Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی عصر دوشنبه در جریان بازدید از مناطق سیل زده پلدختر در سخنانی با بیان اینکه در بحث ساخت و ساز منازل مسکونی پیشرفت خیلی خوبی داریم، اظهار داشت: تقریبا در همه جاها زمین های مورد نیاز برای مردم تامین شده،  عملیات ساخت نیز شروع شده است.

امیدوارم تا پایان سال خانه‌های تخریبی بازسازی شوند

وی با بیان اینکه نزدیک ۶۷۰ میلیارد تومان تا کنون تسهیلات به مردم پرداخت شده است، عنوان کرد: همچنین نزدیک ۱۴۰ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض به سیل زدگان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان، بیان داشت: در برخی از مناطق ساخت و ساز در مرحله فونداسیون، در برخی در مرحله دیوار چینی و در برخی مناطق نیز ساختمان های تمام شده داریم، گفت: کار ساخت و ساز در این مناطق به خوبی در حال انجام است.

خادمی، تاکید کرد: امیدواریم که تا پایان سال خانه هایی که تخریبی هستند و نوساز باید شوند به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تعمیری در مناطق سیل زده به طور تقریبی تمام شده است، افزود: بیش از ۱۶ هزار منزل مسکونی تا کنون به طور کامل تعمیر شده و مردم از آنها استفاده می کنند.

بلاتکلیفی ۵۰ واحد در معمولان

استاندار لرستان با بیان اینکه حدود ۵۰ واحد در شهر معمولان بلاتکلیف هستند، عنوان کرد: برای ۳۰ واحد از این تعداد زمین تامین شده است.

خادمی با بیان اینکه در این منطقه زمینی که تملک شده معارض دارد، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که به لحاظ حقوقی و توافقی در این زمینه رفع تعارض کنیم و اگر این زمین را رفع معارض کنیم ۵۰ واحد منطقه معمولان نیز در آینده نزدیک به مردم تحویل داده خواهد شد.

سرعت کند اجرای قطعه اول جاده خرم‌آباد - پلدختر

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات ساخت جاده جدید خرم آباد - پلدختر، عنوان کرد: فاز اول که پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیا است عملیات اجرایی آن را آغاز کرده است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: سرعت عملیات این پروژه متناسب با نیاز ما نبوده که جلسه ای با حضور قرارگاه خاتم و کارشناسان وزارت راه برگزار شد و قرار شد که عملیات اجرایی این پروژه تا هفته آینده تسریع یابد.

خادمی، ادامه داد: حدود ۱۷ کیلومتری که در قرار داد منعقد شده را قول داده اند که به سرعت عملیاتی کنند.

وی با تاکید بر اینکه این جاده چندین کیلومتر تونل دارد، بیان داشت: قرار داد ۱۷ کیلومتری که با قرارگاه خاتم منعقد شده ۳۶ ماهه است، پروژه زمان بر است، این ۱۷ کیلومتر قطعه اول این جاده است و در مجموع این پروژه چهار قطعه است.

استاندار لرستان، عنوان کرد: در حال حاضر مناقصه قطعه اول این پروژه برگزار شده است، قطعه چهارم نیز که از سمت پلدختر باید شروع شود ظرف هفت تا هشت روز آینده مناقصه آن برگزار می شود.

جزئیات بهسازی جاده جایگزین خرم آباد - پلدختر

خادمی با تاکید بر اینکه قطعه دوم و سوم فعلا باقی مانده اند چرا که باید تامین منابع شود، گفت: نزدیک ۸۵۰ میلیارد تومان این جاده اعتبار نیاز دارد، خوبی این پروژه این است که مصوب و تامین اعتبار شده اما مردم برای زمان اتمام و بهره برداری از آن نباید عجله کنند.

وی همچنین با اشاره به بهسازی جاده جایگزین خرم آباد - پلدختر، افزود: کار بهسازی این جاده از سمت پلدختر تا نزدیک افرینه به اتمام رسیده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه البته انجام کار روکش آسفالت جاده «دهلیج» را نیز در دستور کار قرار داده ایم، گفت: اگر این جاده قدیمی که احتمال هم می دهیم با بارندگی ها دچار مشکل شود، از جاده «دهلیج» استفاده خواهیم کرد.

خادمی، گفت: همچنین برای مسیر معمولان نیز یک جاده فرعی پیش بینی کرده ایم تا دچار مشکل نشویم.

آخرین خبرها از روند احداث دیواره ساحلی پلدختر

وی با اشاره به اینکه امیدواریم که حجم بارندگی ها خوب باشد اما در حدی نباشد که دچار خسارت شویم، گفت: پیش بینی برای ارتباطات اضطراری را به هر حال داریم.

استاندار لرستان همچنین به دیواره ساحلی شهر پلدختر اشاره کرد و گفت: ما با کار عمرانی در شرایط سیل مواجه هستیم، معارض داریم و ... اما تلاش می کنیم و خوشبختانه کار شروع شده و از مجموع هزار و ۴۰۰ شمع، نزدیک ۵۰۰ شمع این دیواره ساحلی نصب شده است.

خادمی، گفت: دیوارها در متراژ زیادی در حال اجرا هستند، دستگاهها در حال فعالیت هستند، ممکن بوده که کسی هم اعتراضی داشته باشد، اینها در کارهای عمرانی طبیعی است، قسمت هایی که فعالیتی در آن ها صورت نگرفته در برنامه برای اجرا قرار دارند.

وی، بیان داشت: در پلدختر امیدوارم که نگرانی زیادی نداشته باشیم و تا شروع بارندگی ها بتوانیم کار به جایی برسانیم که مشکل خاصی برای مردم پیش نیاید.

کد خبر 4720383

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان سیل ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد شیراز مراسم عزاداری عاشورا ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

این روز‌ها تهیه مسکن به عنوان سرمایه و گنجینه‌ای برای اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود؛ بنابراین افراد جامعه برای تهیه آن به دنبال راه حلی هستند تا در سقف ایمن خانه خود زندگی خوبی را سپری کنند. دولت به منظور سهولت تهیه مسکن برای جامعه به ویژه اقشار کم درآمد طرح مسکن ملی را بنا کرد تا بتواند شادی و نشاط را به خانواده ها ارمغان بخشد. اما در برخی از مواقع عواملی از جمله تاخیر در تحویل مسکن لذت داشتن این سرمایه ارزشمند را از خانواده‌ها دور می‌کند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از بلاتکلیفی حدود 400 متقاضی مسکن ملی در شهرستان نورآباد استان لرستان خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام مشکل ما ۴۰۰ نفر از خانواده‌های شهرستان نورآباد در مرکز شهرستان دلفان استان لرستان را لطفا پیگیری کنید خیلی از ما پنج سال است که در مسکن ملی ثبت نام کردیم و هر وقت که مراجعه کردیم با عدم پاسخگویی مواجه شدیم. با وجود اینکه آورده را به حساب واریز کردیم ولی متاسفانه بعد از این چند سال عملآ کاری برای ما انجام ندادند. الان دو تا قسط را سر وقت پرداخت کردیم از این جهت خواستیم لطف کنید پیگیری کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود