Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@05:00:41 GMT

رشیدیان: مرز خسروی از مجهزترین مرز‌های کشور است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۱۰۵۷

علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درباره‌ ارز زائران اربعین سال ۹۸ و نحوه توزیع آن اظهار کرد: هنوز درخصوص ارز زائران اربعین با بانک مرکزی به جمع بندی نرسیدیم، در واقع قبل از سفر به عربستان پیگیر این مسئله بودم تا بتوانیم یک مبلغی را از مطالبات دیناری تامین کنیم.

اخبار اجتماعی- او با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم ۱۰۰ هزار دینار به زائران اربعین تعلق بگیرد، افزود: برای رفع مشکلات سال گذشته به هنگام توزیع ارز قرار بود تا توسط شبکه بانکی برای افرادی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند ساز و کاری داشته باشیم که باتوجه به شرایط و قوانین دولت عراق این پیگیری‌ها به نتیجه نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: باتوجه به مشکلاتی که اربعین سال گذشته برای زائران اربعین ایجاد شد سعی بر آن است تا عزت و کرامت زائران حذف شود.

رشیدیان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای اربعین سال جاری گفت: مرز خسروی از مجهزترین مرز‌های کشور است، حدود ۱۴ هتل در مرز ایران وجود دارد و از لحاظ پایانه هم جز مجهزترین پایانه هاست.

رئیس سازمان حج وزیارت بیان کرد: نگرانی ما بیشتر برای آن سوی مرز است و امیدواریم بتوانیم مسائلی، چون امنیت و اسکان را برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

رشیدیان با اشاره به نزدیک بودن مرز خسروی به شهر کاظمین گفت: تلاش است تا از ظرفیت‌های این مرز استفاده کنیم تا جمعیت در بین مرز‌ها تقسیم شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ارز سازمان حج و زیارت مرز خسروی رشیدیان زائران اربعین بانک مرکزى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیزگفت: ۱۳۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون به آستان مقدس امامزادگان سیدناصر و سیدیاسر (ع) مشرف شدند.

حجت‌الاسلام حبیب صادقی گفت: علاوه بر تشرف زائران ایرانی، در ایام فروردین از ۲۷ کشور از جمله کشور‌های پاکستان، عربستان، امارات، بحرین، لبنان، سوریه، عراق و استرالیا به تعداد ۳۰ هزار زائر خارجی به آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) مشرف شدند.
وی افزود:از ابتدای سال جاری فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) با طرح «آرامش بهاری» آغاز شد و با طرح «ضیافت الهی» ادامه یافت.

او گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در حوزه موضوعاتی از جمله عفاف و حجاب، فرزند‌آوری و جهاد تبیین، پاسخگویی به مسائل شرعی، وقف، مشاوره خانواده شامل تربیت فرزند، همسرداری و ازدواج، غرفه ویژه نوجوانان شامل اجرای مسابقات آموزشی، تربیتی، احکام، اعتقادات، تست هوش و ریاضی، غرفه مخصوص کودکان با نقاشی در مضامین مذهبی و بیان داستان‌های اخلاقی و اعتقادی از جمله این موارد بود، ضمن اینکه با اجرای طرح «ضیافت الهی» برنامه‌های قرآنی به‌صورت جدی‌تر دنبال شد.

صادقی افزود: ویژه‌برنامه‌هایی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) برگزار شد و از آن جمله برپایی سفره‌های افطاری ساده بود که به‌طور میانگین هر شب بیش از هزار روزه‌دار در این بقعه متبرکه مهمان سفره‌های افطاری ساده بودند که هزینه آن از محل موقوفات مرتبط و نذورات تأمین شد، علاوه بر آن نیز مراسم جزءخوانی، تفسیر قرآن و برپایی محافل انس با قرآن کریم همراه با برنامه‌های قرآنی در بقعه متبرکه و چند مسجد در شهر‌های طرقبه شاندیز اجرا شد. 

 

 

دیگر خبرها

  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند
  • میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز