Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌آیین رونمایی از پوستر سومین مسابقه ملی عکس "آن سوی واقعه" با حضور رییس جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی کشور، در این آیین گفت: بر همه ما واجب است که هم نام عاشورا و هم اهداف امام حسین (ع) و مصائبی که در این نهضت عظیم و بزرگ بر اهل بیت (ع) وارد شد را  به طرق مختلف زنده نگه داریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد:  مراسم اربعین تلاشی در این جهت است که اهداف امام حسین (ع) و رنج‌هایی که ایشان و اهل بیت عزیزش در این راه کشیدند، به گونه‌ای قدردانی شود. به این ترتیب با انجام این گونه فعالیت‌ها می‌توان به دنیا نشان داد که زمانی در تاریخ، واقعه بزرگی اتفاق افتاده است که می‌تواند مورد جلب توجه مردم دنیا قرار بگیرد.  

طیبی افزود: بسیار خوشحالم که جهاد دانشگاهی خوزستان در کنار همه کارهای خوبی که در حوزه فرهنگی می‌کند این رویداد با کیفیت را نیز تدارک دیده و برنامه‌ریزی کرده است. به همین خاطر تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این زمینه کمک شایانی را به مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان اختصاص دهیم.  

همچنین دکتر سید علی‌رضا علوی، رییس جهاد دانشگاهی خوزستان، با بیان این که این کار در مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان کاملا به شکل دلی انجام می‌شود، اظهار کرد: گروه عکاسی ما در ایسنا و ایکنا به همراه خبرنگاران ما واقعا با زحمت و هزینه کم از دل و جان مایه گذاشته‌اند.  

وی با اشاره به  همکاری جمعیت هلال احمر در زمینه عکاسی خبرنگاران گفت: جا دارد در همین مراسم از جمعیت هلال احمر تشکر کنم که به ویژه در عکاسی هوایی کمک شایانی به ما کردند تا دوستان عکاس ما بتوانند تصاویر هوایی خوبی را به ثبت برسانند.

علوی خاطرنشان کرد:  مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه کاری بسیار ارزشمند است که در استان جا افتاده و از آنجا که استان خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور بوده مردم خوزستان جان و دل و هر آنچه که دارند را در طبق اخلاص می‌گذراند.  در این زمینه خوشحالیم که عزیزانمان در بخش فرهنگی و خبرگزاری ایسنا و ایکنا این کار را شروع کردند و خدا را شکر آثار خوبی را تا به اینجای کا ثبت کرده‌اند. امیدواریم به برکت خون شهدا این کار در محضر حق تعالی مورد قبول واقع شود.  

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی، رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان،  با بیان اینکه علاقه قلبی ما با عزیزان خبرنگار غیر قابل گسست است، اظهار کرد: من نیز به سهم خودم از مجموعه عکاس‌های ایسنا و ایکنا تشکر می‌کنم.

وی افزود: از مصادیق رویش‌ها در عرصه رسانه فرزندان ما در ایسنا و ایکنای خوزستان هستند که صمیمانه و قلبی از آنها تشکر می‌کنم. همچنین به آقای دکتر طیبی و هیات همراه ایشان خیر مقدم عرض می‌کنم و مایلم از صمیم قلب تشکر و قدردانی کنم. همین مساله نیز تکلیف جهاد را سنگین‌تر کرده است که به امید خدا این پیشگامی و اول بودن برای همیشه تثبیت شود.  

شفیعی یادآوری کرد: اربعین از مصادیق بارز کوثر هست و در تفسیر واژه کوثر می‌گویند سرچشمه جوشنده. لذا اربعین را باید از مصادیق کوثر دانست و این جوشندگی و طراوت که شاهد آن هستیم و خوزستان نیز مفتخر است که در این حظ معنوی و این سکر روحانی سهمی دارد. اما نباید از این غفلت کرد که ماندگاری اربعین و پیاده‌روی آن مانند هر مفهوم بلند دیگری منوط بر این است که در قالب هنر به نمایش گذاشته شود. آنچنان که در خود حادثه عاشورا در سال ۶۱ هم یکی از ابزار ماندگاری آن هنر بود. شعر به میدان آمد، مرثیه‌سرایی به میدان آمد و بعد به تناسب روزبه‌روز ابزار ارایه هنری آن پیشرفته‌تر شد. این کاری که عزیزان ما در جهاد دانشگاهی انجام دادند در حقیقت همین توجه را می‌رساند.  

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان  تصریح کرد: جهاد دانشگاهی خوزستان این استعداد را دارد که به مرور اربعین را صرف نظر از قاب عکس در قاب شعر و فیلم و رمان دنبال کند. امید داریم که دوستان ما در جهاد دانشگاهی خوزستان مانند همیشه به اخلاص بپردازند و آن را دنبال کنند. کار برای امام حسین (ع) کار ماندگاری است. من خواهشی که دارم این است که عزیزانمان در بخش اربعین بخش دانشجویی را پررنگ‌تر دنبال کنند چراکه حقیقتا جهاد در بسیاری از فعالیت‌های دانشجویی در حوزه فرهنگ موسس و بنانگذار است.  

