Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند در چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت:  از زمان انقلاب ما ۷۰ پایگاه داشتیم و الان ۳۳۰۰ پایگاه اورژانس داریم یعنی ۳۲۳۰ پایگاه در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است. با همت وزیر بهداشت و کمک دولت اورژانس تبدیل به سازمان شده و از همین رو چابک‌تر شده و بهتر می‌تواند خدمت‌رسانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۴۰۰ آمبولانس سال ۹۵ داشتیم اما امروز ۵ هزار دستگاه آمبولانس داریم. مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند. اورژانس هوایی ما به ۴۴ فروند ارتقا پیدا می‌کند و ما از هوانیروز نیز در این زمینه کمک گرفتیم. ما تا امروز ۲۷ هزار مریض را با بالگرد جابجا کردیم. زمان خدمات‌دهی را در تهران به ۱۴ دقیقه رساندیم. همچنین اورژانس شناور و اورژانس دریایی را ایجاد کرده و تا ۲۲ بهمن اورژانس ریلی را راه‌اندازی می‌کنیم. همچنین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ماموریت در سال انجام می‌شود. امروز به همه تلفن‌ها پاسخ می‌دهیم و برای همه ماموریت‌ها حضور پیدا می‌کنیم و خدمت‌رسانی خوبی ارایه می‌دهیم.

کولیوند متذکر شد: از نظر سازمان جهانی بهداشت جزو کشورهای گروه الف محاسبه می‌شویم. می‌توانیم بیماران را هدفمند توزیع کنیم. همچنین سامانه euc باعث شد کمترین پرت منابع را داشته باشیم. در حوادث اخیر مانند زلزله و سیل کسی از اورژانس گلایه نداشته است.

وی با اشاره به مدیریت درمان سکته‌های مغزی و قلبی گفت: مدیریت درمان سکته‌های  قلبی و مغزی دو سامانه‌ای است که در سطح جهانی راه‌اندازی کردیم و در سکته‌های حاد قلبی بیش از ۷۰ هزار نفر را در کمتر از ۶۰ دقیقه به مرکز درمانی رساندیم و میلیاردها تومان صرفه‌جویی کردیم. در سکته‌های حاد مغزی ۱۲ هزار نفر را در کمتر از ۹۰ دقیقه رساندیم. تمام عملکرد آمبولانس‌ها و تکنسین‌ها ثبت و ضبط می‌شود و حضور پررنگ در حوادث و بلایا و مراسم محرم و اربعین داریم. 

رییس اورژانس کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه با آلمان امضا کردیم که تجارب سیل و زلزله را به آنها منتقل کنیم و آنها نیز تجارب‌شان را درباره حوادث ترافیکی به ما ارائه دهند. تیم واکنش سریع را تشکیل دادیم که در حال حاضر ۴۰۰ تیم در این زمینه راه‌اندازی کردیم.

 وی درباره چهارشنبه آخر سال گفت: با اقداماتی که از ابتدای مهر در مدارس انجام می‌دهیم توانستیم ۶۵ درصد مصدومیت‌ها را کاهش  دهیم.

رییس اورژانس کشور با اشاره به اینکه سازمان اورژانس کشور با کمبود نیرو مواجه است، گفت: امسال هزار نفر و سال آینده دو هزار نفر را جذب می‌کنیم. ما باید معیشت پرسنل و امکانات را بیشتر در نظر بگیریم. پرسنل اورژانس از نظر معیشتی از کم درآمدترین پرسنل هستند اما تلاش زیادی دارند. وزیر بهداشت قول داده دانشکده فوریت‌های پزشکی مستقل راه‌اندازی کنند و همچنین نیروهای زن بیشتری تربیت کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فوریت های پزشکی اورژانس کشور اورژانس هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳؛ پزشک عمومی ۱۲۶ و فوق تخصص ۲۴۱ هزار تومان

سعید کریمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در ستاد وزارت بهداشت افزود: در فضای مجازی برخی افراد تعرفه‌های پزشکی امسال را اعلام کرده بودند که درست نبود و اکنون نرخ مصوب تعرفه‌ها در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان، متخصص ۱۸۹ هزار تومان، فوق تخصص و فلوشیب۲۴۱ هزار تومان و روانپزشکی ۲۵۱ و پزشکان فوق تخصص روانپزشکی۲۸۶ هزار تومان است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه جراحی‌ها بر اساس کا محاسبه می‌شود، در بخش خصوصی ۱۰۱ هزار تومان و در بخش دولتی ۳۰ هزار تومان بوده که بطور متوسط ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۰ افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: دولت مساعدت خوبی در زمینه افزایش تعرفه‌های پزشکی داشته و این رقم در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، زیرا یک عقب ماندگی تاریخی ۱۰ ساله تعرفه‌ها نسبت به نرخ تورم داریم و دولت سعی کرد برای حفظ پزشکان و پیشگیری از مهاجرت، امسال تعرفه‌ها را افزایش دهد.

به گفته کریمی، با توجه به اینکه دریافتی پرستاران دریافتی کم است، مساعدت شده در سالجاری کارانه گروه پرستاری افزایش یابد.

تنها تعرفه‌های قانونی ملاک عمل خواهد بود

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت نیز در این رابطه گفت: بیشترین افزایش تعرفه خدمات درمانی، تشخیصی و پزشکی با هدف تأمین هزینه‌های مراکز درمانی و ماندگاری پزشکان برای سال ۱۴۰۳ صورت گرفته که اعم از هزینه‌های خدمات بیمارستانی و سهم پزشکان است.

وی اظهار داشت: محاسبه تعرفه خدمات درمانی و تصویب آن در دولت با رویکرد تعادلی مبنی بر حمایت از سبد معیشتی مردم، تأمین حق جامعه در دسترسی آسان و ارزان به خدمات درمان و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی صورت گرفته است.

 تعرفه خدمات درمانی شامل تعرفه معادل قیمت در بازار است با این تفاوت که قیمت‌ها با توجه به عرضه و تقاضا به‌طور مدام در حال تغییر هستند، اما تعرفه خدمات پزشکی بدون در نظر گرفتن کارکرد و شرایط بازار برای یک دوره ثابت که عموماً یکساله است، بدون تغییر باقی می‌ماند.

هر ساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعرفه خدمات پزشکی و درمانی را در دو بخش دولتی و خصوصی اعلام می‌کند و همه مراکز درمانی موظف به دریافت هزینه‌ها مطابق با تعرفه تعیین شده سالانه هستند.

به طور مثال، فرض کنید یک بیمار علاوه بر داشتن یک عمل جراحی، خدمات جانبی دیگر مانند آزمایش‌های مختلف، سونوگرافی و شب‌های بستری در بخش‌هایی مانند آی. سی. یو و بخش عمومی را در فرایند درمان خود از بیمارستان دریافت کرده است؛ هر کدام از این خدمات طبق تعریف در کتاب ارزش‌های نسبی دارای K مشخصی هستند که با توجه به مبلغ هر K که سالانه اعلام می‌شود، کل خدمات درمانی برای یک بیمار محاسبه و در صورتحساب ذکر می‌شود.

بر این اساس، تعرفه خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی اواخر هر سال در شورای عالی بیمه که ارکان آن را برخی از اعضای هیات دولت و نیز نمایندگان جامعه پزشکی و سازمان‌های بیمه گر تشکیل می‌دهند، تعیین و از سوی وزیر بهداشت به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد می‌شود. این سازمان نیز آن پیشنهاد را در هیات دولت مطرح می‌کند و نرخ نهایی پس از تصویب به دستگاه‌های مرتبط اجرایی و سازمان نظام پزشکی کشور ابلاغ می‌شود.

در همین راستا، شورای عالی بیمه اواخر دی پارسال با افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های تشخیصی درمانی در سال آینده موافقت کرد. در این جلسه، همه اعضا از جمله وزیر بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت، نمایندگان بیمه‌ها، سازمان برنامه، سازمان اداری استخدامی و سازمان نظام پزشکی حضور داشتند و نرخ تعرفه‌ها با رأی اکثریت اعضا تصویب و از سوی وزارت بهداشت به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد؛ در نهایت هیات وزیران در جلسه پنجم فروردین ماه با افزایش میانگین ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کرد.

منبع: ایرنا

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • بانوی پیرانشهری در حمله خرس زخمی شد
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳؛ پزشک عمومی ۱۲۶ و فوق تخصص ۲۴۱ هزار تومان
  • راه اندازی نخستین کلینیک درمانی «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه
  • کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود