Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@04:05:20 GMT

جزایر سلیمان روابط خود را با تایوان قطع کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۹۶۰

چند روز بعد از هشدارهای مقام‌های آمریکایی به جزایر سلیمان درباره لزوم بی‌توجهی این کشور به مواضع چین در رابطه با تایوان ، دولت جزایر سلیمان از قطع روابط با تایوان خبر داده است.

اخبار بین الملل-خبرگزاری رسمی جزایر سلیمان اعلام کرد که دولت این کشور با انجام یک رأی‌گیری در کابینه، تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با تایوان گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم جزایر سلیمان به قطع روابط با تایوان در حالی صورت گرفته که چند روز قبل برخی مقام‌های آمریکایی با سفر به جزایر سلیمان به دولت این کشور برای ادامه روابط با تایوان فشار آورده بود.

مقامات آمریکایی به جزایر سلیمان هشدار دادند که «فریب» قول‌های چین مبنی بر سرمایه‌گذاری در این کشور را نخورده و روابط خود با تایوان را قطع نکند.

کشور ۶۰۰ هزار نفری جزایر سلیمان که تا سال ۱۹۷۵ تحت قیمومیت انگلیس بود، از انتخابات عمومی ماه آوریل سال جاری میلادی در حال بررسی چرخش موضع درخصوص روابط با چین و تایوان است.

بنا بر گزارش رویترز، تایوان تنها با ۱۶ کشور در جهان روابط رسمی دیپلماتیک دارد اما چین تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و به تایوان گفته است که حق داشتن روابط رسمی با هیچ کشوری را ندارد».

تایوان تا سال ۱۹۷۱ با عنوان «جمهوری چین » کرسی چین در سازمان ملل و شورای امنیت را در اختیار داشت، اما از آن سال از این کرسی خلع ید شد.

قطع روابط جزایر سلیمان با تایوان در حالی صورت گرفته که اقدام آمریکا برای فروش ۶۶ جنگنده «اف ۱۶» به تایوان به ارزش بالغ بر هشت میلیارد دلار، با واکنش تند پکن مواجه شد و دولت چین شرکت‌های آمریکایی را به تحریم تهدید کرده است

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تایوان چین پکن تایوان چین جزایر سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است

به گزارش خبرگزاری صداسیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از جمله شهرداری و هلال احمر برای بارش‌های پیش رو آمادگی کامل داشته باشند.
مهدی دوستی افزود: سالن‌های ورزشی برای استفاده مردم روستا‌های پایین دست سد‌ها و عشایر آمادگی لازم را داشته باشد.
وی گفت: باید تامین سوخت مناطق صعب العبور و جزایر را در دست کار قرار دهیم.
مدیرکل مدریت بحران استانداری هرمزگان هم در این نشست گفت: با توجه به گستردگی این فعالیت با شدت زیاد در نوار ساحلی مانند جزایر و شرق استان مردم باید از تردد غیر ضرور در بستر و حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات و صیادان از تردد دریایی جدا خودداری کنند.
مهرداد حسن زاده افزود: همه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز استقرار پیدا کرده اند.

بیشتربخوانید:اعلام آمادگی آب منطقه‌ای هرمزگان بدنبال هشدار قرمز هواشناسی
مدیرکل هواشناسی هم در این نشست گفت: این سامانه بارشی از بامداد فردا آغاز و شدت آن در شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، سیریک، جنوب میناب، جاسک و جزایر خواهد بود.
سعید رنجبر افزود: این سامانه بارشی روز سه شنبه و چهارشنبه در استان فعالیت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • قطارهای تندروی ژاپن توان رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند