Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روز دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهرگفت: اختصاص این میزان اعتبار به این بخش بی‌سابقه و در سرعت بخشی اجرای طرح‌های آب و فاضلاب استان بوشهر تاثیرگذار است.

عبدالحمید حمزه‌پور بیان کرد: با توجه به حجم مشکلات و کمبودهای موجود در بخش آب و فاضلاب میزان تخصیص اعتبارات این شرکت در سال ۹۷، ۲۴۵ میلیارد تومان است که نسبت به اعتبارات سال ۹۶،  ۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: افزون براین ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی پنج استان معین برای نوسازی شبکه‌های آبرسانی و برای نخستین بار ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تخصیص یافته است.

حمزه‌پور با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع آبی استان بوشهراز خارج از استان تامین می‌شود، اضافه کرد: هرچند تابستان سال  ۹۷ استان از لحاظ تامین آب با مشکلاتی روبه‌رو بود اما با تلاش مسئولان این مشکلات در سالجاری به کمترین حد ممکن رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: علاوه برافزایش ظرفیت آب شیرین‌کن بوشهر از ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ۲۰ هزار متر مکعب ۳۳حلقه چاه با دپی ۲۶۷لیتر در سطح استان حفر،تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین قریب به ۶۰ هزار مترمکعب آبشیرین‌کن درسطح استان بوشهر در دست احداث است که ساخت آبشیرین‌کن ۳۵هزار مترمکعبی شهر بوشهر با ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله اینهاست.

حمزه‌پوریادآور شد: همچنین با همت مسئولان استان و تلاش استان‌های معین در زمان حاضر ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آبرسانی استان بوشهر بازسازی شده است و تلاش می‌شود براساس

برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ۲ سال آینده شهر بوشهر از حالت جیره‌بندیخارج شود.

وی درخصوص طرح فاضلاب استان بوشهر گفت: در ۲ سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ حدود ۶۰ میلیارد تومان به طرح‌های فاضلاب بوشهر اختصاص یافت که این میزان در سال گذشته به ۹۰ میلیارد تومان رسید در همین ارتباط شبکه جمع آوری فاضلاب بافت تاریخی بوشهر به طول ۵۰ کیلومتر اجرا و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حمزه‌پور افزود: شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر درزمان حاضر به ۹۰۰ هزار نفر در ۳۲ شهر خدمات رسانی می‌کند.

وی گفت: دولت توجه ویژه‌ای به حل مشکلات آبرسانی استان بوشهر کرده‌ است به‌گونه‌ای که سالانه برای خرید تضمینی آب از آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت می‌کند با توجه به اینکه هزینه تامین آب آشامیدنی در این استان بسیار بالاست دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح باید هزینه آب مصرفی خود را به موقع پرداخت کنند تا اجرای طرح‌های آبرسانی در استان با مشکل روبه‌رو نشود.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر آب اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد

محمد کریمی گفت: در جهت ایجاد تعادل فشار آب در شبکه توزیع آبرسانی در غرب و شرق شهرکرد عملیات اجرایی زون بندی با اجرای رینگ‌های اصلی آغاز شد.

وی، هدف از اجرای این طرح را توزیع عادلانه آب در تمامی مناطق شهر عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای تامین آب آشامیدنی مردم با تمام توان به تلاش‌های جهادی و شبانه روزی خود ادامه خواهد داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از جمله دلایل دیگر لزوم زون بندی توپوگرافی شهر شهرکرد است که اختلاف ارتفاع در نقاطی به ۱۵۰ متر هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

وی گفت: شبکه آب آشامیدنی شهر شهرکرد از طریق مخازن ذخیره دوازده گانه که گنجایش ۶۰ هزار متر مکعب آب را دارند تغذیه می‌گردد.

کریمی با اشاره به انجام عملیات آبرسانی برای کوی شهرداری و سرچشمه‌ها در غرب شهرکرد و همچنین معلم و بروم پهنه در شرق شهر اضافه کرد: به علت توسعه شهر در قسمت‌های جدید و نیاز آب بیشتر، شبکه آبرسانی شهرکرد و لوله‌ها کار شده برای آینده نگری نیاز به تقویت دارند که این کار در راستای توزیع عادلانه آب آشامیدنی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از احساس نیاز به انجام زوم‌بندی شبکه آبرسانی در بخش‌های مختلف شهرکرد برای انجام مطالعات تخصصی این کار به مشاور واگذار شد که با تکمیل مطالعات و تصویب در شورای فنی، پیمانکار تعیین شد و قرارداد منعقد گردید و مصالح و اتصالات مورد نیاز نیز تهیه شد و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با نظارت مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

کریمی گفت: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب به ۸۷ هزار مشترک در شهر شهرکرد آبرسانی می‌نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد