Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:26:49 GMT

کره شمالی: خلع سلاح هسته ای شاید وقتی دیگر

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۸۱۱

کره شمالی: خلع سلاح هسته ای شاید وقتی دیگر

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، مدیرکل رسیدگی به امور آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد چنانچه آمریکا به دنبال تقویت چانه زنی با پیونگ یانگ است باید به کره شمالی تضمین های امنیتی داده شود و تحریم ها هم برداشته شود تا بتوان در مورد برنامه هسته ای صحبت کرد.

این مقام کره شمالی تاکید کرد موضع پیونگ یانگ روشن و غیرقابل تغییر است بحث در مورد غیر هسته ای شدن زمانی ممکن است مطرح شود که تهدیدها و موانع امنیتی که ما را به خطر می اندازد و مانع توسعه می شود از میان برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد این که مذاکرات آمریکا و کره شمالی پنجره ای برای شانس باشد یا فرصتی برای تشدید بحران، کاملاً به ایالات متحده وابسته است.

این مقام کره شمالی همچنین گفت امیدوار است مذاکرات آینده که انتظار می رود طی چند هفته آینده برگزار شود یک نشست خوب باشد اما بسته به اینکه ایالات متحده چه پیشنهادی ارائه دهد مذاکرات ممکن است روابط را بهبود بخشد یا به خصومت ها بیفزایید.

هفته گذشته «چو سون خویی» معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد کره شمالی مایل است در اواخر ماه سپتامبر با آمریکا مذاکره کند اما از آمریکا خواست که "روش محاسبه" جدیدی ارائه دهد.

مذاکرات هسته ای پیونگ یانگ و واشنگتن از زمان نشست بدون توافق رهبران دو کشور در ماه فوریه در ویتنام متوقف شده است.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی امريكا مذاكرات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی