Web Analytics Made Easy - Statcounter



پناهیان و برخی دیگر جوری رفتار می‌کنند که گویی تا دیروز در ایران نبوده اند هیچ پست و سمت و مقامی نداشته اند و هیچ نقشی در به وجود آمدن این وضعیت ورشکسته ندارند.

صادق زیباکلام به ایرنا می‌گوید: «آقای پناهیان و این عده دنبال این هستند که شاید از این نارضایتی و دلخوری که در جامعه نسبت به دو جریان اصلی سیاسی به وجود آمده است، استفاده کنند و روی موج این دلخوری‌ها و نارضایتی‌ها سوار شوند و خودشان به گونه‌ای مطرح سازند که ما یک جریان سوم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنان اخیر علیرضاپناهیان که در آن حسن روحانی رییس جمهور به تلاش برای دوقطبی سازی جامعه از طریق برجسته کردن موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها شده است، موجی از واکنش‌ها از جمله این گفته‌های زیباکلام را در پی داشته است.

تحلیل جناب عالی از حرف‌های اخیر آقای علیرضا پناهیان چیست؟

زیباکلام: آقای پناهیان و یک عده دیگری از تندرو‌ها متوجه شده اند که من حیث المجموع چقدر اصولگرایان نزد مردم بی اعتبار شده اند و اصلاح طلبان هم از آن‌ها بی اعتبارتر.

آقای پناهیان و تعدادی از تندرو‌ها می‌خواهند خود را به عنوان یک جریان جدید مطرح کنند و جا بزنند و بگویند که «آی! مردم ما یک جریان جدید هستیم ما با این اصولگرایان که شما از آن‌ها متنفرید کاری نداریم، با این اصلاح طلبان که شما از آن‌ها متنفرید کاری نداریم، با آقای روحانی کاری نداریم، با مجلس کاری نداریم، ما یک جریان جدید و مستقلی هستیم.»

اگر ادعای جنابعالی را بپذیریم تاکتیک این گروه برای این بازی با افکارعمومی چیست؟

زیباکلام: این‌ها اساس خود را هم روی این گذاشته اند که می‌خواهیم با مفاسد مبارزه کنیم. عین همان برنامه‌ای که آقای احمدی نژاد سال ۸۴ به راه انداخت که من آمده ام با مفسدین مبارزه کنم و چیز‌هایی که از بیت المال خورده اند و برده اند را از حلقومشان بیرون بکشم و قس علیهذا.

آقای پناهیان و این عده دنبال این هستند که شاید از این نارضایتی و دلخوری که در جامعه نسبت به دو جریان اصلی سیاسی به وجود آمده است استفاده کنند و روی موج این دلخوری‌ها و نارضایتی‌ها سوار شوند و خودشان به گونه‌ای مطرح سازند که ما یک جریان سوم هستیم.

در حالی که تمام آن‌ها از آقای پناهیان گرفته تا دیگرانی که در این جریان هستند مانند آقای سعیدجلیلی، آقای حمیدرسایی و غیره؛ این‌ها در این وضعیتی که به وجود آمده در حقیقت اگر بیشتر از دیگران مقصر نباشند به طور یقین گناهشان کمتر از دیگران هم نیست.

اما جوری دارند رفتار می‌کنند گویی تا دیروز در ایران نبوده اند هیچ پست و سمت و مقامی نداشته اند و هیچ نقشی در به وجود آمدن این وضعیت ورشکسته ندارند و مقصر آقای لاریجانی است، مقصر مجلس است، مقصر قوه مجریه است، مقصر آقای روحانی است، مقصر آقای هاشمی است، جدا از این که فوت شده و از دوم خرداد ۷۶ به این سو اصلا کاره‌ای نبوده است.

این هدف، استدلال و در حقیقت نظریه‌ای است که آقای پناهیان و این افراد دارند مطرح می‌کنند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید مقصر اصلی بعضی چیزها نام خانوادگی شما باشد!

سیدسروش طباطبایی‌پور در روزنامه همشهری نوشت: در یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه «میشیگان» دریافته‌اند کسانی که به‌خاطر ترتیب حروف الفبا، نامشان در انتهای فهرست معلم‌ها قرار می‌گرفته و در طول دوران تحصیل، معمولا نمره‌های ضعیف می‌گرفتند، نباید به هوش مبارکشان شک کنند؛ شاید متهم ردیف اول در کسب نمره‌های ضعیف، نام خانوادگی این افراد باشد!

جامعه آماری پژوهشگران دانشگاه میشیگان در این تحقیق، ۳۰میلیون فهرست دانشجویی در طول سال‌های گوناگون از استادان همین دانشگاه بود. آنها دریافته‌اند دانشجویانی که به‌خاطر نام خانوادگی، نامشان در ابتدای فهرست معلم بوده و معلم‌ها هم بر همین اساس، برگه‌های آزمون آنها را تصحیح کرده‌اند، نسبت به زمانی که برگه‌های آنها، به شکل تصادفی در اختیار معلم قرار داشته، ۳دهم نمره‌های بالاتری گرفته‌اند.

در مقابل، دانشجویانی که نامشان در انتهای لیست معلم‌ها بوده، به‌طور میانگین در طول سال‌های تحصیل‌شان ۳دهم نمره‌های کمتری گرفته‌اند.

البته شاید این تفاوت ۶دهمی نمره، اندک به‌نظر برسد و شما در ذهنتان بگویید که‌ای بابا! ۶دهم نمره که دردی را از ما دوا نمی‌کرد؛ اما محققان معتقدند این اختلاف نمره در طول سال‌های تحصیل، می‌توانسته نقش مؤثری در روحیه شما داشته و حتی ممکن است در مسیر آینده شغلی، تأثیری منفی داشته باشد.

خستگی؛ دلیل احتمالی

پژوهشگران این دانشگاه، هنوز نتوانسته‌اند دلیل علمی یافته‌های خود را بیابند، اما معتقدند خستگی معلم‌ها، شاید دلیل اصلی این موضوع باشد. به زبان ساده، وقتی معلم‌ها، قبل از تصحیح اوراق امتحانی، آنها را به‌ترتیب حروف الفبا مرتب می‌کنند و سپس، با صبر و حوصله، مشغول بررسی آنها می‌شوند، احتمال خطایشان حین تصحیح نخستین برگه‌ها، کمتر است، چون در لحظه‌های ابتدایی، سرحال‌اند و با دقت، هر آنچه دانشجویانشان نوشته باشند، بررسی می‌کنند و اگر قابل‌قبول باشد، نمره‌ای برای آن درنظر می‌گیرند. اما حین تصحیح برگه‌های نفرات بخت‌برگشته آخر، تا ابتدای پاسخ سؤالی اشتباه باشد، از زور خستگی، خطی قرمز روی آن می‌کشند و هیچ نمره‌ای برای آن درنظر نمی‌گیرند.

معلم عصبانی

دلیل بعدی، عصبانی‌بودن است. خودتان را جای معلمی بگذارید که ماه‌ها برای یاددادن موضوعی به دانش‌آموزان یا دانشجویانش زحمت کشیده و حالا که می‌خواهد با مطالعه برگه‌های امتحانی، نتیجه کارش را در برگه‌های دانشجویانش ببیند، با پاسخ‌های عجیب و غریب مواجه شود. احتمالا فشار خودکار قرمزش روی پاسخ‌های اشتباه برگه‌های اولی که تصحیح می‌کند، ملایم‌تر است تا برگه‌های آخر.

پیشنهاد اول

این پژوهشگران براساس نتایج این تحقیق، به دانشگاه پیشنهاد داده‌اند از استادانش بخواهد برگه‌های امتحان‌های دانشجویان را به‌شکل تصادفی تصحیح کنند. آنها معتقدند در این صورت، احتمال بی‌عدالتی نسبت به دانشجویان کمتر خواهد شد.

پیشنهاد دوم

شاید یکی از دقیق‌ترین شیوه‌های تصحیح اوراق امتحانی، بررسی سؤال به سؤال برگه‌های دانشجویان است؛ به این ترتیب که معلم، سؤال اول همه برگه‌های بچه‌ها را بررسی کند و سپس سراغ سؤال‌های بعدی برود. البته این شکل تصحیح، زمان بیشتری را از استادان خواهد گرفت.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کرد که پژوهشگران این دانشگاه، احتمالا این موضوع را تنها براساس آزمون‌های کتبی بررسی کرده‌اند؛ چون در آزمون‌های شفاهی، معمولا نفرات اول فهرست کلاس، جان‌به‌لب می‌شوند و باید در همان ابتدای زمان آزمون شفاهی، به سؤال‌های دشوارتری پاسخ دهند و نسبت به هم‌کلاسی‌های خود در انتهای لیست، آن‌قدر سؤال‌پیچ می‌شوند که احتمالا تصمیم بگیرند در آینده نزدیک، نام فامیلشان را از اشتری و بهرامی، به واقفی و یاوری تغییر دهند.

tags # دانش آموزان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • (ویدیو) زیباکلام: ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!
  • گل قهرمانی استقلال را مهرداد بزند!
  • من هنوز منتظرم سینیور امباپه حرف بزند
  • رکورد لونین در ال‌کلاسیکو خراب شد!
  • مهدوی کیا: اوسمار که مقصر نباختن استقلال نیست!
  • شاید مقصر اصلی بعضی چیزها نام خانوادگی شما باشد!
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده
  • محققان دریافتند که دوز پایین استامینوفن هم می‌تواند به قلب آسیب بزند
  • ایران؛ بازدارندگی منطقی/کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟! /جنگ روانی اسرائیل
  • کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟! /ایران؛ بازدارندگی منطقی/جنگ روانی اسرائیل