Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، حمیدرضا جهانگیری، معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌‌های کردستان امروز، 25 شهریورماه در جلسه‌ای که در آستانه بازگشایی مدارس و با هدف ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزانی که تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان هستند، برگزار شد، اظهار کرد: با ورود افراد به زندان، خانواده و به ویژه فرزندان آن‌ها با آسیب‌های بسیاری مواجه می‌شوند و چنانچه اقدامات لازم جهت پیشگیری از این آسیب‌ها صورت نگیرد، فرزندان این قبیل زندانیان نیز به تدریج وارد چرخه جرم شده و مجرمان آینده جامعه را تشکیل خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیشگیری از ترک تحصیل و یا افت تحصیل بین فرزندان خانواده‌های زندانیان را یکی از راهکارهای اساسی در راستای کاهش آسیب در جامعه دانست و افزود: خوشبختانه انجمن‌های حمایت از زندانیان در استان طی سنوات گذشته شرایط مساعد جهت ادامه تحصیل فرزندان زندانیان نیازمند از جمله تهیه لباس، کیف، کفش، بسته‌های لوازم التحریر و ... را فراهم کرده‌اند، اما بهبود کمی و کیفی اینگونه خدمات به این قشر آسیب‌پذیر جامعه در گرو حمایت سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله آموزش و پرورش است.
مشاور ارشد مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ضمن حمایت قاطع از دانش‌آموزانی که تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان هستند، بیان کرد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان رسالت اصلی آموزش و پرورش است و این مجموعه تمام تلاش خود جهت بهره‌مندی فرزندان زندانیان از آموزش و پرورش باکیفیت را به کار خواهد گرفت.
محمدی، آموزش و پرورش را نهادی تربیتی و اجتماعی قلمداد کرد و افزود: آموزش و پرورش زمانی خواهد توانست رسالت خود را به درستی انجام دهد که سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی نیز این مجموعه را یاری دهند.
وی با تأکید بر این موضوع که فرزندان زندانیان استان در سال تحصیلی 99-98 هیچگونه هزینه‌ای را بابت شهریه به مدارس پرداخت نخواهند کرد، یادآور شد: آموزش و پرورش استان با توجه به رسالت خطیری که عهده‌دار است، آمادگی لازم جهت تعامل با مددکاران زندان‌ها را در جهت ارائه هرگونه خدمات تحصیلی به خانواده‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان خواهد داشت.
یادآور می‌‍شود؛ در پایان این جلسه مقرر شد تا تفاهم نامه‌ای میان اداره کل آموزش و پرورش و انجمن حمایت زندانیان مرکز استان منعقد شود تا سطح خدمات تحصیلی که به دانش آموزان تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان ارائه می شود، توسعه یابد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی انجمن حمایت از زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کردستان تعداد ۱۵۷ نفر دانش آموز به مرحله‌ی دوم راه یافته اند که برای ۱۲۷ نفر دانش آموز از این تعداد امکانات آموزش به صورت حضوری با مدرسان کشوری و استانی مهیا و اجرایی شده است.

وی افزود: برای تعداد ۳۰ نفر دیگر از دانش آموزان در ۸ رشته دیگر شامل سلول‌های بنیادی، نجوم و اختر فیزیک، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، علوم زمین، سواد رسانه‌ای، فیزیک و کامپیوتر کلاس‌ها با استفاده از توان استان خراسان رضوی به صورت مجازی برنامه ریزی و و در حال اجرا است.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی و دعوت از ۸ نفر از مدرسان کشوری و استانی برای آموزش دانش‌آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی و نانو به صورت حضوری، کلاس‌های مربوطه در دروس ادبیات، جغرافیا، زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فناوری نانو در دبیرستان نمونه دولتی مولوی سنندج به صورت مترکز استانی با پذیرش ۱۲۷ دانش‌آموز واجد شرایط از پنجم تا دوازدهم فروردین ماه حتی در روزهای تعطیل نیز در حال اجرا است.

کوهی خاطرنشان کرد: طبق برنامه اعلام شده به مدرسان و دانش‌آموزان روزانه ۵ جلسه آموزشی برای هر درس در دبیرستان نمونه دولتی مولوی در حال برگزاری است، که با اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان، شرایط رفاهی، اسکان و غذای دانش‌آموزان در خوابگاه مولوی برای پسران و خوابگاه مائده برای دختران مهیا و اجرایی شده است.

کد خبر 6064130

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست