Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کمیسیون تحقیقات سازمان‌ملل در خصوص بررسی نقض حقوق بشر در میانمار با انتشار گزارشی اعلام کرد که به دلایل جدیدی در خصوص جرایم دولت میانمار علیه مسلمانان راخین دست یافته اند که نشان می‌دهد دولت این کشور قصد نسل کشی داشته و جرایم سازمان یافته آنها علیه مسلمانان راخین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مسلمانان راخین تاکید شده است: در تحقیقات انجام شده در سپتامبر سال گذشته مشخص شد که دولت میانمار ۴ مورد از ۵ ماده ای که نسل کشی محسوب می شود را علیه مسلمانان انجام داده است و در تحقیقات جدید به مدارکی دست یافتیم که نشان می دهد میانمار به ظلم علیه مسلمانان به قصد نسل کشی آنها ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش مذکور بیش از ۶۰۰ هزار مسلمانان در معرض خظر نسل کشی در میانمار قرار دارند.

گفتنی است ارتش میانمار در ۲۵ آگوست سال ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه راخین را آغاز کرد.

در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش میانمار و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست سال ۲۰۱۷ به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۷۲۵ هزار نفر که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان راخین در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می‌کنند.

کد خبر 4720307

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد میانمار راخین میانمار ایالت راخین میانمار ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ایران عراق دونالد ترامپ فلسطین نتانیاهو سوریه روسیه جنگ 2015 یمن افغانستان ترکیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید رفتار خشونت‌آمیز

به گزارش جماران، طبق گزارش‌های منتشر شده توسط منابع رسمی کشور آلمان، میزان جرم و جنایت علیه مسلمانان این کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل بیش از ۲ برابر شده است. بر اساس تحقیق «کریستوف دو وریس»، قانون‌گذار اتحادیه دموکرات مسیحی، در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود یک هزار و ۴۶۴ رفتار خشونت‌آمیز علیه مسلمانان این کشور ثبت شده است.

 

حجم ویدیو: 21.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • اظهارات تحقیر‌آمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • تشدید رفتارهای اسلام‌هراسی در آلمان/ افزایش ۲ برابری آمارها در پی جنگ غزه
  • از حمله ایران به اسرائیل حمایت می‌کنیم
  • آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
  • دولت یمن: اقدام تنبیهی ایران مشروع و قانونی بود
  • وعده خداوند متعال برای پیروزی اسلام بر کفر و استکبار حتمی است
  • کینه مهندسی‌شده علیه زنان ایرانی