Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:22:23 GMT

مسئولان برای حل مشکلات هپکو کنار کارگران هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۲۹۸۱

مسئولان برای حل مشکلات هپکو کنار کارگران هستند

به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» عصر دوشنبه در جمع کارگران هپکو، افزود: بیشتر مطالبات و خواسته‌های کارگران هپکو به حق است اما، این خواسته‌ها باید از مسیر قانونی پیگیری شود و مسئولان استان با برخی رفتارهایی که موجب سلب امنیت می‌شود، مخالف هستند.

وی ادامه داد:  قرارداد ۴۰ دستگاه گریدر روز گذشته برای کارسازی در شرکت هپکو اراک پیگیری شده و اجرایی شدن آن در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: حلقه مدیریت ارشد استان در پیگیری مطالبات کارگران شرکت هپکو از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و  انتظار است که کارگران از انجام اقداماتی که به امنیت عمومی خدشه وارد می کند خودداری کنند.

آقازاده ادامه داد: شرکت هپکو جولانگاه بهره‌برداری های سیاسی نیست و این اعتقاد وجود دارد که انتقادهای کارگران این شرکت صنفی است  و نباید اجازه داد عده ای از این فضا سوء‌استفاده کنند.

  وی گفت: دولت با وجود تمامی تنگناها و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی احقاق حق کارگران شرکت هپکو را در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس تاکنون تصمیم های مناسبی برای این شرکت گرفته شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: مسئولان از کارگران شرکت هپکو می‌خواهندصبر پیشه کنند تا مدیرعامل جدیدی که به‌تازگی سکان هدایت این واحد صنعتی را به دست گرفته است بتواند شرایط را مدیریت کند.

آقازاده افزود: تاکنون نشست‌های مختلفی در سطح ملی و استانی برای پیگیری حقوق به حق کارگران شرکت هپکو و ثبات رونق تولید و کار در این واحد صنفی برگزار شده و  می‌طلبد که کارگران اجازه دهند مشکلات یک به یک حل شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: کارگران شرکت هپکو از جمله اقشار خدوم و پایبند به نظام و انقلاب اسلامی هستند که همواره در سنگرهای اقتصادی حضور فعال داشته‌اند.

سردار«محسن کریمی» افزود: انتقاد حق کارگران است ولی این انتقادها باید بهانه برای مغرضان شده و زمینه بهره‌برداری به دشمنان اسلام و انقلاب را فراهم کند.

وی ادامه داد: خواسته‌های کارگران شرکت هپکو به‌حق است و مسئولان پیگیری مطالبات این افراد را در دستور کار خود قرارداده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از کارگران شرکت هپکو اراک خواست همچون گذشته با پایبندی به آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی سنگر اقتصادی را حفظ کنند.

در لحظه مخابره خبر مسیر ریل راه‌آهن اراک  بازگشایی و قطار به راه خود ادامه داد.

کارگران هپکو خواستار تعیین تکلیف حقوق و مزایای معوقه و سهامداری عمده این واحد صنعتی هستند و از مسئولان درخواست دارند تا مطالبات صنفی آنان پیگیری شود.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راه‌سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.
این شرکت مادرتخصصی ۲۵ نوع ماشین‌آلات راه ‌ازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.
 

۳۰۷۵/۱۹۵۵/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک صنعت هپکو اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت در جلسه بررسی مصوبات سفر ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان به مشکلات جدی بانک‌های لرستان در انجام کار و وظایف محوله به ویژه در خصوص منابع مالی و مصارف اشاره کرد و گفت: مدیریت اجرایی استان آمادگی لازم برای بررسی این مسائل و پیگیری رفع مشکلات حوزه بانک‌ها را دارد.

وی تاکیدکرد: بانک‌های استان باید مشکلات کشوری، استانی و کافی نبودن منابع و مصارف را اطلاع دهند تا مدیریت ارشد اجرایی استان این مسائل را پیگیری کند.

استاندار لرستان همچنین به برخی طرح‌های مصوب در سفر گذشته رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این طرح‌ها مشکلاتی دارند که تعدادی از آنها به صورت تلفنی با مدیران کشوری پیگیری و برخی نیز در جلسه تعیین تکلیف شد.

در این جلسه سازمان برنامه و بودجه، معاونت‌های هماهنگی عمرانی و اقتصادی استانداری موظف شدند نامه‌ای دقیق و کارشناسی برای پیگیری مصوبات سفر تهیه کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: در تلاشیم با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی در ماه‌های پیش رو، درصد پیشرفت طرح‌ها ارتقا یابد و در صورت مساعدشدن شرایط، لرستان برای دور دوم سفر رئیس جمهور تا قبل از ماه محرم اعلام آمادگی کند.

آقای شفقت تاکیدکرد: گزارش مکتوب تمام طرح‌های اجرا شده، طرح‌های ناتمام و منابع تخصیص نیافته آماده و طرح‌های پیشنهادی دور دوم سفر نیز تدوین و ارائه شود.

در دور اول سفر رئیس جمهور به لرستان ۸۰ هزار میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل ۱۷۰ طرح در استان در نظر گرفته شد.

دیگر خبرها

  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار