Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:21:38 GMT

طرح بازسازی باغات چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۳۰۷۲

طرح بازسازی باغات چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ درصد هزینه‌های طرح بازسازی و نوسازی باغات در استان به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌شود. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب در بازدید از مرغداری شهرستان سامان اظهارداشت: شهرستان سامان به لحاظ وجود باغات و تولیدات محصولات باغی مناسب در سطح کشور شناخته شده اما در گذشته یکسری باغات شاید سطح عملکردشان پایین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی به جهت افزایش بهره‌وری مناسب و صرفه‌جویی در آب اقداماتی را انجام داده است، افزود: اولویت ما افزایش درآمد کشاورز و افزایش بهره‌وری است که بیش از 72 درصد اراضی شهرستان سامان به سامانه آبیاری‌ نوین مجهز شده که بهره‌وری را بالا‌ برده که این یک از پتانسیل‌های خوب است‌.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازسازی و نوسازی باغات بیان کرد: برحسب نوع محصول و استراتژی‌هایی‌ که تعریف و تدوین کرده‌ایم مثلا گردوهایی که در استان عملکرد خوبی نداشته‌اند با رقم‌های مناسب بازسازی شده و 50درصد عملیات بازسازی را به صورت یارانه جهادکشاورزی برای ترویج این طرح پرداخت می‌کند.

استفاده از آبیاری نوین در باغات چای گیلان و مازندران افزایش یافت8 هزار هکتار دیگر به کل باغات آبی استان کردستان اضافه می‌شودردیف اختصاصی بودجه برای توسعه باغات چهارمحال و بختیاری تخصیص یابد

غریب با اشاره به حذف باغات قدیمی ادامه داد: برخی باغات که امکان پیوند ندارند و به کانون‌ آفت تبدیل می‌شوند، حذف می‌شوند.

وی گفت: تعداد زیادی کشاورز داریم‌ که کار الگویی انجام داده‌اند و در حال حاضر باغی در این شهرستان وجود دارد که با تغییر الگو‌ها ضمن اینکه با تغذیه‌هایی که برای گیاه اعمال شده از سرمازدگی باغ جلوگیری شده و محصول بالاتر از میانگین برداشت شده است. امیدواریم که بتوانیم نهایت حمایت از کشاورزان را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوعات و مباحث بیمه تصریح کرد: باغ به‌گونه‌ای است که اگر مدیریت شود درآمد دارد و خسارت‌های بیمه در حد زیاد نیست اما باید تلاش کنیم باغات ما از بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام/ ع

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رئیس جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی نیکبخت درجریان دومین دور از سفر رئیس جمهور به استان سمنان به نمایندگی از وی عازم مناطق عشایری در شهرستان مهدی‌شهر شد و در دورهمی ساده با عشایر سنگ‌سری و حمایت‌های جهادکشاورزی گفت: آنچه که پیداست؛ مرتع و نحوه بهره‌برداری از آن، مهمترین مسئله عشایر این منطقه است.
وی برای پیگیری و رفع موانع به میزبانان خود قول مساعد داد و تاکید کرد: با متولیان و مالکان مراتع برای حل مشکل عشایر سنگ‌سری اقدام می‌شود و البته در حوزه منابع طبیعی و وزارت جهادکشاورزی به طور قطعی موضوع حل و فصل خواهد شد.
وزیر جهادکشاورزی کمک و توانمندسازی تشکل‌ها و به ویژه تعاونی‌های عشایری را از اولویت‌های وزارت اعلام کرد و گفت: سال گذشته حجم زیادی نهاده به صورت مدت‌دار در اختیار عشایر قرار گرفت و این روش در سال جاری نیز تداوم می‌یابد.
نیکبخت در ارتباط با قطب دامداری منطقه و مسایلی طرح شده از جانب رئیس‌جمهور تصریح کرد: در مسایل مالی، اجرایی و مشارکت مردمی برای ایجاد قطب دامداری ۲۵ هزار رأسی دام سبک و کمک به تولید و توسعه دامداری در شهرستان مهدی‌شهر آماده همکاری هستیم.
وزیر جهادکشاورزی بازسازی قنوات را مورد تاکید قرار داد و تعمیر و نگهداری آن دسته از قنات‌های واقع در حریم شهر‌ها را از مسئولیت‌های شهرداری دانست.
محمدعلی نیکبخت در پایان از کمک‌های وزارت جهادکشاورزی در احیا و بازسازی قنوات خبر داد و احداث ۱۰ استخر آب را از جمله تعهدات وزارت برشمرد و سازمان امور عشایری را مسئول حل مسایل مالی و اعتباری کرد.

دیگر خبرها

  • بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رئیس جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد