Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@10:24:57 GMT

صلاحیت برخی افراد تایید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۰۸۷۸

صلاحیت برخی افراد تایید شد

خبرگزاری آریا - یک منبع آگاه تاخیر در ارسال اسامی، تغییر چند باره اسامی و معرفی صاحبان بنگاه های اقتصادی توسط برخی استانداران را از دلایل عدم تشکیل هیات های استانی خبرگان اقتصادی و بانکی عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، یک مقام آگاه با اشاره به تبصره ذیل ماده 62 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، اظهارداشت: بر اساس این تبصره رئیس کل بانک مرکزی موظف است هیأتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی در هر استان از میان افرادی که استاندار پیشنهاد می‌کند، تشکیل دهد و کسانی که مورد تأیید رئیس کل بانک مرکزی قرار می‌گیرند و با حکم وی به عضویت هیأت‌های موضوع این تبصره در می‌آیند، به عنوان نماینده رئیس کل محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این هیأت موظف است دلایل و مستندات بانک‌ها برای استنکاف از پرداخت تسهیلات موردنظر کارگروه تسهیل را بررسی و درباره آن اظهار نظر کند. درصورتی که دلایل بانک برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر، مورد تأیید هیأت موضوع این تبصره قرار نگیرد، بانک موظف خواهد شد تسهیلات مورد نظر را به متقاضی پرداخت کند. بر اساس این ماده عدم تمکین بانک، تـخلف از دستور بـانک مرکزی تلقی شده و موضوع بـه هیأت انتظامی بانک مرکزی ارجاع خواهد شد و رئیس کل بانک مرکزی می تواند هر یک از اعضای هیأت مذکور را عزل کند.
این مقام آگاه با بیان اینکه بانک مرکزی با هماهنگی شورای عالی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی دستورالعمل معرفی خبرگان مورد وثوق بانک مرکزی را تدوین و در اوایل اسفند ماه به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد، گفت: برخی استانداران صاحبان بنگاه‌های اقتصادی را به عنوان نماینده خبرگان بانکی و اقتصادی معرفی کردند و با توجه به اینکه افراد حقیقی و حقوقی صاحبان مشاغل و واحدهای تولیدی دارای انتفاع شخصی هستند، در کنار اصلاح بندهایی از دستورالعمل ابلاغی، مقرر‌ شد افراد پیشنهادی به هیچ عنوان از بین مدیران واحدهای تولیدی، کارخانجات، شرکت های تجاری و یا مدیران موسسات اعتباری غیرمجاز معرفی نشوند.
وی تصریح کرد: استانداران محترم از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری و غالباً در خردادماه افراد پیشنهادی را معرفی کردند و حتی برخی استانداران تا سه مرتبه اسامی پیشنهادی خود را تغییر دادند که این کار موجب اطاله روند رسیدگی صلاحیت افراد معرفی شده شد.
* تایید صلاحیت خبرگان در کدام استان‌ها انجام شد
این مقام آگاه در پاسخ به این سوال که تاکنون روند تایید صلاحیت برای کدام استان ها به اتمام رسیده است، اظهارداشت: روند بررسی احراز صلاحیت افراد معرفی شده در حال بررسی است و تاکنون در استان های مازندران، اصفهان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان و خراسان شمالی برخی افراد معرفی شده موفق به اخذ تایید صلاحیت این شده اند و بانک مرکزی احکام آنها را صادر کرده است.
وی تاکید کرد: وظیفه این هیأت‌ ها بر اساس قانون، بررسی دلایل و مستندات بانک‌ها برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مصوب کارگروه تسهیل _ در چارچوب ماده 61 قانون قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر_ و اظهار نظر درباره آن است و ازطرفی آیین‌نامه اجرایی ماده (61) قانون مزبور در دستور کار کمیسیون اقتصاد هیأت دولت قرار دارد.
این مقام آگاه در گفت وگو با فارس اضافه کرد: بنابراین فعال شدن هیأت خبرگان بانکی و اقتصادی در استان‌ها منوط به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده 61 قانون مذکور است تا ابتدا وظایف و اختیارات ستاد جهت اتخاذ تصمیم در امور بانکی و اقتصادی مشخص شود و بعد از آن هیأت خبرگان توانایی رسیدگی به موضوعات مربوط را داشته باشند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی حسناتی به اشاره به شعار سال و مشارکت بخشی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اظهار کرد: در محیط پر امید امکان مشارکت بخش خصوصی فراهم خواهد شد و جهش تولید رقم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بذر ناامیدی امکان مشارکت مردم برای تولید را کاهش داده و مانع از رونق اقتصادی می‌شود از این جهت باید امیدآفرینی در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه نجف آباد رونق تولید را مستلزم مشارکت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: زمینه سازی افزایش نقش مردم در اقتصاد به افزایش تولید کمک کرده و کاهش بیکاری و مشکلات معیشتی را به همراه دارد.

وی معتقد است رونق تولید با فعالیت بخش خصوصی افزایش یافته و به دنبال آن مشکلات معیشتی و اقتصادی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته حجت الاسلام حسناتی باید برای اقتصاد پویا برنامه‌ریزی بلند مدت صورت بگیرد و مسئولان در کنار یکدیگر ریل تولید را توسعه دهند و با حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع تولید وضع موجود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اقتصاد تنها مختص به صنعت نیست، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد و همان مراکز کوچک صنعتی و تولیدی نیز حمایت شوند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است شرکت‌های تعاونی و فعالیت‌های جمعی در تحقق شعار سال برای جهش تولید و مشارکت مردمی نقش مهمی دارند و باید این زمینه‌ها نیز تقویت و توسعه پیدا کند.

وی آموزه‌های اسلامی و اعتقادی را نیز پشتوانه‌ای برای مشارکت در امر اقتصاد بیان کرد و یادآورشد: همواره علاوه بر توصیه به کار و تلاش فعالیت‌های جمعی و گروهی مثل تعاونی‌ها نیز سفارش شده که برای رونق اقتصاد نقش مهمی دارد.

حسناتی اضافه کرد: دشمن تلاش خود را برای رکود اقتصادی با هدف بر هم زدن نظم عمومی به کار گرفته تا نارضایتی ایجاد کند، اما با مشارکت مردم و تصمیم گیری‌های صحیح مسئولان گره‌های معیشتی رفع و اقتصاد پویا ایجاد خواهد شد.

17۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888227

دیگر خبرها

  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان 1402 به 25.6 درصد کاهش یافت