Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@15:20:29 GMT

دیدار مقامات فیس بوک با بانک های مرکزی ۲۶ کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۴۸۳

دیدار مقامات فیس بوک با بانک های مرکزی ۲۶ کشور

قرار است نمایندگان فیس بوک با مقامات ارشد بانک های مرکزی ۲۶ کشور از جمله انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا درباره ارز دیجیتال لیبرا دیدار کنند و به سوالاتی پاسخ دهند.

به نظر می رسد فیس بوک برای ارز دیجیتال خود تحت تحقیقات قرار می گیرد و باید به سوالات سختی پاسخ دهد.

طبق گزارشی جدید  در ۱۶ سپتامبر نمایندگان فیس بوک با مقامات ۲۶ بانک مرکز ( از جمله بانک مرکزی انگلیس و فدرال رزرو) در سوییس ملاقات می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا نیز احتمالا ریاست این جلسه را برعهده خواهد داشت. در این جلسه درباره گستره و طراحی ارز دیجیتال لیبرا از فیس بوک سوالاتی پرسیده می شود.

این در حالی است که مقامات فیس بوک موضع پیشین خود را  تکرار و اعلام کرده اند آماده همکاری با سیاستمداران و قانونگذاران هستند. 

البته احتمال دارد نتیجه این مذاکرات مورد پسند فیس بوک و تیم توسعه لیبرا نباشد. زیرا رییس بانک مرکزی اروپا نیز پیش تر هشدار داده بود لیبرا باید استانداردهای بسیار بالایی را تامین کند. از سوی دیگر وزرای اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز درباره ارزهای مجازی مانند لیبرا نگران هستند. آنها بیم آن دارند که ارزهای دیجیتال ثبات اقتصادی منطقه را برهم زنند  و قدرت بانک های مرکزی را زیر سوال برند. 

پیش از این فرانسه و آلمان هر دو اعلام کرده بودند لیبرا باید در اتحادیه اروپا  ممنوع شود زیرا ثبات اقتصادی دولت ها را به خطر می اندازد./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است