Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@10:20:24 GMT

خرید و فروش خودروی وکالتی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۲۱۳۵

خرید و فروش خودروی وکالتی ممنوع است

سردار سیدکمال هادیان‌فر به ایرنا گفت: در سامانه مرتبط به خرید و فروش خودرو، نام صاحب خودرویی که برای ما محرز شده مورد تایید است و تنها همین فرد را می‌شناسیم.

وی ادامه داد: وقتی خودرویی وکالتی فروخته می شود در واقع این اجازه را می دهد تا پلاک خودرو در اختیار خریدار قرار گیرد در حالی که حق توکیل را نمی بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکالت در توکیل به معنی است که شخصی که در اجرای امری از سوی موکل وکالت دارد این نمایندگی و نیابت را به شخص دیگری واگذار کند.

سردار هادیان فر اضافه کرد:  اخیرا در مرکز ۱۹۷ نیروی انتظامی فردی مراجعه کرده بود که خودرویی را از فردی خریداری کرده بود که در کار قاچاق بوده و مجرم به شمار می‌آمد.

وی ادامه داد: خریدار خودرو  بعد از خرید خودرو متوجه شد که بیش از ۲۶ میلیون تومان برایش جریمه آمده است و علاوه بر این، سه شکایت دیگر از مالک اصلی این خودرو شده بود، اما خریدار گرفتار شده و هر چه بگوید گه نقشی در این زمینه نداشته، قانون نمی‌پذیرد.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان به صورت وکالتی خودرویی را خرید و فروش نکنند چرا که شرایط نقل و انتقال خودرو به گونه ای ساماندهی شده که سریعا انجام می‌شود.

هادیان فر افزود: طی بازدیدی که از مراکز شماره گذاری داشته ام، در مدت ۵۰ دقیقه، خودرو به خریدار منتقل می‌شود و هیچ ضرورتی وجود ندارد که هزینه وکالت یا هزینه اضافه پرداخت شود و به راحتی نقل و انتقال خودرو انجام شده و در روند قانونی قرار گرفته است.

کد خبر 455201 برچسب‌ها پلیس راهور - شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید

به گزاش پارس نیوز ، گروه شرکت سایپا شرایط پیش‌فروش جدیدی را برای متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه منتشر کرده است. شرایط پیش فروش سایپا برای اردیبهشت ۱۴۰۳ درواقع بخشنامه تبدیل تعهد است. سایپا از متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه می‌خواهد به‌جای خودروی ثبت‌نامی، اتومبیل دیگری را تحویل بگیرند.​

 

گروه‌ خودروسازی سایپا شرایط پیش‌فروش جدیدی را برای متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه منتشر کرده است. شرایط پیش‌ فروش سایپا برای اردیبهشت 1403 درواقع بخشنامه تبدیل تعهد است. سایپا از متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه می‌خواهد به‌جای خودروی ثبت‌نامی، اتومبیل دیگری را تحویل بگیرند.

 

   

متقاضیان خرید کوییک GX، کوییک GXR، شاهین G، اطلس G و ساینا با اولویت زمستان 1402 و بهار 1403 می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. سایپا برای اطلاع‌رسانی به این گروه از مشتریان، در تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه 1403 پیامکی را برای مشتریان خود ارسال کرده است.

براساس اعلام سایپا، زمان تحویل خودروها هفته چهارم هر ماه خواهد بود. ارائه طرح تبدیل از سوی سایپا برای چندمین‌بار متوالی، نشان می‌دهد که این شرکت برای تولید خودروهای عرضه‌شده به مشتریان با مشکلات جدی مواجه است. سایپا پس از اجرای مرحله دوم سامانه یکپارچه، روند نامطلوبی در ارائه خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان داشته است.

اگر قیمت محصولات سایپا در بازار را مورد بررسی قرار دهید، متوجه روندی عجیب در مورد نرخ خودروهای این شرکت خواهید شد. قیمت برخی خودروها همچون شاهین که روند تولید و عرضه آن‌ها با مشکل مواجه شده است، اختلاف قابل‌توجهی با نرخ بازار آزاد دارد. در سوی دیگر، خودروهایی همچون محصولات خانواده کوییک به‌دلیل عرضه انبوه، سودآوری چندانی برای ثبت‌نام‌کنندگان ندارند. ازاین‌رو، خرید کوییک انتخاب مناسبی برای مصرف‌کنندگان واقعی محسوب می‌شود.

منبع:فردانیوز

دیگر خبرها

  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس