان تا حد توان گفت: سرمایه‌گذاری و مشارکت در امر تولید به نوعی جهاد اقتصادی محسوب می‌شود و رسیدگی به مشکلات و رفع آنان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

قاسمی فرزاد همچنین به فراهم کردن زمینه‌های تحقق شعار سال، اشاره کرد و افزود: اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت در حوزه گردشگری، کشاورزی، معادن در کنار تقویت تعاونی‌ها و سوق دادن آن‌ها به سمت فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان متصور آینده اقتصادی استان در سال جاری برای تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا با برنامه مشخص جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اقدام کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در جامعه ما سرمایه و استعدادهای بسیاری وجود دارد که فعال نیستند، عنوان کرد: توزیع عادلانه تسهیلات، خدمات و حمایت‌های دولت در روستا و شهرهای استان باید به نحوی باشد که از تمام پتانسیل و ظرفیت استان همدان برای توسعه اقتصاد و تحقق شعار سال استفاده شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به جلسه‌ای که در روزهای نخست سال به منظور دریافت برنامه و ابلاغ ماموریت به دستگاه‌های اقتصادی استان بدر حوزه مشارکت مردم در جهش تولید، برگزار شد اشاره کرد و گفت: به زودی برنامه مدون تحقق شعار سال در شورای برنامه‌ریزی استان اعلام‌خواهد شد و همه موظف به اجرای آن هستند.

وی تاکید کرد: زمانی که نقشه راه استان ترسیم شود و برنامه مشخص شده در دست داشته باشیم می‌توانیم ظرفیت‌های ملی را نیز مطالبه و استعدادهای استان را فعال کنیم.

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت بالای استان در پرورش و تولید مرغ افزود: با اینکه در سنوات گذشته مرغ از چالش‌های مهم استان به شمار می‌رود اما با درایتی که با کمک مجموعه مدیریتی اقتصادی استان شکل گرفته نه تنها این مشکل برطرف شد، بلکه در ماه‌های پایانی سال همدان به تولید بیش از 4 میلیون قطعه‌ای مرغ رسید.

قاسمی فرزاد بیان کرد: انتظار داریم با طرح‌های در نظر گرفته شده توسط جهاد‌کشاورزی در راستای توسعه فعالیت‌های دامداری کوچک مقیاس روستایی ظرفیت تولید گوشت قرمز و همچنین دام سبک و سنگین نیز در استان افزایش یابد و نتیجه آن کاهش قیمت گوشت و محصولات فرآوری شده از آن در سفره مردم باشد.

وی همچنین از تامین 80 هزار هکتار زمین با مشارکت بخش خصوصی برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار همدان خبر داد و گفت: نبود میدان میوه و تره‌بار در همدان یک نیاز و مطالبه مردمی است که انشالله به زودی عملیات اجرایی و ساخت آن انجام خواهد شد.

استاندار همدان از تمامی مجموعه‌های اقتصادی استان خواست تا امسال پاشنه کشیده پای کار باشند و توسعه اقتصادی همدان را رقم زنند و افزود: ظرفیت‌ها ناشناخته زیادی در استان همدان رها مانده‌اند در صورتی که می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک، ظرفیت‌های جدیدی در حوزه تولید ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید ایران بر آمادگی دفاعی در جهت صیانت از منافع
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • نیروهای نظامی استان بوشهر برای هر تهدیدی در آمادگی کامل هستند
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • ضرورت فراهم‌سازی‌ امکانات مورد نیاز فعالان عرصه هوش مصنوعی در فارس
  • اعزام هزار و ۲۱۹ زائر از همدان به حج تمتع
  • تاکید رئیس شورا بر آمادگی پدافند هوایی
  • تاکید آیت الله محامی بر جذب امکانات دولتی در ساخت‌ و ساز مدارس سیستان و بلوچستان