Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@08:24:49 GMT

ادعای عربستان علیه ایران در ماجرای حمله به تأسیسات نفتی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۲۶۹۳

ادعای عربستان علیه ایران در ماجرای حمله به تأسیسات نفتی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز،‌ «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی روز دوشنبه در یک نشست خبری مدعی شد حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو در مناطق «خریص» و «بقیق» با تسلیحات ایرانی و از محلی به جز یمن انجام شده است.

ترکی المالکی در ادامه اعلام کرد تحقیقات در مورد حمله به تأسیسات نفتی عربستان همچنان ادامه دارد و مقامات ائتلاف به دنبال مشخص کردن محل دقیق شروع حمله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعای این مقام سعودی علیه ایران پس از آن مطرح شد که تنی چند از مقامات بلندپایه آمریکایی از جمله دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و مایک پامپئو وزیر امور خارجه این کشور بدون ارائه هیچ شواهد و مستنداتی ایران را به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو متهم کردند.

واکنش سلطان نشین عمان به حملات پهپادی به شرق عربستان

وزارت خارجه عمان به حمله به تاسیسات نفتی در شرق عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش النشره، وزارت خارجه عمان به حمله به تاسیسات نفتی در شرق عربستان واکنش نشان داد.

وزارت خارجه عمان درباره حمله به تاسیسات نفتی موضع گیری کرد و مراتب تاسف خود را از این حملات اعلام و بیان کرد که افزایش تنش نتیجه ای به دنبال ندارد.

شایان ذکر است که ساعتی قبل وزیر خارجه قطر هم به این حملات واکنش نشان داده بود.

گفتنی است که منابع یمنی از عملیات بزرگ پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تاسیسات نفتی در شرق عربستان خبر داده بودند.

قطر به حملات به آرامکو واکنش نشان داد

وزیر خارجه قطر به حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن به تاسیسات نفتی عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش روسیاالیوم، محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر به حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن به تاسیسات نفتی عربستان واکنش نشان داد.

وی گفت: ما این حملات را محکوم می کنیم. ما خواستار توقف جنگ و نزاع ها هستیم و بر اهمیت تشدید تلاشها برای تحقیق امنیت جمعی مشترک در منطقه تاکید داریم.

شایان ذکر است که حملات پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تاسیسات نفتی عربستان سبب توقف نیمی از تولید نفت عربستان شد.

گریفیتس: پایان بحران یمن بعد از حملات آرامکو ضرورت دارد

نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که پایان بحران یمن اکنون بیش از هر زمان دیگری، به خصوص بعد از حمله آرامکو، ضروری است.
«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه در سخنانی در سازمان ملل، خواستار پایان بحران یمن شد و گفت که اکنون پایان بحران این کشور به خصوص پس از حمله به دو پالایشگاه عربستان، ضروری است.

به گزارش العربیه، گریفیتس تاکید کرد که طرف‌های یمنی باید فرآیند سیاسی جامع را در کنار توافق سوئد از سر بگیرند.

نماینده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد که توافق الحدیده به کندی در حال پیشروی است.

وی اعلام کرد که عربستان میانجی‌گری است که نمی‌توان از آن بی‌نیاز بود و تلاش‌های آن برای حل بحران جنوب یمن، موثر است.

مارتین گریفیتس به اعلام ارتش یمن در پذیرفتن مسئولیت حمله اخیر به آرامکو اشاره کرد و گفت که «این اقدام حوثی‌ها باعث نابودی عملیات صلح یمن می‌شود».

نیروهای یمنی اخیرا با استفاده از 10 فروند پهپاد، دو پالایشگاه مهم شرکت آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی جهان محسوب می‌شود، هدف قرار دادند

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت، اما ناکافی دانست.

به گزارش وزارت امورخارجه، کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو نماید.

دیگر خبرها

  • سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد
  • مقام صهیونیست خواستار حمله به کرانه باختری مانند غزه شد
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • واکنش دولت رئیسی به تخفیف نفتی هزار میلیاردی به چینی‌ها | فیلم
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • واکنش ایران به تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین
  • واکنش ایران به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!
  • نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»