Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@10:39:24 GMT

پاکسازی تروریسم در مناطق پیرامون کربلا و نجف آغاز شد.

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۲۸۵

پاکسازی تروریسم در مناطق پیرامون کربلا و نجف آغاز شد.

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سازمان بسیج مردمی عراق  (الحشد الشعبی) روز دوشنبه در اطلاعیه ای از آغاز مرحله پنجم عملیات "اراده پیروزی" از سوی نیروهای مشترک عراق و الحشد الشعبی در مناطق شمال استان کربلا و اطراف  نجف و جنوب استان الانبار خبر داد.

این عملیات با  حضور نیروهای مختلف نظامی عراق از جمله ارتش، الحشد الشعبی و پلیس فدرال با پشتیبانی هوایی نیروی هوایی ارتش و با هدف پاکسازی مناطق بیابانی، روستایی و جاده ای از وجود هسته های خفته و عناصر تحت تعقیب گروهک تکفیری تروریستی داعش صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندهی ستاد مشترک عراق نیز در اطلاعیه ای، هدف از آغاز این عملیات را خشک کردن ریشه تروریسم در مناطق بیابانی بین استان های کربلا، الانبار و نجف تا مرزهای این کشور با سعودی عنوان کرد.

عربستان سعودی در طول سالهای پس از  سقوط صدام دیکتاتور عراق (۲۰۰۳) تاکنون یکی از منابع اصلی صدور رویکرد تکفیری و تروریسم و مهاجمان انتحاری به عراق بوده است که تنها در یک مورد حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق از عملیات انتحاری پنج هزار تبعه سعودی ( تا سال ۲۰۰۷ میلادی) علیه نیروهای نظامی و غیرنظامیان عراقی خبر داد که هزاران کشته و مجروح بجا گذاشته است، با این حال ناظران عراقی تعداد تروریست های اعزامی از سعودی به عراق در سالهای اخیر را بیش از ۲۰ هزار نفر می دانند.

مراحل چهارگانه این عملیات در هفته های اخیر و تقریبا هر هفته یک مرحله در مناطقی از استان های الانبار، دیاله، نینوا و شمال بغداد انجام شد. 

با وجود آزادسازی تمامی قسمت های خاک عراق از جنگ داعش و اعلام شکست نظامی این گروهک تفکیری تروریستی در آذرماه 96، تحرکات پراکنده عناصر باقیمانده این گروهک همچنان در مناطق مختلف از جمله مرکز و اطراف بغداد پایتخت ادامه دارد و نیروهای امنیتی و نظامی نیز در طول سال و بویژه در آستانه برگزاری زیارت های میلیونی و مناسبتی در شهرهای مقدس عراق از جمله کربلا، نجف، کاظمین و سامرا عملیات یا طرح های ویژه امنیتی اجرا می کنند.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود

هشدار درباره وضعیت کی‌یف بدون حمایت واشنگتن، خطرناک بودن جنگی شدن اقتصاد اروپا، کمک ۳ میلیاردی هلند به اوکراین، ادامه گلوله باران شهر بلگوراد و به عقیده لاوروف، اروپا دیگر استقلال نبوده و کاملاً مطیع آمریکاست، از رویدادهای مهم پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، قصد دارد پیش نویسی را برای رأی گیری در خصوص ارائه کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین پس از عید پاک ارائه کند.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس گفت: «جانسون قصد دارد این لایحه را بعد از عید پاک به رای بگذارد، ما در حال کار روی آن هستیم.»

عید پاک کاتولیک‌ها در تاریخ 31 مارس (12 فروردین) برگزار  می‌شود.

خود مک‌کال مایل است که این بودجه در کوتاهترین زمان ممکن تایید شود، زیرا همانطور که او یادآور شده، "وضعیت ارتش اوکراین بسیار دشوار شده است."

در اواسط ماه مارس، کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود برای سال مالی 2025 را منتشر کرد که در آن دولت جو بایدن از کنگره خواسته تا درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تایید کند.

روزنامه "واشنگتن پست" نیز گزارش داده که نیروهای مسلح اوکراین نمی توانند جلوی پیشروی ارتش روسیه به سمت کی‌یف را بگیرند، مگر اینکه ایالات متحده هرچه زودتر به آنها کمک کند.

به نوشته این نشریه، بدین ترتیب بدون کمک واشنگتن، اوکراین ممکن است به سرنوشت کشورهایی دچار شود که ایالات متحده «کوشیده تا آنها را نجات دهد» مانند افغانستان.

در این گزارش یادآوری شده که به زودی سامانه‌های دفاع هوایی و هواپیماهای جنگی ارتش اوکراین تمام خواهد شد و به همین دلیل است که نمی‌توانند جلوی پیشروی نیروهای روسی به سمت مناطق غرب این کشور را بگیرند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و شصت و یکمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

وزیر خارجه مجارستان انتقال صنایع اتحادیه اروپا به شرایط جنگی را خطرناک خواند

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان شب گذشته در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد که نظریه انتقال صنایع اتحادیه اروپا به وضعیت جنگی که توسط رئیس شورای اروپا شارل میشل پیشنهاد شده، بسیار خطرناک است.

به گفته وی، بوداپست همیشه از توسعه مجتمع صنایع نظامی اتحادیه اروپا حمایت کرده، اما به دلیل درگیری در اوکراین نباید این اتفاق بیفتد. این دیپلمات تاکید کرد که به همین دلیل است که اظهارات میشل در مورد انتقال اقتصاد به وضعیت جنگی بسیار خطرناک است و می تواند عواقب بدی داشته باشد.

سییارتو همچنین بار دیگر عدم تمایل مجارستان برای مشارکت در اقداماتی که شامل افزایش عرضه تسلیحات نظامی به کی‌یف است، را تایید کرد. به عقیده او، چنین اقداماتی تنها به ادامه درگیری و قربانیان جدید منجر می‌شود. 

سییارتو در پایان گفت: در این زمینه، هیچ صحبتی از مشارکت مجارستان در ارسال تسلیحات به اوکراین وجود ندارد.

سفیر روسیه: هلند تاکنون 3 میلیارد یورو برای اوکراین اختصاص داده است 

ولادیمیر تارابرین، سفیر روسیه در هلند و نماینده دائم این کشور در سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) اعلام کرد که از آغاز درگیری نظامی در اوکراین، مقامات هلندی در مجموع تجهیزات نظامی و کمک مالی به ارزش 3 میلیارد یورو را به کی‌یف منتقل کرده‌اند. 

وی افزود: «در سال جاری 2 میلیارد یورو دیگر در بودجه کشور به این منظور اختصاص یافته که شامل تحویل شامل انواع تسلیحات سنگین از جمله تانک‌های لئوپارد و جنگنده اف-16 است. پادشاهی هلند به طور فعال به ائتلاف‌های بین‌المللی مختلف پیوسته که برای تامین هواپیماهای جنگی، پهپادها، تانک‌ها، توپخانه و مهمات نیروهای مسلح اوکراین طراحی شده‌اند. علاوه بر این، لاهه به کی‌یف در آموزش نظامیان اوکراینی نیز کمک می‌کند.»

به گفته تارابرین، این پادشاهی در میان کشورهای اتحادیه اروپا در حمایت نظامی از اوکراین، و پس از آلمان و فرانسه، در رتبه دوم قرار دارد. با این وجود، این دیپلمات معتقد است که هلند سربازان خود را به اوکراین نخواهد فرستاد. به گفته وی، بعید است که دولت آماده باشد تا شهروندان خود را برای دستیابی به اهداف مشکوک در اوکراین قربانی کند.

سرنگونی 22 موشک دیگر اوکراینی در آسمان منطقه بلگوراد 

وزارت دفاع روسیه شب گذشته گزارش داد که سامانه های پدافند هوایی روسیه 22 موشک سامانه‌های پرتاب چندگانه Vampire که توسط نیروهای مسلح اوکراین به سمت مناطق مسکونی شلیک کرده بودند را بر فراز منطقه بلگوراد منهدم کردند.

طبق این اطلاعات، تلاش مجدد طرف اوکراینی برای انجام یک حمله تروریستی دیگر در شهر بلگوراد در حدود ساعت 17:50 متوقف شد.

علیرغم اینکه سامانه‌های پدافند هوایی با موفقیت موشک‌های اوکراینی را هدف قرار دادند، برخی اجزای لاشه آنها به طبقات بالایی یک ساختمان مسکونی اصابت کرد و باعث فروریختن بخشی از ساختمان شد.

ویچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگوراد، اعلام کرد که در جریان گلوله باران شهر بلگوراد و حومه آن، چهار نفر زخمی شدند. 

روز گذشته آژیر هشدار حمله موشکی در منطقه چندین بار به صدا درآمد و به شهروندان توصیه شد که در اتاق‌های بدون پنجره با دیوارهای محکم پناه بگیرید و اگر در خیابان هستند، در گوشه‌ای پناه بگیرند. 

لاوروف: اروپا کاملاً مطیع  آمریکا شده و دیگر استقلالی ندارد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای برای فیلم مستند "بلگراد"، به بیست و پنجمین سالگرد تجاوز ناتو به یوگسلاوی، ابراز عقیده کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، که از اعزام احتمالی نیروهای اروپایی به اوکراین حرف میزند، به دنبال جلب رضایت مقامات واشنگتن و همچنین تحریک متحدان خود در ناتو است.

به گفته لاوروف، اقدامات رهبر فرانسه به هیچ وجه به برنامه‌های ایجاد «خودمختاری استراتژیک» اروپا مربوط نمی‌شود. فرانسه موضوع استقرار نیروهای ناتو در اوکراین را تحریک می کند تا موقعیت آلمان در اتحادیه اروپا را تضعیف کند.

او افزود: ضمن اینکه ماکرون با چنین شعارهایی سعی دارد بطور همزمان ایالات متحده را نیز از خود راضی نگه دارد. متاسفانه رهبران کنونی کشورهای اتحادیه اروپا منافع ملی کشورهای خود را در اولویت نمی‌دانند و آنها را تابع «خواسته غرب جمعی» می‌دانند.

وزیر خارجه افزود: «اروپا کاملاً تحت کنترل ایالات متحده قرار گرفته است. دیگر استقلالی وجود ندارد. اتحادیه اروپا به یک "سازمان جنگ افروز" تبدیل شده که در آن "منافع ملی مردم و دولت‌هایش در اولویت قرار نمی‌گیرند، بلکه برنامه‌ها، آرمان‌ها و دسیسه‌های شخصی سیاسی خودخواهانه است.»

لاوروف در پایان گفت: روسیه آماده گفتگو با غرب تنها به شرط صادقانه بودن و تنها با تضمین در نظر گرفتن کامل منافع مسکو است. 

اوکراین|شکست نظامی کی‌یف با وجود کمک‌های غرباوکراین|اطمینان جامعه اطلاعاتی آمریکا به شکست کی‌یفاوکراین| ناتوانی اروپا در تأمین مالی کی‌یف بدون آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوت یکی از عشایر در پی انفجار مین در قصرشیرین
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • پاکسازی و آماده‌سازی بستر زاینده‌رود توسط نیروهای خدمات موتوری اصفهان
  • نیروهای آمریکایی در افغانستان با تروریسم مبارزه نمی‌کردند
  • اوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود