Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون اقتصادی وزارت امور خارجه بر ضرورت بهبود ساختار صادراتی با تقویت بانک توسعه صادرات تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، غلامرضا انصاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بر ضرورت بهبود ساختار صادراتی در اقتصاد کشور بود که از جمله آن می توان به تقویت صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: به واسطه این دو بازو یعنی بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات بحث تجارت و فروش محصولات ما در خارج کشور مطمئن تر از گذشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جلسه ستاد اقتصادی خارجی که در محل وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد، افزود: یکی از بحث های مهم دولت، صادرات به کشورهای همسایه و منطقه است که همواره در این وزارتخانه پیگیری می شود.
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو سازمان اکو همکاری خوبی دارد، زیرا از قدیمی ترین سازمان همکاری های اقتصادی منطقه ای به حساب می آید و ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت احیاء آن تلاش های فراوانی انجام داد و پس از فروپاشی شوروی کشورهای منطقه آسیا میانه نیز به این سازمان پیوستند.
وی در ادامه به مشترکات کشورهای عضو اکو اشاره و اظهار کرد: قرابت های فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی بین کشورهای عضو این سازمان وجود دارد و امیدواریم که با توسعه روابط بتوانیم شرایط بهتری را برای این همکاری ها رقم بزنیم.
انصاری ادامه داد: بحث موافقت نامه تجاری بین اعضاء اکو انجام شده و همچنان در حال بررسی است که متن آن به تایید مقامات ایران رسیده و امیدواریم ملاحظاتی که مورد نظر ما بوده رفع شود تا این موافقت نامه بین اعضا عملیاتی شود، زیرا در شرایط تحریم تحقق این امر کمک خوبی به صادرات و تبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه خواهد بود.
انصاری در پایان اظهار کرد: دو بحث اینستکس و همکاری ایران با اکو هیچگونه ارتباطی به یکدیگر ندارد و هر کدام به صورت جدا بررسی می شوند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر محمد علی شاه حسینی در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد.

دیگر خبرها

  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد