Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 وی در این بیانیه آورد: تشدید تنش در مورد مساله هسته ای ایران، نگران کننده است و مذاکرات برای تامین صلح و امنیت در منطقه، ضروری است.  

گوترش همچنین از طرف های امضاکننده پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) خواست از فرصت برگزاری کنفرانس بازنگری ان پی تی ۲۰۲۰ برای پایبندی مجدد به این معاهده، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پنجاهمین سالگرد پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای سال های آینده گرامی داشته می شود. این پیمان مهم، شالوده رژیم منع گسترش سلاح هسته ای است و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تائید اجرای آن، نقشی حیاتی ایفا کرده است.

گوترش گفت: پادمان های مورد تائید آژانس، برای تضمین اینکه از قدرت هسته ای صرفا برای اهداف صلح آمیز استفاده می شود، مورد نیاز است.

وی افزود: از کشورهای عضو می خواهم از کنفرانس بازنگری پیشرو برای پایبندی مجدد به سه رکن این پیمان یعنی خلع سلاح، منع اشاعه هسته ای و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، بهره گیرند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اقدام های مستمر جهت راستی آزمایی اجرای برجام از سوی ایران تشکر کرد و گفت: تشدید تنش به خاطر موضوع هسته ای ایران، مایه نگرانی شدید است و مذاکرات پایدار برای تضمین صلح و امنیت در منطقه، ضروری است.

گوترش در ادامه این بیانیه به «یوکیا آمانو» مدیرکل فقید آژانس بین المللی انرژی اتمی ادای احترام  کرد و گفت: تعهد و تجربه وی در ۱۰ سال گذشته، آژانس را به دستاوردهای بسیاری رهنمون کرد. همچنین از «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس برای برعهده گرفتن رهبری موقت این نهاد و ادامه این امر مهم، تشکر می کنم.

پیمان ان پی تی اول ژوئیه ۱۹۶۸ امضا شد و مارس ۱۹۷۰ به اجرا درآمد. ۱۹۰ کشور عضو این پیمان هستند. هند، رژیم صهیونیستی، کره شمالی، پاکستان و سودان جنوبی تاکنون از امضای این معاهده خودداری کرده اند.

دبیر کل سازمان ملل چندی پیش نیز هشدار داد که جهان نمی‌تواند با وجود رویارویی بزرگ در خلیج فارس دوام آورد.

وی با اشاره به تشدید تنش بین آمریکا و ایران گفت: جلوگیری از متشنج شدن اوضاع، یک ضرورت قطعی است.

رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته با خروج رسمی از برجام، در چارچوب رویکرد «فشار حداکثری»، تحریم های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و همچنین وعده به صفر رساندن صادرات نفت ایران را داد.

با گذشت بیش از یکسال از این تحریم ها و ناکامی واشنگتن در دستیابی به اهداف ضد ایرانی، ترامپ بارها مدعی ابراز تمایل مقامات ایرانی برای دیدار با خود شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهدات خود طفره رفته است، تاکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

 

   

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم

وزارت دفاع آمریکا نسبت به روابط نیجر با ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون امروز -دوشنبه- در اظهاراتی اعلام کرد: نگرانی خود نسبت به روابط احتمالی نیجر با ایران و روسیه را به این کشور اعلام کرده‌ایم.

به نقل از العربیه، وی همچنین از سفر مقامات آمریکایی به نیجر در روزهای اخیر خبر داد.

شورای نظامی حاکم بر نیجر اخیرا اعلام کرد، توافق‌های نظامی با آمریکا که چندی پیش به‌صورت یکجانبه از سمت نیجر لغو شد، بالاجبار و با فشار واشنگتن به این کشور آفریقایی تحمیل شده بود.

«آمادو عبدالرحمان» سخنگوی حکومت‌نظامی نیجر با بیان این‌که توافق نظامی لغو شده‌ی نیجر با آمریکا با زور به این کشور تحمیل شده بود، گفت: حضور نظامیان آمریکایی در نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.

روز شنبه(۲۶ اسفند) رسانه‌ها گزارش دادند، دولت نیجر تصمیم گرفته توافق نظامی با آمریکا را لغو کند، توافقی که به نظامیان آمریکایی اجازه می‌داد در قلمرو این کشور آفریقایی حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمادو عبدالرحمان درباره این توافقنامه، گفت: «قرارداد همکاری با آمریکا با زور واشنگتن تحمیل شد. حضور آمریکا در خاک نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.»

مقامات آمریکایی اخیراً در سفری به نیجر، مقامات این کشور را به امضای توافق‌های نظامی مخفیانه و قرارداد فروش اورانیوم به ایران متهم و آن‌ها را تهدید کردند. سخنگوی شورای نظامی نیجر با اشاره به این موارد، گفت که سفر مذکور مقامات آمریکایی هم با اجبار به نیجر تحمیل شده بود.

گارد ریاست‌جمهوری نیجر در سال میلادی گذشته «محمد بازوم» رئیس‌جمهور وقت را برکنار کرد، مرزها را بست و منع آمدوشد وضع کرد. «عبدالرحمان شیانی» فرمانده وقت گارد ریاست‌جمهوری نیجر خود را به‌عنوان رهبر موقت و دولت گذار این کشور آفریقایی اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم
  • گروسی: آژانس از عراق برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود حمایت می‌کند
  • دبیرکل سازمان ملل: جنگ هسته ای هرگز نباید آغاز شود
  • درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید
  • پنتاگون: درباره سطح روابط نیجر با ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده ایم
  • آژانس به عراق برای پیشبرد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کمک می‌کند
  • ابراز نگرانی رئیس پلیس راه کرمان نسبت به کم توجهی های حوزه وقوع حوادث رانندگی/مصوبات كامل اجرا نمي شود
  • عصبانیت رسانه صهیونیست از تلاش‌های ناکام تل‌آویو در آژانس علیه ایران
  • ابراز نگرانی رئیس پلیس راه کرمان، نسبت به کم توجهی‌های حوزه وقوع حوادث رانندگی
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