Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:11:43 GMT

اختصاص سه میلیارد ریال برای نوسازی تجهیزات مدارس فاروج

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۱۱۶۶

اختصاص سه میلیارد ریال برای نوسازی تجهیزات مدارس فاروج

مدیر آموزش و پرورش فاروج روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون در حال پیگیری برای دریافت این اعتبار هستیم که با دریافت این رقم، آنرا متناسب با نیاز مدارس، صرف تجهیز آنها خواهیم کرد.

مجید معتمدی با اشاره به نزدیکی موعد بازگشایی مدارس، گفت: با اجرای طرح شاداب سازی، مدارس شهرستان برای ورود ۸ هزار دانش آموز، از جمله ۸۳۰ کلاس‌اولی، آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به در دست ساخت بودن سه باب مدرسه خیرساز در شهرستان گفت: ۲ مدرسه ۶ کلاسه و سه کلاسه در روستاهای چری و آرمود آغاجی تکمیل شده و مدرسه روستای دالنجان هم در دست ساخت است.

معتمدی با اشاره به اینک «سعید نفری» خیر مدرسه‌ساز تهرانی، همه هزینه ساخت آموزشگاه سه کلاسه روستای دالنجان کردیه فاروج را تقبل کرده، افزود: این آموزشگاه در ۱۶۵ متربنا ساخته می شود که امیدواریم تا مهرماه سال آینده برای استفاده دانش آموزان آماده بهره برداری شود.

وی از گرفتن مجوز ساخت مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی روستای خرق نیز خبر داد و گفت: اعتبار ساخت این مدرسه از محل بنیاد برکت تامین می شود.

مدیر آموزش و پرورش فاروج همچنین از در دست ساخت بودن چهار باب آموزشگاه از محل منابع ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲ باب آن شامل مدارس یک کلاسه روستاهای تبریان و سلیمان‌آباد در مراحل پایانی است، واحد سه کلاسه روستای یام به مرحله نما رسیده و مدرسه ۶ کلاسه شهید باهنر نیز که ساخت آن از خردادماه امسال آغاز شده، پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد.

آسفالت محوطه مدارس به مهر نرسید

معتمدی که مرداد امسال در نشست شورای آموزش و پرورش فاروج از اختصاص ۱۲ هزار متر مربع آسفالت برای ساماندهی محوطه مدارس این شهرستان خبر داده بود، گفت: با توجه به تامین نشدن سهمیه آسفالت شهرستان، این طرح قابل تحقق نیست اما با توجه به اولویت داشتن شهرستان های فاروج و شیروان در استان، به محض رسیدن قیر این طرح در مدت ۴۰ تا  ۵۰ روز اجرا می شود.

چمن مصنوعی در مرحله نصب

مدیر آموزش و پرورش فاروج در خصوص زمین چمن مصنوعی دانش آموزی نیز گفت: همه اقدامات لازم برای تجهیز مدرسه شهید فراهی به چمن مصنوعی انجام شده و اکنون منتظر حضور پیمانکار برای نصب این چمن در ابعاد ۸۰۰ متر هستیم.

پارسال طرح ایجاد چمن مصنوعی برای مدارس در قالب طرح معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد ۱۱۰ زمین چمن مصنوعی برای ورزش دانش‌آموزان شهرستانی در کشور کلید خورد که در مردادماه پارسال تجهیز یکی از مدارس فاروج به چمن مصنوعی در نشست شورای آموزش و پرورش تصویب و شرط تخصیص اعتبار آن، ایجاد زیرسازی اولیه فضای مزبور بود.

با آغاز سال تحصیلی آینده، هشت هزار دانش آموز تحصیل خود در مدارس فاروج را آغاز می کنند.

۷۱۸۷/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس فاروج سازمان نوسازی مدارس خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو در بازدید از مدرسه شیخ فضل الله نوری ماکو و مدرسه روستای کوسج از ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: قرارداد بازسازی و نوسازی مدرسه شیخ فضل الله نوری ماکو و مدرسه روستای کوسج امضا شد.

 

مهدی عبداله زاده با اشاره به اهداف شکل گیری مناطق آزاد و با تاکید بر تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی در منطقه به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد ماکو، از ابلاغ قرارداد بازسازی و نوسازی مدرسه شیخ فضل الله نوری ماکو و مدرسه روستای کوسج خبر داد، که پس از اتمام مدارس عملیات اجرایی این پروژه شروع خواهد شد.

 

وی افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای عمران و آبادانی و ارائه خدمات عمومی با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی به صورت مشارکتی این دو پروژه را اجرا می کند.

وی سهم سازمان منطقه آزاد ماکو را در این دو پروژه ۴۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه روستای سندحمزه شهرستان دشتیاری
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان