Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان انگلیسی که با مشکلات و اختلالات روانی دست به گریبان هستند مجبورند برای دریافت کمک و خدمات سلامت روان از سوی متخصصان و مشاوران در دانشگاه خود تا حدود ۱۲ هفته منتظر بمانند که این موضوع نگرانی‌ها را نسبت به احتمال اقدام به خودکشیِ این افراد در این دوره انتظار، افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، آمار و ارقام جمع آوری شده توسط دانشگاه‌های انگلیس نشان می‌دهد دانش آموختگان دانشکده رویال موسیقی لندن در سال گذشته برای شروع مشاوره با بیشترین تاخیر مواجه بوده و در بدترین حالت تا ۸۴ روز برای دریافت مشاوره انتظار کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سر نورمن لمب، وزیر بهداشت سابق انگلیس که این اطلاعات را بدست آورده با بیان این که انتظار ۱۲ هفته‌ای و بیش از مدت زمان یک ترم دانشگاهی، رسوایی محسوب می‌شود، اظهار داشته چنین تأخیرهای طولانی برای مراقبت از بیماری‌هایی مانند اضطراب و افسردگی می‌تواند برای دانشجویان به شدت آسیب‌زا باشد.

لمب تاکید کرده است دانشجویانی که از مشکلات سلامت روان رنج می‌برند، به صورت فوری به کمک نیاز داشته و در صورت انتظار چند ماهه برای دریافت کمک، احتمال به دست آوردن سلامت روانی در آن‌ها کاهش می‌یابد.

با وجود تقاضای فزاینده برای دریافت مراقبت‌های درمانی، یک چهارم از دانشگاهای انگلیس بودجه خود را برای بهداشت روانی دانشجویان کاهش داده یا ثابت نگه داشته‌اند. این آمارها در شرایطی به دست آمده که بسیاری از دانشگاه‌ها حاضر به ارائه اطلاعات کامل خود در این زمینه نشده‌اند.

این یافته‌ها در حالی منتشر شده که صدها هزار جوان انگلیسی برای شروع یک دوره دانشگاهی آماده شده و بیشتر آن‌ها برای اولین بار است که خارج از خانه زندگی می‌کنند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دانشجویان سراسر انگلیس به طور میانگین برای دریافت خدمات مشاوره و حمایت‌های روانشناسی با ۵۲ روز انتظار مواجه‌اند.

در دانشگاه بریستول نیز میانگین این تاخیر هفت هفته و نیم بوده که مسوولان در حال بررسی ارتباط این تاخیر با خودکشی ۱۲ دانشجوی این دانشگاه در سه سال اخیر هستند.

دانشگاه‌های انگلیس هم‌اکنون با انتقادهای بسیاری به دلیل تاخیر در حمایت از دانشجویانِ مبتلا به مشکلات روانی مواجه‌ شده‌اند که در سال‌های اخیر شمارشان افزایش یافته است. دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روانی می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف دانشجویان در دانشگاه، اخراج از دانشگاه یا اقدام به خودکشی در آن‌ها شود. برآوردها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ میلادی در انگلیس و ولز ۹۵ دانشجو در مقطع آموزش عالی خودکشی کرده‌اند.

شمار دانشجویان دچار مشکلات روان در این کشور از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون پنج برابر شده است. تحقیقات نشان داده است که ۲۲ درصد از دانشجویان انگلیسی دست‌کم از یک مشکل روانی رنج برده و در ۳۴ درصد از دانشجویان مشکل به حدی بوده که نیاز به دریافت خدمات روانی محسوس بوده است.

علاوه بر این ۴۵ درصد از دانشجویان از مواد مخدر یا نوشیدنی‌های الکلی برای کنار آمدن با مشکلات خود استفاده کرده، ۴۳ درصد اغلب یا همیشه احساس نگرانی داشته و ۹ درصد نیز اغلب یا همیشه در مورد صدمه زدن به خود فکر می‌کنند.

مدیر یک موسسه خیریه که در این زمینه فعال است اظهار داشته که زندگی به دور از خانه و خانواده و آغاز دانشگاه برای بسیاری از دانشجویان می‌تواند تجربه‌ای استرس‌زا باشد و دور شدن از خانه، مشکلات مالی، مشکلات تحصیلی و یافتن دوستانی جدید همگی در ایجاد مشکلات روانی می‌توانند موثر باشند.

به نوشته روزنامه گاردین، اگر چه بسیاری از دانشگاه‌ها با افزایش تعداد مشاوران خود و کاهش زمان انتظار برای دریافت خدمات روانی در تلاش برای رفع این مشکل هستند اما در این زمینه با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو هستند که به تنهایی قادر به حل آن‌ها نیستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت رواني دانشجو انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند