Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:13:52 GMT

«لبیک یا حسین» واقعی اخراج آمریکایی ها از بلاد اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۲۴۵۸

«لبیک یا حسین» واقعی اخراج آمریکایی ها از بلاد اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، عصر دوشنبه در همایش تکریم از خادمان و موکب‌داران اربعین حسینی که در رواق امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در خصوص فلسفه عزاداری برای امام حسین (ع)، اظهار کرد: نجات از گمراهی و جهالت فلسفه، عزاداری برای اباعبدالله(ع) است. 

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: این راهپیمایی باشکوه و بی‌نظیر در تاریخ برای اباعبدالله(ع) جلوه‌ای از محبت اهل بیت در دل‌های شیعیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ خدا گرفتن، یکی از مظاهر پیاده‌روی اربعین است، مرزها میان میزبان و میهمان از میان رفته و میهمانان خودشان، میزبان این امر می‌شوند.

وی ادامه داد: اربعین رنگین‌کمان تمام اقوام و مذاهب با هر نژاد و زبان است که همه آن‌ها در کشتی امام حسین(ع) که سفینه نجات است، آرام می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مروی عنوان کرد: اوج پیدا کردنِ مبارزه، مجاهدت و فداکاری‌ها، از برکات امام حسین(ع) است.

وی همچنین افزود: امروز به برکت قیام امام حسین(ع)، روح مجاهدت در راه خدا و شهادت برای اعتلای کلمه الله به نحو گسترده‌ای در حال افزایش است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: جلوه دیگر اربعین توجه به حفظ امانت قرآنی یعنی هدایت است و بغض و کینه استکبار را در دل‌ها افزایش می‌دهد. دشمنان سعی دارند بگویند در بلاد اسلامی ناامنی است اما برخلاف ادعای استکبار جهانی هیچ نشانی از ناامنی در این پیاده‌روی باعظمت دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه یزیدیان این زمان نمی‌توانند این حرکت که الگویی از قیام امام حسین است را خاموش کنند، گفت: سعی دارند با صرف هزینه، عظمت این راهپیمایی را پنهان کنند اما قادر به خاموش کردن نور حق نیستند.

وی افزود: وحدت، اتحاد و همدلی بین فرق مسلمانان و دیگر ادیان، از ویژگی‌های این راهپیمایی باشکوه است. دشمنان از فکر، اندیشه و راه امام حسین (ع) در خوف و هراس هستند و با تمام توان خود می‌خواهند جلوی این اتحاد و همدلی بین فرق مسلمانان را بگیرند زیرا می‌دانند که اگر جهان اسلام بر پایه آموزه‌های قرآن و نهج‌البلاغه در اتحاد قرار بگیرد، هیچ توانی برای مقابله با بلاد اسلامی ندارند.

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد: لبیک یاحسین حقیقی، اخراج آمریکاییان و مستکبرین از بلاد اسلامی است.

وی تأکید کرد: گرچه دولت عراق خدمات گسترده و عظیمشان را برای عشق به اباعبدالله الحسین(ع) انجام می‌دهند اما ما تلاش می‌کنیم خدمات مشابهی را به این عزیزان ارائه دهیم. رهبر انقلاب اسلامی و مردم کشور، قدردان خدمات مردم و دولت عراق هستند و ما در ایام شهادت امام رضا(ع) از تمام امکانات و استعدادی که داریم برای پذیرایی از خواهران و برادران عراقی آماده هستیم.

کد خبر 4720242

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی حرم رضوی خادمان رضوی ماه محرم قزوین بوشهر شهرکرد اربعین حسینی شیراز مراسم عزاداری عاشورا ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • حسین شریعتمداری خطاب به فضائلی: چرا حضرتعالی این تذکر [حضرت آقا ]را - برفرض واقعی بودن- علنی کرده‌اید؟!  
  • متن احساسی ستاره کشتی ایران برای رقیب نامدار آمریکایی؛ یک مرد واقعی هستی + عکس