Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یک تحقیق تازه، پژوشگران با توجه به داده‌های DNA تشخیص دادند که چه افرادی دارای ریسک ژنتیکی بالا یا پایین برای بیماری‌های قلبی عروقی هستند. این امر به آن‌ها امکان می‌دهد تا بهتر بتوانند نقش مدت‌زمان خواب روی خطر حمله قلبی را تشخیص دهند و ارتباط بین این موارد را با قطعیت بیشتری بررسی کنند.

این مطالعه، در ژورنال دانشکده قلب و عروق آمریکا انجام شد و ۴۶۱،۳۴۷ مرد و زن سالم در سنین ۴۰ تا ۶۹ سال در آن شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ۷ سال پیگیری، مشخص شد که ۵۲۱۸ حمله قلبی رخ‌ داده است. پژوهشگران با مقایسه‌ی این اشخاص با افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی‌عروقی که آن‌ها هم ریسک ژنتیکی پایین داشتند، دریافتند که خطر حمله‌ی قلبی در افراد دارای مدت‌زمان خواب نامناسب (کمتر از ۶ ساعت یا بیشتر از ۹ ساعت) حدود ۳۲ درصد از سایرین بیشتر است.

محققان همچنین افرادی را که از نظر ژنتیکی، مستعد ناراحتی قبلی هستد، مقایسه کردند. البته خطر ابتلای این اشخاص به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از نمونه‌های دارای ریسک ژنتیکی پایین بود؛ اما افراد دارای خواب کافی در مقایسه با کسانی که الگوهای خواب نامطلوب داشتند، به میزان ۱۸ درصد کمتر در معرض حمله‌های قبلی قرار می‌گرفتند.

ژن‌ها قابل‌تغییر نیستند، اما الگوهای خواب قابل اصلاح هستند؛ درنتیجه اثرات خواب می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت و مرگ‌ومیر داشته باشد. سلن وتر، نویسنده‌ی اصلی این تحقیق و استادیار فیزیولوژی در دانشگاه کلرادو می‌گوید:

اگر مردم خواب را در اولویت قرار دهند، درواقع عملی در جهت سلامت قلب انجام داده‌اند. این نتیجه‌ای است که داده‌ها به ما می‌دهد.

ما به پژوهش‌هایی نیاز داریم تا ثابت کند، سلامت قلب گروهی که خواب کوتاه دارند بعد از افزایش زمان خواب، بهبود قابل‌توجهی پیدا می‌کند. ما به این مطالعات ادامه می‌دهیم و معتقدیم که جمع‌آوری شواهد بیشتر، بسیار مفید خواهد بود.

براساس ادعای یکی از هفت محقق شاغل در مطالعات فوق، شرکت‌های داروسازی از محققان حمایت مالی می‌کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

استقلال در دیداری نزدیک و حساس موفق به شکست شمس آذر قزوین شد.

طرفداری | یکی از هواداران استقلال دچار حمله قلبی شد.

استقلال در چهارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین قرار گرفت و با نتیجه سه بر دو پیروز شد.

قزوینی‌ها در دقایق پایانی دیدار دو گل به ثمر رساندند تا احتمال کامبک وجود داشته باشد، همین موضوع باعث شد به یکی از هواداران استقلال حمله قلبی دست دهد.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • هشدار ترسناک دانشمندان در مورد استفاده از ویپ
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری