Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@15:10:02 GMT

باج‌خواهی ترامپ از مصر

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۷۴۰

باج‌خواهی ترامپ از مصر

به گزارش فارس، انتشار خبری در رسانه‌های آمریکا مبنی بر اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست اخیر گروه ۷ در شهر «بیاریتز» فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» را «دیکتاتور مورد علاقه من» خطاب کرده است، خشم مصری‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

اخیرا روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت که ترامپ در نشست بیاریتز فرانسه، زمانی که هیات آمریکایی به همراه هیات مصری منتظر ورود السیسی به اتاق هتل «دو پالاس» بیاریتز محل برگزاری نشست دو جانبه روسای جمهور دو کشور بودند، ترامپ با صدایی که به اندازه کافی بلند و قابل شنیدن بود، گفت: «دیکتاتور مورد علاقه من کجاست؟»

در همین ارتباط روزنامه کویتی«القبس» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مصری که خواست نامش فاش نشود، نوشت که اختلافاتی بین مصر و آمریکا وجود دارد و دلیل آن این است که با وجود فشارهای آمریکا، قاهره هرگز حاضر نیست حتی از یک ذره از خاک سیناء به نفع معامله قرن چشم‌پوشی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع، آمریکا تا کنون پیشنهاد مالی زیادی به قاهره داده اما دولت مصر بارها به مسئولان آمریکا تأکید کرده است که سیناء فروشی نیست.

القبس نوشت که علت اصلی اختلافات بر سر معامله قرن است اما حادثه اخیر در نشست گروه ۷ و اینکه ترامپ «السیسی» را دیکتاتور خطاب کرد، این اختلافات را شدیدتر کرده است و به گفته منبع مصری با وجود اینکه هیأت همراه السیسی سعی کردند بر این قضیه سرپوش بگذارند اما همراهان ترامپ این موضوع را به رسانه‌ها درز داده‌اند و همین امر موجب خشم مصر شده است.

این منبع مصری افزود که قاهره خواستار عذرخواهی رسمی آمریکا شده و عصبانیت مصر از انتشار این موضوع در رسانه‌های آمریکایی را به وزارت خارجه آمریکا ابلاغ کرده است.

بنابر این گزارش، مصر با ارسال پیامی به وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز خشم مصر از انتشار این موضوع در رسانه‌های آمریکایی، تأکید کرده است که تلاش‌هایی برای خدشه‌دار کردن چهره نظام مصر در جریان است و این قابل قبول نیست.

مصر همچنین به مسئولان آمریکا گفته است که یا باید طرف آمریکایی عذرخواهی کند و یا اینکه تماس‌ها تا زمان احترام به طرف مصری و مسئولان آن، متوقف شود.

این منبع مصری همچنین از تلاش آمریکا برای باج‌خواهی از نظام مصر در تعدادی از پرونده‌ها از جمله معامله قرن و تحفظ مصر در خصوص ایجاد ائتلاف سُنی نظامی خبر داد و افزود که مصر با ایجاد ائتلاف‌های نظامی بر اساس دینی و کشاندن منطقه به سمت جنگ مخالف است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد