Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:04:37 GMT

همواره از حقوق گردشگران ایرانی در گرجستان دفاع شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۱۱۹۴

همواره از حقوق گردشگران ایرانی در گرجستان دفاع شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان در خصوص نوع رفتار گرجستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای ایرانیان که اعتراضات فراوانی را به دنبال داشته است، اظهار داشت: آنچه در گذشته اتفاق افتاده به دلیل عدم اطلاع و آگاهی هموطنان به قوانین و مقررات کشورهای مقصد است.

وی ادامه داد: همواره از حقوق هموطنان چه کسانی که به عنوان سرمایه گذار یا گردشگر به گرجستان می‌آیند دفاع شده است و این مسائل و اتفاقات خیلی جزئی که روی می‌دهد و یا مشکل منع ورود پیدا می‌کنند در حقیقت بخشی از آن مربوط به عدم اطلاع از قوانین و مقررات است و بخشی نیز مربوط به سیاست‌های جدیدی است که دولت گرجستان به تبع روابط با اتحادیه اروپا قاعدتاً ناگزیر از اجرای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدی بیان کرد: گرجستان قوانین و مقررات خود را به تبعیت از اتحادیه اروپا تغییر می‌دهد و در این تغییرات طبیعتاً سختگیری‌های جدیدی هم انجام می‌شود.

وی گفت: از هموطنان خواهش می‌کنم در صورت سفر به هر کشوری مخصوصاً گرجستان مواردی را که لازم است در بحث بیمه، هتل و پول کافی و مسائلی که مورد تقاضای کشور مقصد است رعایت کنند و قاعدتاً دوستان گرجی هم در این راستا مساعدت خواهند کرد و موجبات نارضایتی ایرانیان را فراهم نخواهند کرد.

سفیر ایران در تفلیس در پایان با اشاره به ملاقات‌های متعدد خود با مقامات گرجی خاطرنشان کرد: طرف گرجی از وزارت خارجه و دستگاه‌های دیگر متذکر شدند که از حضور ایرانیان استقبال کامل می‌کنیم و دوست داریم به این کشور سفر کنند، اما بر اساس قوانین و مقررات جدید و ساختار جدیدی که اخیراً برای ورود گردشگران تعریف شده است اتباع کشورهای دیگر هم با این مشکل مواجه هستند.

کد خبر 4719960 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه ایران گرجستان ایران ایالات متحده آمریکا وزارت امور خارجه ایران محمد جواد ظریف ایران مجلس شورای اسلامی برجام محمدجواد ظریف حسن روحانی دولت دوازدهم هیئت دولت ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر غربی: ایران در حمله به اسرائیل براساس قوانین بین‌الملل عمل کرد

«بنجامین نورتون» در تحلیلی تصویری از رخداد‌های منتهی به عملیات انتقام جویانه بامداد امروز گفت: دولت‌های غربی که حمله ایران را محکوم کرده و می‌خواهند که این کشور را به عنوان یک متجاوز نشان دهند، به راحتی در حال پاک کردن حقایق بسیار مهم هستند که همانا ایران برای دفاع از خود عمل کرد و تنها پس از بمباران سفارتش در سوریه توسط اسرائیل و کشته شدن چندین مقام ارشد نظامی اش به اسرائیل حمله کرد.

سردبیر تارنمای گزارش اقتصاد ژئوپولتیک افزود: در واقع این اسرائیل است که این جنگ را با حمایت آمریکا آغاز کرد. ایران به قوانین بین المللی که به وضوح تهران را مجاز به پاسخگویی و دفاع از خود می‌داند، پایبند بوده است. کشور‌های غربی سعی می‌کنند اسرائیل تجاوزگر را قربانی نشان دهند. این ریاکاری و معیار‌های دوگانه زمانی آشکارتر می‌شود که به یاد آوریم ۴ آوریل، سه روز پس از حمله اسرائیل به سفارت ایران، آمریکا، انگلیس و فرانسه، جلوی محکومیت آن را در شورای امنیت سازمان ملل گرفتند.

مقاله نویس آمریکایی شبکه المیادین ادامه داد: در واقع بلافاصله پس از حمله به اسرائیل، نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن با استناد به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، خاطرنشان شده که پیش از این اقدام نظامی، شورای امنیت ۱۳ روز انفعال و سکوت را در پیش گرفت و تجاوز رژیم اسرائیل را نیز محکوم نکرد.

گزارشگر پیشین تارنمای سالون گفت: ماده ۵۱ منشور ملل متحد به صراحت می‌گوید که در صورت حمله مسلحانه علیه یکی از اعضای سازمان ملل، که ایران نیز یکی از اعضای این سازمان است، این عضو حق ذاتی دفاع از خود را در اختیار دارد. ماده ۵۱ همچنین اشاره می‌کند که شورای امنیت باید اقدام‌های لازم را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی اتخاذ کند. مثل روز روشن است که ایران به قوانین بین المللی پایبند بوده و این اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند که قوانین بین المللی را نقض می‌کنند.

نورتون در ادامه این تحلیل به بیانیه دبیر کل سازمان ملل در محکومیت واکنش ایران اشاره کرد و گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز بیانیه‌ای پوچ را منتشر کرده که در آن تشدید شدید تنش ناشی از حمله گسترده ایران به اسرائیل را به شدت محکوم کرده است. او اشاره نکرد که ایران به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته، برای دفاع از خود عمل کرده و اسرائیل متجاوزی است که قوانین بین المللی را نقض می‌کند. این بیانیه نشان می‌دهد که چگونه سیاستمداران استعمارگر غربی در حال نابودی قوانین بین المللی هستند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس
  • وزیر اقتصاد: دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت
  • ضمانت اجرای حفظ حقوق فرهنگی چیست/سیاست‌هایی که رهبر بر آنها تأکید دارند
  • قوانین و مقررات ساخت‌وساز در شمال
  • پاسخ به رژیم صهیونیستی براساس قوانین حقوق بین الملل و دفاع مشروع بود
  • تحلیلگر غربی: ایران در حمله به اسرائیل براساس قوانین بین‌الملل عمل کرد
  • موج جدیدی از پهپاد های ایرانی وارد آسمان کرانه باختری شد + فیلم
  • شهید زاهدی همواره در حال دفاع از نظام و انقلاب بود
  • لزوم برخورد قانونی با هنجارشکنان و ناقضان مقررات ورود زنان به ورزشگاه