Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@17:29:24 GMT

تهدید به هتک حیثیت با هدف ادامه دادن به دوستی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۲۳۱۸

تهدید به هتک حیثیت با هدف ادامه دادن به دوستی

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و ادعای شاکیه در خصوص اینکه فردی در فضای مجازی اقدام به تهدید، هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی وی می‌کند، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات اولیه شاکیه کاراگاهان سایبری سرنخ هایی را به دست آوردند و پس از جمع بندی ادله دیجیتال به شخصی رسیدند که به احتمال فراوان مضنون اصلی پرونده بود که در ادامه با اقدامات فنی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و جهت بازجویی به پلیس فتا منتقل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرهنگ قهرمان طالع عنوان کرد: متهم در ابتدا با کتمان هرگونه مزاحمت و تهدید شاکیه پس از مواجهه با ادله‌های دیجیتال لب به اعتراف گشود و اظهار کرد، چند سال پیش با شاکیه رابطه دوستی داشته و از همان موقع تعدادی عکس و فیلم از وی تهیه کرده که بعد از بهم خوردن رابطه و گذشت چند سال دوباره می‌خواسته با وی ارتباط برقرار کند که برای اینکار با عوض کردن شماره تلفن و ایجاد اکانت با هویت جعلی اقدام به اینکار کرده است که پس از مقاومت شاکیه اقدام به تهدید وی نموده است؛ در نهایت متهم با تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد. 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به کاربران اینترنت توصیه کرد: به هیچ وجه به پیام های ناشناسی که از شبکه های اجتماعی در محیط سایبری دریافت می کنند توجه نکنند و پاسخ آنها را ندهند و در صورت بروز مزاحمت از سوی کاربران فضای مجازی سریعاً موضوع را با خانواده خود مطرح و به پلسی گزارش کنند . 

وی خاطر نشان کرد :هموطنان عزیز در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رئیس پلیس استان اردبیل فضای مجازی فتا شماره تلفن کاربران اینترنت شبکه های اجتماعی خانواده پلیس فتا تهدید هتک حیثیت انتشار تصاویر خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: با اعلام م مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل مردی میانسال در کوه‌های اطراف یکی از روستا‌های فسا، تیم پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد ۲ برادر که در مناطق کوهستانی بوده اند و پدرشان نیز در 

همان اطراف مشغول چرای گوسفندان بوده است به علت اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شده و متهم با اسلحه شکاری برادر خود را مجروح که به علت شدت جراحت بلافاصله فوت می‌کند.

این مقام انتظامی به کشف اسلحه در اطراف صحنه جرم اشاره کرد و گفت: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم که پس از قتل متواری شده بود، آغاز کردند.

سرهنگ آراوند با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده، قاتل که عرصه را بر خود تنگ دیده بود خود را تسلیم قانون کرد، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا به شهروندان توصیه کرد: احیای فرهنگ میانجیگری در رفع اختلافات اعضای خانواده و یا سایر افراد، یکی از آموزه‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی است که در جلوگیری از حوادث تاسف بار مشابه موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند
  • برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد
  • زن موادفروش دستگیر شد / پخش تریاک با موتور
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • توضیحات منبع آگاه فارس درباره شایعات خبر مرگ یک دختر در وزرا
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در تهران