Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@03:48:50 GMT

بیانیه حماس در سالروز جنایت «صبرا و شتیلا»

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۰۳۸۶

بیانیه حماس در سالروز جنایت «صبرا و شتیلا»

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، اردوگاه‌های «صبرا و شتیلا» دو اردوگاه از مجموع 12 اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان به شمار می‌روند که در جنوب این کشور واقع شده‌اند؛ از شانزدهم تا هجدهم سپتامبر 1982 (25 تا 27 شهریور 1361/روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه) کشتاری در این اردوگاه به راه افتاد که تعداد قربانیان آن ما بین سه تا پنج هزار نفر اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن»، دفتر امور آوارگان جنبش فلسطینی حماس امروز (دوشنبه) و در سالروز این جنایت بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: تا زمانی که دشمن اسرائیلی به خاطر جنایت‌هایش محاکمه نشود، جنایت صبرا و شتیلا ادامه دارد. اگر جنایتکار از مجازات در امان باشد به جنایات خود علیه انسانیت ادامه خواهد داد.

در ادامه این بیانیه آمده، جنایت مذکور در راستای هدف قرار دادن موجودیت‌ آوارگان فلسطینی در مکان هایی است که به آن پناه برده‌اند.

دفتر امور آوارگان حماس سپس اعلام کرد، جامعه بین‌المللی باید این قاتلان را به دادگاه بین‌المللی کیفری ارجاع دهند تا به خاطر جنایت‌های ضد انسانی محاکمه شوند؛ جنایتکاران باید در زندان باشند.

حماس در پایان تأکید کرد، مقاومت تنها مسیر صحیح برای گرفتن حق بازگشت آوارگان و آزادسازی فلسطین است.

جنایت صبرا و شتیلا را نظامیان صهیونیست به فرماندهی «آرییل شارون» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و نیروهای «فالانژ» لبنان انجام دادند و بیشتر کشته‌ها از زنان و کودکان و سالمندان بودند.

این جنایت سر و صدای بسیاری در جهان برپا کرد به نحوی که رژیم صهیونیستی مجبور شد به صورت نمایشی هم که شده کمیته‌ای در این مورد تشکیل دهد، بنابراین «مناخیم بگین» نخست‌وزیر وقت دستور تشکیل کمیته تحقیقاتی «کاهان» به ریاست «اسحاق کاهان» رئیس وقت دادگاه عالی را در فوریهٔ 1982 میلادی صادر کرد. این کمیته به ظاهر مستقل، در نتایج تحقیقاتش آرییل شارون را که فرمانده محلی نیروهای ارتش صهیونیستی در منطقه بود، به دلیل سهل‌انگاری و دست کم گرفتن واکنش فالانژهای لبنان، مقصر اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از العالم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، امروز در بیانیه‌ای تأکید کرد این جنبش تحولات مربوط به پاسخ مشروع و شایسته جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری این کشور در دمشق و ترور برخی از فرمانده سپاه پاسداران، را همچنان رصد می‌کند.
در این بیانیه آمده است: حماس اقدام جمهوری اسلامی را ارج می‌نهد و در عین حال از موضع مغرضانه و جانبدارانه غرب از رژیم اشغالگر ابراز تاسف می‌کند به‌ویژه در زمانی‌که طرف‌های غربی در قبال جنگ نسل‌کشی که این رژیم علیه ملت فلسطین در غزه به راه انداخته و فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس و اسرای فلسطینی را در زندان‌ها تحت شکنجه قرار می‌دهد، سکوت کرده‌اند.
در این بیانیه تاکید شده است: پاسخ موشکی و پهپادی ایران موید این واقعیت است دورانی که رژیم صهیونیستی می‌توانست بدون پاسخگو شدن و مجازات هر طوری که می‌خواست عربده‌کشی کند، تمام شده است.
حماس در این بیانیه همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی، نیرو‌های مقاومت در منطقه و آزادگان جهان خواست به حمایت از ملت فلسطین در نبرد "طوفان الاقصی"، که برای آزادسازی فلسطین و مقدساتش در جریان است، حمایت کنند.

 

دیگر خبرها

  • حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است
  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  • حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی