Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@00:38:06 GMT

ثبت نام ‌طرح‌ بیمه سلامت اتباع خارجی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۲۵۳۱

به گزارش مهر، بهمن عشایری در این باره گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام شده ارائه خدمات درمانی به پناهندگان برای پنجمین سال متوالی همچنان ادامه دارد و این روند تداوم خواهد داشت. عشایری تصریح کرد: در راستای ادامه خدمات درمانی پناهندگان جمعی حاضر در کشور و استان و بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بیمه سلامت ایران، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان برای پنجمین سال پیاپی، تمامی اتباع و مهاجرین خارجی معرفی شده از طرف وزارت کشور که دارای کارت آمایش و هویت معتبر هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین یادآورشد: تلاش می کنیم تا اجرای طرح پوشش بیمه سلامت پناهندگان در استان قزوین به بهترین نحو اجرایی شود.

وی افزود: تمامی اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت باید برای ثبت نام بیمه سلامت به یکی از شعب دفاتر پیشخوان دولت که دارای گیشه بیمه سلامت است مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بیان کرد: بیماران خاص و پناهندگان آسیب پذیرمی توانند به طور رایگان بیمه دفترچه بیمه سلامت خود را دریافت کنند و در بیمارستان های دولتی تحت درمان قرار گیرند و مابقی اتباع خارجی نیز مطابق دستورالعمل های ابلاغی به دفاتر پیشخوان روند ثبت نام را طی کرده تا دفترچه‌ درمان آنان از طرف بیمه سلامت صادر شود.

عشایری اظهار داشت: تحت حمایت قرار دادن اتباع و مهاجرین خارجی در کشور کار بسیار مهم و بزرگی است که در حال انجام است در حالی که ایران اولین کشور دنیاست که بیمه درمانی و حمایت‌های بیمه‌ای را با این گستردگی برای پناهندگان اجرا می کند که ارزشمند است.

عشایری گفت: اتباع خارجی می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت استان قزوین در دو مقطع زمانی از اول تا ۱۰ مهرماه و در مرحله دوم از اول تا ۱۰ دی ماه با همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام و دریافت کارت سلامت اقدام کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بهرنگ قربانی، افزود: این دفترچه‌ها به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ شده و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس قرار گرفته است.
او ادامه داد: دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی دارای مهلت و اعتبار ۶ ماهه  است که پس از بررسی وضعیت فرد سپرده گذار، قابل تمدید است.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، در خصوص ضریب امنیتی دفترچه‌ها هم گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مُهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه ،بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

قربانی افزود: از جمله مزایای افتتاح حساب از سوی اتباع ،امکان دریافت دفترچه اقامت قابل تمدید از سوی اتباع، سپرده‌گذاری، استفاده از بیمه تکمیلی درمان، بیمه حوادث، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه آتش‌سوزی و استفاده از صندوق ذخیره تسهیلات فرزندان اتباع خارجی است.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود
  • بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز