Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروزی با اشاره به برگزاری همایش مرجعیت آنتی بیوتیک نیروهای مسلح در دانشگاه علوم پزشکی از سیاست ها و برنامه های این سازمان در جهت کاهش مصرف آنتی بیوتیک در واحدهای درمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «امیر نوروزی» در نشست خبری مرجعیت آنتی بیوتیک نیروهای مسلح گفت: بر اساس گزارش های دریافتی به سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در بهمن ماه سال گذشته نوعی مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع رسیدگی به مقاومت درمانی در برابر آنتی بیوتیک ها گزارش شد و مورد بررسی قرار گرفت و بر همین اساس دبیرخانه مرجعیت آنتی بیوتیکی نیروهای مسلح تشکیل شد.

 

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح افزود: بر اساس این موضوع مقرر شد تا مصرف آنتی بیوتیک را در بیمارانی که به بیمارستان های نیروهای مسلح مراجعه می کنند، مدیریت کنیم. در همایشی که با عنوان مرجع آنتی بیوتیک نیروهای مسلح امروز برگزار شد از سه پروتکل کنترل عفونت بیمارستانی، دیسک گذاری آنتی بیوگرام و تروفالاکسی بخش های جراحی رونمایی شد و مقرر شد تا از اول مهر ماه تمام مراکز نیروهای مسلح این سه پروتکل را اجرا کنند و ما به عنوان سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح هزینه آن را پرداخت کنیم و مدیریت مالی موضوع را بر عهده بگیریم.

 

وی ادامه داد: در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح تصمیمی اتخاذ شده تا آموزش تجویز و مصرف منطقی دارو و همچنین دارو درمانی به عنوان واحدهای اجباری در دو دانشگاه علوم پزشکی ارتش و بقیه الله گنجانده شود.

 

نوروزی گفت: در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح برنامه هایی در خصوص کاهش مصرف آنتی بیوتیک در مراکز درمانی تابعه اتخاذ شده است تا اگر در آینده نیاز به آنتی بیوتیک احساس شد، بعد از تایید مراکز عفونی این دارو به بیماران ارایه شود.

 

وی با بیان اینکه مصرف آنتی بیوتیک و تولید آن هزینه های ارزی و ریالی را به دنبال دارد، گفت: در نتیجه پروتکل های آنتی بیوتیک در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح صرفه جویی ارزی و ریالی حاصل می شود.

 

وی گفت: یکی از اهداف اصلی ما در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح تحت پوشش قرار دادن خدمات مورد نیاز بیمه شدگان است. ما خدمات خود را به هیچ عنوان متکی به هزینه ها نمی کنیم.

 

نوروزی اظهار کرد: در تلاش هستیم مصرف دارو را منطقی کنیم. نسل های سوم و چهارم آنتی بیوتیک ها عمدتا خارجی هستند که اگر بتوانیم در مصرف این داروها منطقی عمل کنیم، می توانیم در هزینه ها نیز صرفه جویی کنیم.

 

این مقام مسئول در نیروهای مسلح تصریح کرد: موضوع تولید آنتی بیوتیک ها در سطح جهان در حال کاهش است، پس باید با برنامه ریزی دقیق و اصولی روش مصرف را اصلاح و تجویز این دارو را کاهش و منطقی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح به عنوان یکی از سازمان های تابعه وزارت دفاع به نیروهای مسلح خدمت رسانی می کند و ما متولی اقتصاد سلامت نیروهای مسلح هستیم. توسعه خدمات برای ارایه به بیمه شدگان تحت پوشش از اهداف این سازمان است.

 

در ادامه این نشست، رضا مساعد، دبیر کمیته علمی همایش مرجعیت آنتی بیوتیک نیروهای مسلح گفت: دارو یک کالای استراتژیک است و برنامه ریزی درباره مصرف آن همیشه حائز اهمیت بوده است.

 

وی گفت: آنتی بیوتیک ها در میان داروهای مختلف دارای ویژگی هایی هستند که با وجود مورد نیاز بودن همواره بر لزوم کاهش مصرف آنها تاکید می شود که ما در این راستا در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح اقداماتی انجام داده ایم./

 

 

 

                                                                                       

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم عاشورا عزاداری محرم عاشورای حسینی شیراز محرم خبرگزاری شبستان استان بوشهر اربعین حسینی سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد

اشکان جعفرکریمی فوق افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌ منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌ها شد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی همچنین یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار و در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر