Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی‌قیداری ظهر دوشنبه در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان زنجان که در سالن شهید شهریاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه مناسب‌سازی مدارس باید یکی از اولویت‌های برهه کنونی باشد، افزود: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، این موضوع باید در اولویت همه برنامه‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نباید به دلیل عدم مناسب‌سازی در حوزه مدارس، دانش‌آموزان در آستانه بازگشایی مدارس از تحصیل بازبمانند، تصریح کرد: یکی از مواردی که انتظار داریم در خصوص آن همکاری‌های لازم با اداره‌کل بهزیستی استان زنجان انجام شود، مسئله صدور مجوزها در ساختمان‌های عمومی است که انتظار داریم آیتم‌های مناسب‌سازی در این موارد رعایت شود.

محمدی قیداری با بیان اینکه مناسب‌سازی مبلمان شهری برای معلولان باعث افزایش حضور بیشتر معلولان در جامعه می شود، گفت: استان زنجان بیش از ۲۰ هزار معلول دارد و اقداماتی که در زمینه مناسب‌سازی انجام‌ شده در استان زنجان کافی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یک معلول باید در زمینه توان‌بخشی، رفاهی پزشکی و اجتماعی و اشتغال توانمند  شده و بستر فیزیکی و فرهنگ‌سازی عمومی برای پذیرش معلولان در جامعه فراهم شود، افزود: فراهم کردن بستر فیزیکی مهم‌ترین موضوع برای معلولان و جانبازان است.

محمدی قیداری با یادآوری اینکه مناسب‌سازی محدود به حوزه فیزیکی نبوده و این مهم دربرگیرنده مباحث فرهنگی است، ادامه داد: اقدامات گسترده برای مناسب‌سازی ساختمان‌های در حال ساخت در استان زنجان انجام می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه از این به بعد مقرر شده است صدور مجور به مجموعه‌های بین‌راهی فقط منوط به رعایت نکات مناسب‌سازی باشد، اظهار کرد: همه اقشار جامعه باید بتوانند به طور یکسان از این مجموعه‌ها استفاده کنند، به همین خاطر موضوع مناسب‌سازی باید در اولویت قرار گیرد.

یحیی رحمتی در خصوص لحاظ کردن موضوع مناسب‌سازی برای ابنیه‌های تاریخی، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بحث مناسب‌سازی در ساختمان‌های تاریخی به معنای مداخله در این بناها بوده و چندان مقدور نیست اما در حد امکان تلاش شده  تا موضوع رمپ در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 4719964

منبع: مهر

کلیدواژه: مناسب سازی معابر ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد شیراز مراسم عزاداری عاشورا ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری محله سیچان در فهرست پروژه‌های محله‌محور این منطقه قرار دارد، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این محله حدود ۴۴ میلیارد تومان است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پروژه‌های محله‌محور برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان در یک محله شهری با کمک مردم تعریف می‌شود و بر طیف وسیعی از مسائل از جمله خدمات، امنیت عمومی، توسعه اقتصادی یا کیفیت محیطی، تمرکز می‌کند، اظهار کرد: این پروژه‌ها ابزاری ارزشمند برای بهبود کیفیت زندگی در محله‌های شهری است.

وی تقویت روابط اجتماعی و احساس تعلق به مکان، تقویت پیوندهای اجتماعی، همکاری اهالی برای رسیدن به اهداف مشترک و بهره‌وری بیشتر منابع و امکانات محدود محله که منجر به برنامه‌ریزی دقیق می‌شود را از جمله مزایای این پروژه‌ها دانست و افزود: در سال ۱۴۰۲ پروژه‌های بازگشایی گلوگاه‌های محله وحید، ارتقای بصری مادی فرح‌انگیز، ساماندهی و زیباسازی نهر عبدالله‌خان، ساماندهی فضای سبز و مبلمان شهری، در محله وحید پیش‌بینی شد که در زمان‌بندی مشخص توانستیم اجرا کنیم و با توجه به بودجه پیش‌بینی شده، اجرایی و موجب رضایتمندی مردم شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری محله سیچان در فهرست پروژه‌های محله‌محور این منطقه قرار دارد، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این محله حدود ۴۴ میلیارد تومان است.

حسین کارگر گفت: در طبقه‌بندی و تطبیق مشکلات و خواسته‌های شناسایی شده با پیشنهادات و منابع موجود، همچنین اولویت‌بندی آن‌ها برای رفع مشکلات شناسایی شده وپروژه‌های تملک و بازگشایی گلوگاه‌های محله سیچان، ساماندهی مادی‌های سیچان و پاچنار، آرام سازی و ایمن سازی ترافیکی در سطح محله سیچان، ساماندهی و زیباسازی تکیه سیچان و دیوارنگاره و هنر شهری در سطح محله سیچان، ساماندهی و زیبا سازی نهر عبداله خان، روکش و ترمیم آسفالت معابر در سطح محله سیچان در برنامه بودجه منطقه قرار گرفت.

کد خبر 746249

دیگر خبرها

  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند