Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سامی ابو زهری، از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت‌وگو با عربی ۲۱ اظهار کرد: تلاش‌ها و تماس‌های حماس برای آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان همچنان ادامه داشته و متوقف نشده‌ است.

وی افزود: برخی از کادرهای حماس بیش از چهار سال است که در عربستان زندانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابو زهری گفت: تلاش‌های زیادی برای عبور از بحران این بازداشت شدگان داشتیم، طوری که با مقامات چند کشور عربی و اسلامی مرتبط با عربستان تماس گرفتیم و همچنین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز پیامی را برای پادشاه سعودی ارسال کرده است.

این مقام فلسطینی ادامه داد: تماس‌هایی نیز میان برخی رهبران حماس و مقامات عربستان در این باره انجام شده اما تمامی این تلاش‌ها هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.

وی در ادامه از عربستان خواست تا در امور بازداشت شدگان بازنگری کرده و آنها را آزاد کند.

ابو زهری تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم عربستان دست به چنین اقداماتی علیه فلسطینی‌ها بزند.

وی درباره موضع حماس نسبت به این اقدام عربستان نیز تأکید کرد: بازداشت فلسطینی‌ها هیچگونه توجیهی ندارد و این درحالی است که حماس همواره مراقب سیاست‌های ثابت خود مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشورها و یا ورود به هرگونه تنش میان کشورهای عربی بوده است.

این مقام فلسطینی افزود: چنانچه سیاستمان برخلاف آنچه گفتیم بود، در شش ماه گذشته در مقابل موج بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان سکوت نمی‌کردیم و با این سکوت فرصت برقراری تماس برای حل و فصل این مشکل را فراهم کردیم.

وی همچنین نسبت به بازداشت محمد الخضری که بیش از دو دهه روابط حماس و عربستان را رهبری کرده ابراز تعجب کرد و گفت که وضعیت جسمانی وی وخیم است.

ابوزهری عنوان کرد که حماس مشتاق روابط با عربستان و تمامی کشورها و ملل عرب و اسلامی است اما نسبت به چنین رفتار غیر قابل توجیهی علیه فلسطینی‌ها به شدت متأسف است و فلسطینی‌ها منتظر استقبال و حمایت هستند نه چنین بازداشت‌هایی.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) برادرزاده هنیه هم به شهادت رسید

محمد عبدالکریم هنیه برادرزاده اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بمباران محله شیخ رضوان در شهر غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی به شهادت رسید. از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۶۰ نفر از اعضای خانواده هنیه از جمله شماری از فرزندان و نوه‌های او به شهادت رسیدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # حماس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • (ویدئو) برادرزاده هنیه هم به شهادت رسید
  • حماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • ارتباط نگاه میشل فوکو از انقلاب ۵۷ با حسرتی که «هنیه» بر دل صهیونیست‌ها گذاشت
  • ارتباط نگاه میشل فوکو از انقلاب 57 با حسرتی که «هنیه» بر دل صهیونیست‌ها گذاشت
  • ارتباط نگاه میشل فوکو از انقلاب 57 با حسرتی که «هنیه » بر دل صهیونیست‌ها گذاشت
  •  بازداشت دو جوان فلسطینی در طولکرم