Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:08:14 GMT

عبدالله: طالبان فاقد عزمی جدی برای صلح هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۵۹۲

عبدالله: طالبان فاقد عزمی جدی برای صلح هستند

به گزارش شبکه طلوع، رئیس اجرایی حکومت افغانستان گفت، گروه طالبان مسوول تخریب دکل های برق در ولایت بغلان و قطع برق وارداتی از ازبکستان به کابل است.

عبدالله امروز(دوشنبه) در نشست شورای وزیران افغانستان گفت، متاسفانه تخریب این دکل ها موجب قطع برق در ۱۱ولایت شده است. در اقدامات طالبان نشانی از عزم جدی برای برقراری صلح به چشم نمی خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت برشنا افغانستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد، تخریب دو دکل برق وارداتی از ازبکستان در ولایت بغلان از سوی تندروهای مسلح مخالف دولت موجب قطع برق در ۱۱ ولایت، از جمله کابل شد. این انفجار یکشنبه اتفاق افتاد.

بخش اعظم این برق در کارخانه های پارک های صنعتی کابل در شرق این شهر استفاده می شد.

عبدالله در نشست شورای وزیران بار دیگر خواستار بیطرفی کارمندان دولت و نیروهای امنیتی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی افغانستان شد.

عبدالله یکشنبه "اشرف غنی"، ‌ رئیس جمهوری افغانستان، را به سوء استفاده از امکانات دولتی برای رقابت های انتخاباتی اش متهم کرد.

غنی شنبه در مبارزات انتخاباتی در ولایت قندهار گفت، پس از برگزاری انتخابات، مساله صلح در اولویت قرار خواهد داشت.

وی ضمن اعلام آمادگی برای گفت وگو با طالبان در هر نقطه ای از افغانستان، ‌ از این گروه خواست صلح کنند.

این در حالی است که نمایندگان طالبان چندی پیش از نزدیک شدن به امضای توافقنامه صلح خبر داده بودند.

در پی لغو دیدار با طالبان از سوی "دونالد ترامپ"، هیئتی از طالبان در مسکو با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان دیدار و درباره تحولات اخیر روند صلح این کشور گفت وگو کردند.

خبرگزاری تاس روسیه جمعه به نقل از "سهیل شاهین"، سخنگوی طالبان، اعلام کرد، این هئیت در مسکو است و درباره تحولات اخیر مربوط به روند صلح در افغانستان با نماینده ویژه روسیه گفت وگو کردیم.

نمایندگان آمریکا و طالبان از یک سال پیش در چارچوب مذاکرات ۹ گانه در دوحه، درباره برقراری صلح در افغانستان و خاتمه دادن به جنگ در این کشور گفت وگو کردند. در دور نهم این مذاکرات، طرفین بر سر

جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان، عدم استفاده از خاک این کشور علیه آمریکا و متحدانش و نفی ارتباط طالبان با سایر گروه‌های تروریستی به توافق رسیدند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۲۸ سپتامبر(۶ مهر) برگزار می شود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان چندی پیش اعلام کرد، هفت هزار و ۳۸۵ مرکز رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری درنظر گرفته شده بود که تنها ۵ هزار و ۳۷۳ مرکز باز خواهد بود و مردم می توانند برای انداختن آرای خود به صندوق به این مراکز مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالله عبدالله ایالات متحده آمریکا گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت روز عید به خوبی تامین شد

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی گروه طالبان گفت امکان فعالیت‌های تخریبی برای هیچ کسی در افغانستان وجود ندارد.

ارگ در اعلامیه ای از قول مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرای طالبان ضمن قدردانی از تمام نیروها و ارگان‌های امنیتی به‌ سبب تامین امنیت بهتر روزهای مبارک عید سعید فطر و ایجاد فضای خوشی و آرامش برای شهروندان تأکید کرده است که منسوبین و موظفین ادارات امنیتی طالبان با تطبیق یک پلان جامع، هماهنگی بهتر و با همکاری مردم توانستند زمینه خوب را برای شهروندان جهت برگزاری مراسم عید، فراهم سازند.

معاون سیاسی طالبان افزوده است: افغانستان امروز دارای یک نظام مستقل و نیروهای قوی اسلامی و ملی و امنیتی می‌باشد و برای هیچ‌ کسی جایی وجود ندارد که در داخل و یا خارج از افغانستان اعمال و فعالیت‌های تخریبی را انجام دهد.

دیگر مقام‌های طالبان نیز از پایان یافتن ایام عید سعید فطر بدون رویداد امنیتی و حادثه تروریستی ابراز خرسندی کردند.

عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله طالبان به مردم افغانستان اطمینان داد که امنیت در سراسر کشور تامین می گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • حمایت عبدالله عبدالله از حملات موشکی ایران به اسراییل
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل
  • امنیت روز عید به خوبی تامین شد
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان