Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان برپایی موکب باید نوع خدماتی که می توانند به زائران ارائه کنند ، محل استقرار و مدت خدمت رسانی به زائران را در سامانه ثبت کنند.  
وی هدف از ثبت مواکب اربعین حسینی در خوزستان را ساماندهی و نظارت بر فعالیت اینگونه تشکل های مردمی ، خدمت رسانی بهتر به زائران ، امکان سنجی توان پذیرایی از زائران و هدایت کمک های مردمی به مواکب بیان کرد و گفت: آخرین فرصت برای ثبت متقاضیان برپایی موکب در سامانه ۲۵محرم برابر با سوم مهرماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده ۳۰۰موکب در مرز چذابه ، ۴۰۰موکب در شلمچه  ، ۶۰موکب در شهرهای منتهی به نجف و کربلا و ۷۴۰ موکب در مسیرهای ورودی زائران به شهرهای خوزستان برپا می شود ولی احتمال افزایش مواکب جدید وجود دارد و محدودیتی در برپایی مواکب اربعین نیست.  
حجت الاسلام موسوی گفت: بسیاری از مواکب اربعین در خوزستان ، خدمت رسانی به زائران حضرت امام حسین(ع) را از اوایل ماه صفر شروع می کنند و تا چند روز پس از روز اربعین به فعالیت خود ادامه می دهند.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است ولی زائران مشتاق زیارت حرم مطهر حضرت سید الشهداعلیه السلام حرکت به سمت کربلای معلی و نجف اشرف برای حضور در کنگره عظیم اربعین از ۲ هفته پیش از روز اربعین شروع و چند روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می رسد.
پیش بینی شده در اربعین امسال با حذف روادید برای زائران حسینی در ماه های محرم و صفر شمار زائرانی که از مرزهای خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان راهی شهرهای مقدس عراق می شود افزایش قابل توجهی داشته باشد.
پارسال حدود ۲ میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای رسمی کشور راهی شهرهای مقدس عراق شدند که از این تعداد ۲۳۶هزار نفر از چذابه و ۵۵۰هزار زائر از شلمچه بودند.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین خوزستان اربعین ۹۸ مرز شلمچه مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تجمع‌های مردمی در خوزستان در حمایت از تحقق وعده صادق+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مردم، مسئولان و طلاب حوزه‌های علمیه با برگزاری تجمع‌های گسترده، شادی خود را ابراز و حمایت‌های خود از تحقق وعده صادق و حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به اهداف معینی از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

مردم می‌گویند: با تحقق وعده صادق با رمز "یا رسول الله" دشمنان و جهانیان به قدرت نظامی ایران پی بردند و این شجاعت و صداقت نیرو‌های مسلح سپاه پاسداران باعث افتخار است.

براساس منشور سازمان ملل، این یک دفاع است که تنبیه متجاوز خطاب شده بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • ادامه تجمع‌های مردمی در خوزستان در حمایت از تحقق وعده صادق+فیلم
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • برپایی آیین زنگ ظفر و حمایت دانش‌آموازن خوزستان از عملیات وعده صادق
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در خوزستان
  • برگزاری اجتماع مردمی در حمایت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان ویژه محرومین ساخته می‌شود