Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر حملات پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو بر اوضاع منطقه و موضع مسکو نسبت به اظهارات «مایک پمپئو« وزیر خارجه آمریکا در متهم کردن ایران به انجام این حملات از همه دعوت کرد که از نتیجه‌گیری‌­های زودهنگام برای متهم کردن هر یک از طرف­ها در این حملات پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف به خبرنگاران گفت: «همان طور که می­‌دانید ما از تشدید تنش در منطقه استقبال نمی­‌کنیم و از همه طرف­‌ها در داخل و خارج منطقه می­‌خواهیم که از اقدام‌ها یا نتیجه‌گیری­‌های شتابزده که بر بی‌ثباتی منطقه دامن زده خودداری کنند و عکس چنین روالی را در پیش گیرند تا از شدت تنش­‌های موجود کاسته شود».

وی در ادامه افزود:‌ «ما هرگز از اقدام‌های شتابزده حمایت نکرده و نخواهیم کرد».

پسکوف ابراز امیدواری کرد که عربستان هر چه سریع‌تر از بحران پیامدهای ناشی از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عبور کند.

وی در ادامه افزود: «حملات پهپادی به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو بر روند آمادگی­‌ها برای این دیدار تأثیر نخواهد گذاشت و مسکو و ریاض اراده سیاسی قوی برای افزایش عمق همکاری روسیه و عربستان دارند و ما به همین منوال ادامه می­‌دهیم».

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه هشدار اقدامات شتابزده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخاذی علنی اوکراین از آمریکا با توسل به قیمت نفت!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین با تهدید آمریکا و متحدانش، گفت که اگر کشورهای غربی کمک نظامی‌شان را به کی‌یف افزایش دهند، آنگاه اوکراین بیشتر و بهتر از درخواست آنها برای هدف نگرفتن زیرساخت‌های نفتی روسیه استقبال می‌کرد.

اظهارات تهدیدآمیز کولبا در حالی مطرح شده است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اوایل ماه جاری نسبت به افزایش بهای نفت و فرآورده‌های نفتی در پی حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌ها و انبارهای سوخت روسیه ابراز نگرانی کرد.

کولبا گفت: باید به منافع خودتان فکر کنید. اگر شرکای شما می‌گویند که «هفت سامانه پاتریوت می‌دهیم اما در عوض درخواستی داریم و این کار را بکنید و آن کار را نکنید»؛ در این صورت باید مذاکره کنیم!

وی افزود: در سوی دیگر، اگر در ارتباط با درخواست(آنها)، سامانه‌ و بسته کمکی هم در کار نباشد، آنگاه چیزی برای مذاکره هم وجود ندارد. طرفین با هر چه در توان دارند، برای بقا خواهند جنگید.

در بحبوحه تقلای جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای متقاعد کردن کنگره این کشور به منظور تصویب لایحه بسته کمکی بیش از ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، تسلیحات انتقالی از واشنگتن به کی‌یف در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون از موافقت و تصویب لایحه پیشنهادی بایدن خودداری کرده‌اند.

آستین گفته است که بهتر است کی‌یف روی اهداف نظامی روسیه تمرکز کند زیرا هدف گرفتن زیرساخت‌های نفتی روسیه، بازارهای جهانی را متلاطم خواهد کرد.

کولبا گفته که کی‌یف به حرف آستین گوش داده است اما مدعی شد که در این موضوع، «هیچ رابطه علت و معلولی نمی‌بیند زیرا زمانی که یک پالایشگاه در روسیه منفجر می‌شود، مشکلات و عواقب آن صرفا به بازار انرژی روسیه محدود خواهد شد و جدا از این مساله نیز، اوکراین باید منافع خودش را در اولویت قرار دهد.»

کد خبر 6078893

دیگر خبرها

  • کرملین: تشدید تنش در خاورمیانه به نفع احدی نیست
  • هیچ‌کس از درگیری بین ایران و اسرائیل که از کنترل خارج شود، سودی نخواهد برد
  • اخاذی علنی اوکراین از آمریکا با توسل به قیمت نفت!
  • نگرانی کرملین از تنش‌های منطقه‌ای و دعوت به خویشتن‌داری
  • امیرعبداللهیان: اقدام ایران تنبیه و هشدار بود/ لاوروف: پاسخ ایران توام با خویشتن‌داری بود
  • جلسه شورای امنیت در مورد پاسخ ایران به اسرائیل/ روسیه: حمله ایران نتیجه بی توجهی شورای امنیت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران بود/ نماینده چین: اقدام ایران در پاسخ به حمله در دمشق بود/ نماینده الجزایر: اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد
  • کوبا نسبت به اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی هشدار داد
  • دیشب در تل آویو چه خبر بود ؟ هشدار ایران به تل آویو و کاخ سفید و واکنش آمریکا
  • هشدار برای بازارهای جهانی سوخت
  • روسیه: غرب حاضر نیست حمله به نیروگاه زاپروژیا را محکوم کند