Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:14:08 GMT

اجرای طرح پایش تندرستی دانشجویان جدیدالورود از اول مهر

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۱۰۰۹

اجرای طرح پایش تندرستی دانشجویان جدیدالورود از اول مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، محمد حسین علیزاده با اشاره به تدوین کارنامه سلامت برای دانشجویان گفت: امسال برای اولین بار در کشور و به صورت یکپارچه  طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان جدید الورود توسط ادارات تربیت بدنی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اجرا می شود.

وی افزود: زمان اجرای این طرح از آغاز سال تحصیلی تا پایان ترم اول سال تحصیلی است و بر اساس این طرح، وضعیت جسمانی دانشجویان از نظر تجزیه و ترکیب بدنی، ساختار قامتی و آمادگی جسمانی مورد سنجش  و ارزیابی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس کارنامه و نتایج  حاصله از طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان که با ابزارها و آزمونهای دقیق صورت می گیرد؛ در صورت وجود مشکلات و ناهنجاریهای مرتبط مشاوره های لازم به دانشجویان  برای رفع مشکلات جسمی ارائه می شود و دانشجویان از خدمات مراکز تندرستی دانشگاهها استفاده می کنند.

علیزاده افزود: در سال گذشته علیرغم اختیاری بودن این طرح، بیش از ۴۰ دانشگاه در آن شرکت کردند و در سال جدید با عنایت به الزامی بودن انجام آن و تجهیز ۷۱مرکز تندرستی در دانشگاهها قطعا شاهد پوشش جمعیت بیشتری در طرح خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای مطلوب  طرح سراسری  پایش  تندرستی دانشجویان کارگاه  آموزشی " دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی"  روز ۲۷ شهریورماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر  و با  حضور ۱۵۰ نفر از کارشناسان  آقا و خانم  فعال در زمینه پایش و تندرستی ادارات تربیت بدنی دانشگاهها برگزار می شود.

کد خبر 4720196 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین علیزاده سازمان امور دانشجویان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی حسین توکلی دانشگاه علامه طباطبایی منصور غلامی ثبت نام دانشجویان دانشگاه پیام نور حکم انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال‌وبختیاری، گفت: تا به حال از میان ۱۸ هزار نوآموز پایه اول استان، نزدیک به ۱۶ هزار نوآموز فرایند نوبت گیری و سنجش خود را انجام داده‌اند.

عباس داوطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در راستای سیاست‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی و خدمت به مردم استان چهارمحال و بختیاری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان سال‌جاری با رویکرد جدید از آذر سال گذشته آغاز شد و تا پایان اردیبهشت سال‌جاری ادامه دارد.

وی افزود: پس از پایان سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان کار توانبخشی و آموزش یک نفر فرد مؤثر در خانواده برای نوآموزان و دانش آموزان دارای محدودیت با حضور مربیان متخصص به صورت تکمیلی آغاز خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال‌وبختیاری افزود: تا به حال از میان ۱۸ هزار نوآموز پایه اول استان، نزدیک به ۱۶ هزار نوآموز فرایند نوبت‌گیری و سنجش خود را انجام داده‌اند، بنابراین از والدین دارای فرزند چهار سال به بالا بالاخص نوآموزان بدو ورود به مدرسه که تا به حال برای ثبت‌نام سنجش فرزند خود اقدام نکرده‌اند، هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام و آغاز فرایند سنجش فرزند خود به دو سامانه http://My.medu.ir یا http://Gov.ir مراجعه کنند.

وی گفت: در رویکرد جدید سنجش، دیگر خبری از پایگاه‌های سنجش موقتی در استان و به‌کارگیری نیروهای آزاد جهت انجام فرایند سنجش نیست، بلکه در رویکرد جدید، نیروهای دوره دیده در ۱۶ مرکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی_ تربیتی ثابت و همیشگی با تجهیزات لازم آموزشی و توانبخشی، به سنجش نوآموزان و دانش‌آموزان می‌پردازند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال‌وبختیاری افزود: در هر منطقه آموزشی استان، یکی از این مراکز جامع سنجش را ایجاد شده است و هر کدام از مراجعه‌کنندگان به سامانه‌های مذکور پس از انجام ثبت‌نام می‌توانند با توجه به محل زندگی خود محل سنجش فرزندشان را از میان این ۱۶ مرکز جامع انتخاب کنند و سپس مکان دقیق این مراکز را دریافت کنند.

کد خبر 744942

دیگر خبرها

  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • تولید پاک کننده های فاقد مواد سمی، به همت دانشجویان قمی
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • رادیک: وضعیت جسمانی جوکوویچ نگران کننده است
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • اعزام هزار و ۲۱۹ زائر از همدان به حج تمتع
  • بیماری زنگ زرد در مزارع گندمان مشاهده نشد