Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@19:38:41 GMT

«اعتبارات» پاسخگوی مأموریت‌های ناجا نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۹۱۰

«اعتبارات» پاسخگوی مأموریت‌های ناجا نیست

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات، پاسخگوی مأموریت‌های نیروی انتظامی و مرزبانی نیست، گفت: ناجا تلاش مضاعفی بر ارتقاءامنیت مرز‌های کشور داشته و بعضی از کمبود‌ها را با ایثارگری جبران کرده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در جریان بازدید هیأتبازرسان ستاد کل نیرو‌های مسلح از مرزبانی ناجا به تشریح مأموریت‌های فرماندهی مرزبانی در مرز‌های کشور پرداخت و گفت: نیروی انتظامی مأموریت‌های متنوع انتظامی و نظامی دارد که یکی از مأموریت‌های اصلی آن مرزبانی است و با اولویت در ناجا در حال مدیریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نگاه به نیروی انتظامی نگاه پلیسی است، افزود: ناجا یک سازمان پلیسی و نظامی است که باید با بررسی بیشتر در برنامه ریزی، بودجه و قانون‌گذاری، رویکرد آن اصلاح شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کمبود اعتبارات و تجهیزات، پاسخگوی مأموریت‌های نیروی انتظامی و مرزبانی نیست، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدانه ماموران این نیرو، ماموریت‌های خود را به نحو مطلوبی انجام می‌دهیم.

سردار رضایی با تأکید بر اینکه رویکرد مرزبانی در هیچ کشوری پلیسی نیست، تصریح کرد: مرزبانی در نیروی انتظامی وظیفه دیپلماسی دارد و تنها رده‌ای در نیرو‌های مسلح کشور است که اختیار ارتباطات دیپلماتیک با کشور‌های همسایه را دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر توجه ویژه به مرزبانی در حوزه دیپلماسی، دریابانی، پشتیبانی و دفاعی گفت: مرزبانی جایگاه ویژه و ملی دارد که قبل از انقلاب هیچ توجهی به آن نشده؛ نیروی انتظامی در یک دهه گذشته، تلاش مضاعفی بر ارتقاء شرایط مرزبانی و امنیت مرز‌های کشور داشته و بعضی از کمبود‌ها را با ایثارگری جبران کرده است.

وی با اشاره به معیشت مرزبانان و نیازمندی‌های آنان عنوان کرد: یکی از مولفه‌های اصلی ماندگاری نیرو، انگیزه و کاربرد آنان در مرزها، ایجاد شهرک‌های سازمانی است که باید به صورت ویژه مدیریت و اعتبارات آن تأمین شود.

سردار رضایی با بیان طرح جامع مرزبانی خاطرنشان کرد: طرح جامع مرزبانی، مدال افتخار نیروی انتظامی است که باید با اعمال و نتایج مطلوب در مرزها، سپاسگزار اعتماد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشیم.

برپایه این گزارش، امیر عباس فلاح سرپرست هیأت بازدیدکننده ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: توفیقی شد از نزدیک خدمت مرزبانان برسیم و تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها را به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح منعکس کنیم.

وی با اشاره به بازدید این هیأتاز مرز‌های شمال غربی کشور افزود: نگاه ما این است وضع موجود را بررسی کنیم و فرماندهی مرزبانی ناجا را به سطح انتظارات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) برسانیم.

سرپرست هیأتبازدید کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: رسالت اصلی این هیأترفع مشکلات حوزه مرزبانی است که امیدواریم این بازدیدها، منجر به اتفاقات مثبت در مرزبانی شود.

امیر فلاح با پیش بینی نیازمندی‌های مرزبانی خاطرنشان کرد: دریابانی، مقوله تخصصی است که نیازمند بازدید و رصد ویژه است تا بتوانیم به حد امکان مطلوب در این حوزه برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماموریت ناجا اعتبار ناجا مرزبانی ناجا نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سردار مجید ابن الرضا امروز در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است؛ متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده، افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تأمین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

مالک رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رییس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود، یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است، بنابراین باید به جزییات، اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد، گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند، به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند، ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم، ایجاد خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • ۹۰ درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اصلاح رفتار و پوشش ۹۰ درصد تذکر گیرندگان در طرح نور
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان
  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت