Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:40:19 GMT

آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی خراسان شمالی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۱۳۴۲

آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی خراسان شمالی کاهش یافت

موسی الرضا حیاتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گستره آتش سوزی ها از سال ۹۵ روند نزولی داشته بطوریکه در این سال،  ۵۰۰ هکتار از منابع طبیعی در آتش سوخت که این میزان در سال ۹۶،  ۲۸۰  و در سال ۹۷،  ۷۲ هکتار بود.

وی گستره آتش سوزی ها در حدود ۶ ماه نخست امسال ۲۰ هکتار دانست که این میزان در مدت مشابه پارسال ۶۵ هکتار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیاتی آموزش روستائیان در زمینه اقدامات پیشگیرانه،  تشکیل تیم های اطفای حریق محلی و تجهیز آن ها و همچنین اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای خاموشی آتش عرصه های طبیعی را از جمله دلایل کاهش گستره آتش سوزی ها در استان اعلام کرد.

وی گفت: کاهش گستره آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی امسال درحالی است که پوشش گیاهی آن به دلیل بارش های خوب بسیار مطلوب است.

حیاتی به این موضوع نیز اشاره کرد که حریق در منابع طبیعی باید به صفر برسد و در ادامه افزود: یکی از مشکلات ما در این بخش کمبود نیرو است.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

ب/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اطفای حریق خراسان شمالی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه