Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اسحاق جهانگیری» در مراسم روز ملی اورژانس با بیان اینکه در زمان وقوع سوانح، اولین فریادرس مردم، کارکنان اورژانس هستند، اظهارداشت: مردم انتظار دارند در سوانح مورد رسیدگی قرار گیرند و حضور به موقع و موثر اورژانس باعث تقویت سرمایه اجتماعی کشور می‌شود.

وی با اشاره به این که اعتماد مردم به اورژانس بزرگترین سرمایه آن است، گفت: مردم به اورژانس اعتماد دارند و این بزرگترین سرمایه اورژانس است، گفت: در کنار بخش درمان، همه دستگاه ها وظیفه دارند برای حفظ سلامت و جان مردم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول رئیس جمهوری به بالا بودن تلفات جاده ای در کشور اشاره کرد و گفت: زمانی در تصادفات جاده ای ۲۷ هزار نفر تلفات داشتیم و با تلا شهایی که شد، این تعداد به حدود ۱۷ هزار نفر رسید.

جهانگیری از دستور کار پلیس راهور برای کاهش ۲ هزار نفری تلفات تصادفات خبر داد و ادامه داد: همه دستگاه ها کمک کنند تا تلفات تصادفات کاهش یابد. در مورد ایمنی وسایل نقلیه نباید مماشات شود تولید پیکان را زمانی که وزیر صنعت بودم، متوقف کردم.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگر ازسخنانش خواستار تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر شد و گفت: توزیع بنزین و گازوئیل با کیفیت در سراسر کشور به ویژه کلان‌شهرها از اقدامات خوبی است که به منظور بهبود سلامت مردم در این دولت انجام شد.
 
 وی با بیان این که دولت مصمم بود طرح تحول سلامت را با حداقل هزینه انجام دهد، گفت: طرح  تحول سلامت دستاوردهای زیادی داشت و پزشکان به مناطق محروم اعزام و در آنجا ماندگار شدند و خدمات ارزان در اختیار مردم قرار گرفت.  آمریکایی ها همه تلاش خود را کردند تا بودجه ما را محدود کنند اما ما هم تلاش کردیم تا نیازهای مردم را به هر شکلی تامین کنیم تردیدی در ادامه طرح تحول سلامت نداریم.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: آمریکا از هر روشی برای اخلال در بخش دارو و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کند اما ما ۹۷ درصد دارو را در داخل تامین کردیم و برای سه درصد بقیه هم مقدار قابل توجهی ارز تخصیص دادیم. تلاش کردیم با وجود کمبود ارز، دسترسی مردم به دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه نشود.


27215

کد خبر 1300196

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری اورژانس دارو ایالات متحده آمریکا عربستان آرامکو ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال دونالد ترامپ لیگ برتر نوزدهم حسن روحانی سینمای ایران استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ تداوم اختلالات سامانه نسخه الکترونیک سلامت مشکلات زیادی را برای بیماران به دنبال داشته است؛ آقایی که برای گرفتن دارو‌های شیمی درمانی همسر بیمارش به داروخانه ۱۳ آبان آمده می‌گوید: سه روز است که برای دریافت دارو به این داروخانه می‌آیم، اما سامانه قطع است امروز از رادیو شنیدم اگر بتوانم از پزشک نسخه کاغذی بگیرم می‌توانم دارو‌ها رو به نرخ دولتی بگیرم. دیگر بیماران خاص نیز چنین شرایطی دارند.
دکتر محمد غلام نژاد گفت: ما این تصمیم را گرفتیم نسخه کاغذی اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود، ما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روز‌های آینده برطرف شود.
رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر بیماران نسخه کاغذی داشتند بپذیرید برای بیمارانی هم که نسخه کاغذی ندارند از سامانه قبلی بیمه سلامت نسخه بیماران را استحقاق سنجی کنید و طبق تعرفه بیمه‌ای داروهایشان را ارائه کنید / کار شما را زیاد‌تر می‌کند، اما کار بیماران در اولویت است و باید حل شود.
دکتر محمود بیگلر افزود: طبق این تصمیم بیمار نباید از آنچه قبلا می‌پرداخت؛ پرداخت از جیب بیشتری داشته باشد.
قرار است دستورالعمل این تفاهم نامه به همه داروخانه‌های بیماران خاص ابلاغ شود و بر این اساس در هر یک از این داروخانه ها، نماینده‌ای از بیمه سلامت حاضر می‌شود تا به صورت دستی بیمارانی که استحقاق دارو دارند را به داروخانه معرفی کنند.
طبق این گزارش، طرح موفق نسخه نویسی الکترونیک که طی چند سال گذشته اجرا شده اکنون با وجود این اختلالات نیازمند تدبیر و تمهیدات ویژه تری مسئولان سازمان بیمه سلامت برای حل مشکلات بیماران است.
سازمان بیمه سلامت می‌گوید هم به پزشکان اعلام کردیم که تا رفع اختلالات سامانه نسخه الکترونیک سلامت به بیماران نسخه کاغذی بدهند و به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های بیماران خاص ابلاغ شده که از طریق سامانه قبلی نسخه الکترونیک سلامت استحقاق سنجی کنند و دارو‌های بیماران به یژه بیماران خاص رو به قیمت بیمه‌ای به بیماران ارائه بدهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جهانگیری: رساندن مردم به این باور که فرزندان خمینی پاسدار غرور ملی مردمشان هستند عین سیاست ورزی است
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ در فرودگاه خرم آباد