در ادامه دکتر محمدرضا پور عابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، گفت: واقعه اربعین به عنوان یک ابر رویداد است که از جهت علمی نیز در کشور بسیار روی آن کار شده و ما اکنون پایان‌نامه‌های زیادی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داریم که از جنبه‌های مختلفی این رویداد را بررسی می‌کنند. 

وی ادامه داد:  به نظر من یک رویداد و واقعه زمانی ماندنی می‌شود که ما هر سال بتوانیم نوآوری به آن اضافه کنیم. جهاد دانشگاهی نیز باید کار را گزین کند. مجموعه جهاد در این زمینه یک نهاد علمی ـ فرهنگی است و به نظر می‌رسد اکنون جا دارد که ما به این موضوع در جنبه‌های دیگری بپردازیم و با توجه به ظرفیتی که جهاد دانشگاهی هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه‌های هنری و علمی دارد باید این رویداد خوب را گسترش دهیم و آنچنان که حق و شایسته این رویداد است به آن بپردازیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسابقه عکاسی رونمايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید خردسال در قاب «آن دو»/ رونمایی از پوستر فیلم

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی پروژه، فیلم آن دو به کارگردانی مرتضی رحیمی و تهیه کنندگی سیدعلیرضا سبط‌احمدی که ادای دینی به شهدای لر و ایل بختیاری و نیز شهدای اصفهانی در جریان جنگ تحمیلی است، روایتی تأثیرگذار از زندگی شهید ظفر خالدی در مقطعی از جنگ تحمیلی محسوب می شود.

امیررضا فرامرزی در این درام جنگی، نقش شهید خالدی را ایفا کرده است. شهید ظفر خالدی به تازگی به عنوان شهید شاخص کشوری سال ۱۴۰۳ معرفی شده است و اکران فیلم آن دو که طبق برنامه ریزی ها طی چند ماه آینده صورت خواهد گرفت، می تواند ظرفیت های مناسبی برای معرفی هرچه بهتر آن شهید فراهم سازد. پوستر فیلم هم با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی با طراحی رضا موری منتشر شده است.

آن دو که اواسط پاییز پارسال در لوکیشن هایی چون بخش‌های کوهستانی فلات مرکزی ایران، مناطق سرسبز استان چهارمحال و بختیاری، شهر آبادان، شهرک سینمایی دفاع مقدس و ... مقابل دوربین رفت، آخرین مراحل فنی را برای حضور در جشنواره ها و اکران عمومی سپری می کند.

فریبا کوثری، علیرام نورایی، قدرت الله ایزدی، مالک حدپور سراج، آوا دارویت، اسرافیل علمداری، محمدرضا ژاله، کامران دهقان، داراب آقاسی زاده، سلیمه رنگزن، مژگان محمودیان، مرجان علوی،‌ کبری گودرزی، زهرا هزاریان، سعید محمودی، بهروز کردزنگنه، حبیب تاجمیری، پوریا ریحانی اصل، حاتم میرزایی، مهران پورمهدی، مهران هادی، سیاوش معمارزاده، درسا طهماسبی، مصطفی حسنی، روح الله خالدی، محمدرضا عالیور، امیرمحمد فتاحی، یوسف مهری بابادی، رضا فرخوند، اسماعیل عباسی، علی گودرزی، زیبا موسوی، بابک محمودی و امیررضا فرامرزی و ... در این فیلم بازی داشته اند.

درام دفاع مقدسی «آن دو» قصه ظفر، پسر بچه ای ۱۲ ساله، اصالتاً بختیاری و از عشایر لردگان است که پدرش خدابخش و برادرش خدارحم به همراه دیگر مردان ایل به جبهه رفته اند. چند ماهی است که از خدارحم خبری نیست. در همین حال، شهیدی را به لردگان می‌آورند و چون نام و نشانی ندارد، جهت شناسایی او، ابتدا به خانواده ظفر خبر می دهند و ....


دیگر عوامل اصلی «آن دو» عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: مهدی سجادپور، مرتضی رحیمی، مجری طرح: موسسه تاراز فیلم پارسی، ناظر کیفی: حبیب الله بهمنی، مدیر فیلمبرداری: مجید گل سفیدی، آهنگساز: ستار اورکی، مدیران صدابرداری: حمیدرضا اسلامی نژاد، روح الله جعفر بیگلو، طراح گریم: رسول نعمتی، مجری گریم، آیسا ذوالفقاری، هادی حاجیوند، صداگذار: امیرحسین صادقی، تدوینگر: امیرشیبان خاقانی، جلوه های ویژه میدانی: عظیم محمدی، جلوه های ویژه بصری: عادل مدنی، طراح صحنه: بهنام جعفری طادی، طراح لباس: اشرف شاه حسینی، مدیر تولید: مرتضی کریمی، مدیر تدارکات: بهرام دانایی زادگان، منشی صحنه: مهران رضایی سرابی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: لیلا دبیب، دستیار تولید: جواد یوسفی و مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • سال جاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • رونمایی از پوستر رسمی «مست عشق»
  • نمایشگاه «دستاوردهای وقف» برگزار می‌شود
  • پوستر رسمی «مست عشق» رونمایی شد
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • شهید خردسال در قاب «آن دو»/ رونمایی از پوستر فیلم
  • ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقه ملی نانو
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران