Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@15:39:30 GMT

گرد و غبار های پاییزیی بلای جان افراد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۳۲۹۶

گرد و غبار های پاییزیی بلای جان افراد

مرتضی فلاح پور متخصص آسم و آلرژی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،درباره آلرژی فصلی به خصوص در پاییز اظهار کرد:بسیاری از افراد ممکن است دچار آسم یا آلژی و حساسیت فصلی شوند. این حساسیت ممکن است در فصل پاییز بیشتر عود کند و دلایل مختلفی داشته باشد. افرادی که از آلرژی رنج می‌برند، ممکن است دچار عطسه یا خس خس سینه در این فصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه کار‌هایی وجود دارد تا شما بتوانید مانع بروز این علائم شوید. در کل پاییز، فصل سختی برای مبتلایان به آلرژی خواهد بود. آلرژی‌های فصلی، یکی از شایع‌ترین حساسیت هاست که در افراد ظاهر می شود. حتی اگر افراد قبلا دچار آلرژی نشده باشند، ممکن است علائم آلرژی فصلی در آن ها بروز کند.

بیشتر بخوانید: راهکار درمانی جدید برای مبتلایان به آلرژی

وی در ادامه افزود:زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف شود، آلرژی نسبت به موادی مانند گرده گیاهان، برخی داروها، مو و پشم و پر حیوانات، گرد و غبار هوا، بعضی غذا‌ها و نیش حشرات به وجود می‌آید. این مواد آلرژی زا باعث می‌شوند که سیستم ایمنی بدن، بیش از حد فعال شود و علائم حساسیت را در بدن ایجاد کند. البته حساسیت و آلرژی سنین پایین‌تر را بیشتر درگیر می‌کند.

فلاح پور درباره علائم آلرژی متذکر شد:نشانه‌ها و علائمی همچون مشکلاتی در تنفس، گرفتگی بینی، عطسه، آب ریزش از بینی و چشم ها، خارش و تورم پوست، پوست خشک و قرمز، حتی بروز جوش‌های پوستی در فرد مبتلا ظاهر می‌شود.

وی تصریح کرد:تن‌ها و مهمترین راه مقابله با ماده یا محرک‌های آلرژی زا دوری و فاصله گرفتن از این مواد است. افراد تا می‌توانند در این فصول کمتر از خانه خارج شوند. هنگام خروج از ماسک‌های ویژه استفاده کنند تا کمتر در معرض گرد و خاک قرار بگیرند.


متخصص آلرژی و آسم افزود:حتما داخل خانه یا ماشین هایتان از دستگاه‌های بخور استفاده کنید. افراد باید توجه کنند که درمان‌های خودسرانه موجب تشدید حساسیت خواهد شد. عدم توجه به آلرژی می‌تواند موجب بروز مشکلات ریوی و تنفسی شود. پس افراد قبل از انجام اقدامات خودسرانه حتما با پزشک مربوطه مشورت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد

دریافت 51 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تقی عبادی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأثیرات پسماندها و زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم و به صورت غیر اصولی دفع می‌شوند را تشریح کرده و گفت: تمام زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سلامت خودمان تأثیر می‌گذارد و به سمت ما باز می‌گردند.

کد خبر 6088588

دیگر خبرها

  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست