Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورمختار با اشاره به اقدام دستگاه قضا در خصوص پوشش اختیاری زنان متهم در دادگاه ها گفت: استفاده از چادر پوششی برای پوشاندن رو و عدم شناسایی باشد تا شناسایی صورت نگیرد که مرجع رسیدگی کننده باید به این موضوع توجه کرد.

«محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن تقدیر و تشکر از اقدام و دستور رئیس دستگاه در خصوص پوشش اختیاری زنان متهم در دادگاه ها اظهار داشت: در یک مقطعی متهمین زن را الزاماً با چادرهای خاص با آرم سازمان زندان ها به دادگاه می آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر باعث شده بود تا بانوان قشر چادری اعتراض کنند که چرا مجرمین و متهمین را با پوشش چادر به دادگاه اظهار می کنید، چرا که موجب می شود ذهنیت جامعه نسبت به بانوان چادری منحرف می شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس دستور آیت الله رئیسی یک اقدام منطقی و بجایی بود که حضور فرد مجرم و متهم الزاماً با چادر نباشد تا ذهنیت مردم نسبت به قشر چادری منحرف نشود.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ خاطر نشان کرد: موضوع پوشش امر آزادی است و آن چیزی که مد نظر است حجاب است و محدودیت به چادر نیست؛ بر همین اصل این امر یک اقدام درست و منطبق با شرایط امروز است که قوه قضائیه با شناخت از موضوعات روز تصمیمات این چنینی را برای کاهش تبعات و اثرات اجتماعی این نوع مسائل اتخاذ کرده است.

پورمختار در تشریح این که چرا متهمین زن با چادر در دادگاه های حاضر می شوند گفت: ممکن است استفاده از چادر پوششی برای پوشاندن رو و عدم شناسایی باشد تا شناسایی صورت نگیرد که مرجع رسیدگی کننده باید به این موضوع توجه کند.

پورمختار در پاسخ به این سوال که "چرا برخی از متهمین زن که مخالف حجاب هم هستند در روز محاکمه خود چادر سر می کنند؟" گفت: همین که باعث شده است تا فرد مجرم چادر سر کند، ما خوشحال می شویم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به ستاره جنجالی یونایتد: مراقب رفتارت باش!

به گزارش "ورزش سه"، گارناچو یکی از بهترین بازیکنان منچستریونایتد در طول این فصل بوده است اما هفته گذشته با لایک کردن توییتی که انتقاد از اریک تن‌هاخ بود بار دیگر جنجال آفرین شد و هیاهوی بسیاری را ایجاد کرد.

این موضوع با واکنش تند بسیاری از هواداران شیاطین سرخ روبرو شد که معتقد بودند بازیکنان این تیم نباید به صورت علنی از سرمربی انتقاد کنند و باشگاه یونایتد هم اعلام کرد که این بازیکن از سرمربی این تیم به خاطر رفتار نادرستش عذرخواهی کرده است.

با این حال گفتگو درباره این اتفاق و فرهنگی که بین بازیکنان رواج پیدا کرده همچنان ادامه دارد و فردیناند در پادکستش در این باره گفت:« من حتی از صحبت کردن درباره این موضوع هم نفرت دارم اما شما دیدید که گارناچو چند روز قبل توییت عجیبی را لایک کرد.

این رفتار کاملا نادرست و بی‌احترامی است و نباید به صورت علنی انجام شود، حتی اگر او با تصمیمات تن‌هاخ موافق نیست. معمولاً فرهنگ موجود در باشگاه باید به بازیکنان جوان یاد دهد که تصمیمات درستی بگیرند.

حتی زمانی که او تصمیم نادرستی می‌گیرد باید یک نفر در رختکن به او تذکر بدهد و بگوید اگر مشکلی با مربی دارد به صورت رودررو با خودش صحبت کند و دست از انجام چنین کارهایی بردارد. در غیر این صورت، این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد.»

دیگر خبرها

  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • هشدار به ستاره جنجالی یونایتد: مراقب رفتارت باش!
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • سیمئونه ممکن است سهمیه چمپیونزلیگ نگیرد
  • اژه‌ای: همیشه طرفدار برگزاری دادگاه علنی و انتشار محتوای آن‌ها بوده‌ام
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • اولین دادگاه علنی برخط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • اولین دادگاه علنی بر خط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • ضرورت رعایت و اجرای قانون حجاب و پوشش در محیط‌های عمومی