Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در زمان باراک اوباما تصریح کرد: منتظریم ببینیم بن‌سلمان درباره سیاست خارجی ما چه تصمیمی می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بن رودز» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در زمان باراک اوباما در پیامی توئیتری نوشت: منتظریم چشم باز کنیم و ببینیم که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره ارتش آمریکا و سیاست خارجی ما چه تصمیمی خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تولسی گابارد» یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا نیز ساعاتی پیش در پیامی توئیتری اعلام کرده بود: ترامپ منتظر دستورات اربابان سعودی خود است. این‌که کشور ما همانند فاحشه عربستان عمل کند، مطابق شعار اول آمریکا نیست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

در حالی که همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی از اقدام علیه ایران علیه اسرائیل حمایت کردند، روز سه‌شنبه مشاور وزیر کشور طی اظهاراتی به حضور فرضی روحانی و ظریف در جلسه شورای ‌الی امنیت ملی برای حمله به اسرائیل پرداخته و گفته؛ «یکی از شگفتی‌ها این بود که احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیئت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد.»

به گزارش خبرآنلاین، این ادعا‌های سیدمجتبی ابطحی واکنش، رئیس دفتر دولت دوازدهم را به دنبال داشت، محمود واعظی گفت: «روحانی از جمله شخصیت‌هایی است که در همان ساعات ابتدایی بعد از حمله سپاه به اسرائیل طی بیانیه‌ای از این اقدام حمایت کرد.»

وظیفه حاکمیت و مردم است که انسجام ملی را حفظ کند

محمود واعظی، عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه و رئیس دفتر دولت دوازدهم در واکنش به ادعای مشاور وزیر کشور مبنی بر اینکه اگر روحانی رئیس جمهور بود و در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشت، معلوم نبود چه بلایی سرمان می‌آمد، گفت: به نظر بنده در همین شرایطی که ایران شجاعانه اقدام بسیار خوبی انجام داد، این وظیفه حاکمیت، مردم، اقشار مختلف، نیرو‌های مسلح و همه است که وحدت و انسجام ملی را حفظ کنند و به آن توجه کنند.

وی افزود: وقتی در چنین شرایطی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم به همبستگی و وحدت ملی توجه شود، متأسفانه مسائلی که مطرح می‌کنند منجر به تفرقه و دوری می‌شود و من فکر می‌کنم افرادی که وارد این مباحث می‌شوند به منافع و امنیت ملی کشور توجه نمی‌کنند.

روحانی حدود ساعت ۱۰ صبح روز بعد از حمله اعلام حمایت کرد

واعظی در ادامه تصریح کرد: یا توجه به اینکه مشاور وزیر کشور از روحانی اسم آورده باید به این نکته اشاره کرد که روز بعد از حمله سپاه به اسرائیل یعنی روز یکشنبه حدود ساعت ۱۰ صبح روحانی از جمله مقاماتی بود که با حمایت از این حمله و محکوم کردن اسرائیل موضع‌گیری کرد، بر همین اساس این قبیل صحبت‌ها بر خلاف منافع و وحدت ملی محسوب می‌شود و هم به نوعی فرافکنی است؛ بنابراین توصیه می‌کنم افرادی که مسئولیت امنیتی برعهده دارند، بیشتر از افراد سیاسی، گروه‌ها و جریان‌ها به این مسائل توجه کنند.

یاد گرفتیم در مورد مسائل امنیتی متفق عمل کنیم

مسئول دفتر رئیس دولت دوازدهم با تأکید بر اینکه در نهایت شورای عالی امنیت ملی طبق فرمان رهبری تصمیم‌گیری می‌کند، اظهار کرد: همیشه مصوبات شورای عالی امنیت ملی به تأیید مقام معظم رهبری می‌رسد و در گذشته هم روند معمول این نبوده که در مورد مسائل مهم و امنیتی کشور یک نفر که خودش هم عضو شورای عالی امنیت ملی نیست، این گونه علنی در مورد آن صحبت کند، در گذشته چنین موردی نبوده است چراکه یاد گرفتیم در مورد مسائل مربوط به امنیت کشور همه جریان‌ها، گروه‌ها، شخصیت‌ها و افراد با دیدگاه‌های مختلف در این زمینه متفق هستند و هم نظر و حمایتی عمل می‌کنند.

دولت، چون به وعده‌هایش عمل نکرده به دنبال سوژه برای انحراف افکار عمومی است

واعظی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب از ظریف به عنوان دیپلمات امین نام برده‌اند، یادآور شد: فکر می‌کنم دولت به دلیل ضعف و مشکلات خود در حوزه سیاست خارجی و مواردی که قرار بود زودتر حل کند و نتوانست به قول‌هایی که به مردم داده، عمل کند، هر دفعه سوژه‌ای پیدا می‌کند و می‌خواهد افکار عمومی را از آن مسائلی که مطرح است به موضوعات جانبی منحرف کند.

دیگر خبرها

  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس